Miten poltatte punkit?

  • Viestiketjun aloittaja "Näin Meillä"
  • Ensimmäinen viesti
"Näin Meillä"
Ehkä se ei helposti huku pöntössä, vaan sinnittelee viemärin läpi ja munii sitten ulos päästyään? En tiedä miksi ne suositellaan polttamaan.

Minne se punkki pitäisi laittaa polttamisen ajaksi? Emme omista takkaa ;) Pidelläänkö punkkia vaan pinseteissä tulitikun/kynttilän liekissä? vai laittaisiko vessapaperin palalla tuikkulasiin ja palava tulitikku perään?
 
[QUOTE="Näin Meillä";30004221]Ehkä se ei helposti huku pöntössä, vaan sinnittelee viemärin läpi ja munii sitten ulos päästyään? En tiedä miksi ne suositellaan polttamaan.

Minne se punkki pitäisi laittaa polttamisen ajaksi? Emme omista takkaa ;) Pidelläänkö punkkia vaan pinseteissä tulitikun/kynttilän liekissä? vai laittaisiko vessapaperin palalla tuikkulasiin ja palava tulitikku perään?[/QUOTE]

Kuka susittelee? minäkään kuullu moista.
 
Mulla on tuikussa tuli ja siinä sitten poltan punkin sen pinsetin kanssa samalla kun nypin niitä elukoista. Poltetut punkit kerään läjään ja heitän joko roskiin tai vessanpyttyyn. Ei sitä punkkia tarvi sen enempää käristää. Kunhan tuikkaa liekkiin pinsettien/punkkipihtien kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Black Diva´s
lusikka
Mökillä ne tungetaan polttoroskiin ja palavat sitten aikanaan saunan tulisijassa. Ja kaupungissa ne kerätään pieneen muovipussiin, joka solmitaan kiinni. Tukehtuvat pussiin.

En oikein tajua tuotta polttamisjuttua. Kellä on aikaa sellaiseen pipertämiseen?
 
"Näin Meillä"
Mökillä ne tungetaan polttoroskiin ja palavat sitten aikanaan saunan tulisijassa.
Meinaatko tosissasi että ne jäävät kiltisti sinne roskikseen odottelemaan eivätkä kiipeä ulos?!

En oikein tajua tuotta polttamisjuttua. Kellä on aikaa sellaiseen pipertämiseen?
No varmaankin se on ainoa keino tuhota ne munineen päivineen. Tuskin sitä muuten suositeltaisiin. Kyllä mä mieluummin poltan punkin kuin päästän sen munimaan parituhatta kaltaistaan lisää :p
 
[QUOTE="Näin Meillä";30004261]Monilla nettisivuilla on siitä mainittu, ja jossakin lehdessäkin oli juttua. Luulin että se on yleisesti tiedossa.

Älkää vaan sanoko että päästätte verta imeneet punkit takaisin luontoon munimaan parituhatta munaa! :-O

Kiitos vinkeistä punkkeja poltelleille :)[/QUOTE]

Ei meiltä vertaimeneitä oo löytyntkään,joku just kiinnittyny ja muutama mönkijä. Paperissa oon ne roskiin toimittanu. Ei ne aivan vähällä sieltä paperin sisältä ja roskien alta lähde.
 
"Näin Meillä"
Paperissa oon ne roskiin toimittanu. Ei ne aivan vähällä sieltä paperin sisältä ja roskien alta lähde.
No hyvä jos eivät... Ehkä eivät jos siihen päälle tosiaan tulee heti reippaasti muuta roskaa. Punkithan ovat liikkuvaisia, voivat vaellella ihmisen vaatteissa tai eläimen turkissa tuntikausia ennen kuin pureutuvat. Itse en uskaltaisi luottaa siihen etteivät hissuksiin kiipeä roskiksestakin ja levittäydy ympäri kämppää :-x Yäk...!
 
tossa selasin nopsaa ni ainoa polttamisesta mainitseva taho sanoo että ei se pytystä tai roskiksesta lähde mihinkään munimaan eikä kesken veriaterian yllätettynä kykene munimaankaan. Joten jatkan roskikseen laittoa. Eli poltto ei hävittämistä hyödytä.
 
ihmeellistä toimintaa
Kävin poistamassa tk:ssa punkin viime kesänä. Hoitajat tuumasivat että voi ku pikkunen punkki ja kato se on vielä elossakin. Sitten avasivat oven ja heittivät sen ulos pihalle.... :O Kiva sinne vaan pihalle jonkun muun riesaksi....
 
"päikky"
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä toimintaa;30004583:
Kävin poistamassa tk:ssa punkin viime kesänä. Hoitajat tuumasivat että voi ku pikkunen punkki ja kato se on vielä elossakin. Sitten avasivat oven ja heittivät sen ulos pihalle.... :O Kiva sinne vaan pihalle jonkun muun riesaksi....
Punkitkin ovat jumalanluomia olentoja ja niillä on tarkoitus. Nyt pikku vaavipunkki pääsi jatkamaan elämäänsä.
 

Yhteistyössä