Miten pitkään pitää olla sairaalassa sektion jälkeen jos kyseessä ei ole esikoinen?

  • Viestiketjun aloittaja pölöpölö
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Riippuu varmaan aika monesta tekijästä..
Mä olin sopinut neuvolaterkan kanssa kotikäyntiajan etukäteen tikkien poistoa ajatellen, asuin lähellä sairaalaa ja kuntouduin hyvin. Myös vauva oli terve. Pääsin pois kolmantena päivänä leikkurin jälkeen.
 
Ei siitä ole mitään määrää että kuinka kauan PITÄÄ olla, pakottaahan ei sinne voi ketään jäämään. Käytännössä siellä varmaan väkisinkin menee sen 2 vuorokautta jo siihen, että kipulääkitys lopetetaan ja saadaan äiti liikkumaan omatoimisesti. Itsellä toisesta sektiosta lapsi syntyi maanantaina ja torstaina lähdin pois.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";24102107]Se on tapauskohtaista, mutta yleensä vähintään 3 päivää.[/QUOTE]

Riippuu sairaalasta, joissakin suositellaan että on siihen tikkien poistoon saakka.
 
keisarinna
Mie oon ollu sektioiden jälkeen 4, 5 ja 7pv.. Eli varmaan siinä 3-5 päivän välillä... Riippuu sinusta itsestäsi, leikkaushaavasta ja vauvan voinnista... Jos vauva keskonen/pieni, voi kotiutuminen viedä pitempäänkin...
 
3 pv
Suunniteltu sektio 27.5. ja kotiin 30.5. Oisin voinu lähtä omasta puolestani aiemminkin (edellisenä päivänä) mutta kun vauvan päästivät vasta lääkärintarkastuksen jälkeen.
 

Yhteistyössä