Miten pitkään meni päästä eroon raskauskiloista?

• Viestiketjun aloittaja hyllylöllö
  • Ensimmäinen viesti
hyllylöllö
Galluppia taas kehiin! Yritän motivoitua kovasti. :D

Eli kuinka paljon teillä tuli raskausaikana kiloja, ja kuinka kauan meni päästä takaisin normaalipainoon? Pitikö hikoilla kovasti vai lähtivätkö itsestään?

Mulla oli ennen raskautta mitat 166 cm ja 53 kg, raskausaikana kiloja tuli hienot 18 kg... Olin siis synnärille mennessä semmoiset noin 70 kg. Laitokselle tais jäädä joku 7 kg ja (ilmeisesti) imetyksen avulla on paino tippunut nyt 58 kiloon. Synnytyksestä on 9 kk. Muistaakseni olin tuossa 58 kilossa jo silloin kun vauva oli 5 kk, luikenivat ihan itsestään... Nyt olen sitten monta kuukautta yrittänyt varovaisesti päästä noista viimeisistä eroon liikkummalla enemmän, mutta paino junnaa sitkeesti vaan tuossa 58 kilossa... Olisin tyytyväinen kun saisin pudotettua 55 kiloon, oisi semmonen sopiva mulle. :)

Mulla
Eka: alkutilanne olin todella hyvässä kunnossa, ei liikakiloja ja urheilin paljon. Kiloja tuli 12 ja 8 jäi sairaalaan. Loput 4 kiloo hävisi ekan kuukauden aikana ihan itsestään.

Toka: alkutilanne: olin normimitoissa, mutta en niin hyvässä kunnossa. Kiloja tuli 20 ja taas jäi se vajaa 10 sairaalaan. Loput kymmenen lähti noin 6kk aikana.

Jäivät laitokselle. Olen raskauksissa alkanut kerryttää painoa vasta viikon 30 tuntumassa ja alkuraskaudet menneet pahoinvoiden tai peräti oksentaen viikkojen ajan, jolloin paino ollut useita kiloja matalampi kuin raskautta yrittäessä. Tosin olin isokokoinen, eikä minun edes tarvinnut lihoa raskauden takia enempää.

Kahdessa ensimmäisessä ei kiloja tullut, kolmannessa meni vuosi, neljännessä puolitoista ja viidennessä pari vuotta. Oikeastaan imetyksen loputtua vasta aloin päästä normaalipainooni tosin nyt viimeisen jäkeen siihen on vielä kilo tai kaksi, mutta vaatteet alkavat mahtua jo pääle, joten vaikka sitten jääkööt noi loput.

Kummassakin raskaudessa tuli aika paljon kiloja. Alkuun tippui nopeaakin mutta ekassa kaikki sain vajaassa vuodessa ja tokassa meni puoli vuotta. Itse olen saman pituinen kuin ap ja saman verran olen tottunu painamaan eli 53-55kg paikkeilla. :)

"shihtzu"
Mulla ei taida olla ainuttakaan raskauskiloa jäljellä, ne jäivät laitokselle, minä laihduin alkuraskauden aikana jokusen kilon. Mutta tuo mahamakkara ei katoa sitten minneen.

Täti-immeinen
Mulle tuli kiloja 15 ja 12 kg lähti ihan heittämällä pois, oisko ollu 2 kk synnytyksestä kun ne oli pois. Viimiset 3 kg kesti kauemmin tippua, 7 kk yhteensä niin olin lähtöpainossa. En tosin kyllä mitenkään varsinaisesti laihduttanut, vaan syöny herkkuja aika paljonkin, mutta liikkunu paljon. Nyt sais tosin lähteä ilomielin vaikka toinenkin 15 kg, ei paljoa mieltä lämmitä vaikka raskauskilot on lähtenykin, kun on alun alkaen ollu plösö. No, jospas jossain kohti tuo poika lopettais tissittelyn niin äippäkin pääsis laihduttamaan :)

"tiu"
mulla melkein sama lähtötilanne kuin sinulla: 167 ja 52. kiloja tuli 18, eli 70 kiloa painoin, kun synnärille menin. Sinne jäi 13. ja loput putosivat n. 5kk imetyksen myötä. Vaunulenkkejä paljon, ja äitivauvajumppaa. Muuten en urheillut.

"vieras"
miten helkkarissa monilla lähtee noin "itsestään" ja "helposti" kilot imetysaikana?? ei mulla vaan, ja eihän imetysaikana saa ees laihduttaa.. ihan normaalisti syön, siis jos tästä vähennän niin menee kyl jo selkeen laihdutuksen puolelle varmasti. valaskaas nyt vähän =)

"vieras"
No joo mulle imetys ei ole vaikuttanut millään tavalla painon putoamiseen, raskauden aikana painoa kertyi ruhtinaaliset 28kg. Ensimmäisen parin kuukauden aikana tippui 14 kiloa, todennäköisesti suurimmaksi osaksi nestettä, loput kilot olenkin saanut sitten rehkimällä rehkiä pois, on vieläkin muutama kilo, vaikka synnytyksestä on nyt vuosi.

"aapee"
[QUOTE="vieras";25928662]miten helkkarissa monilla lähtee noin "itsestään" ja "helposti" kilot imetysaikana?? ei mulla vaan, ja eihän imetysaikana saa ees laihduttaa.. ihan normaalisti syön, siis jos tästä vähennän niin menee kyl jo selkeen laihdutuksen puolelle varmasti. valaskaas nyt vähän =)[/QUOTE]

Ihan normaalisti söin minäkin kun en imetyksen takia uskaltanut/uskalla laihduttaa, vaan niin ne osa vaan katosi itsestään... Nämä viimeiset ei sitten varmaan lähekään kun armottomalla rääkillä ja nälkäkuurilla, mihin en välttämättä kyllä edes kehtaa ruveta... :D

Ekalla lähtöpaino 55kg, loppuraskaudesta painoin 74kg. Kilot lähti kuukaudessa mutta jäivät siihen 57-60kg paikkeille.

Tokalla lähtöpaino noin 59kg, viimeisilläni painoin huimat 77kg! :D Synnärille ei jäänyt kuin vaivaiset 4,5kg suunnilleen. Synnytyksestä nyt 10viikkoa ja edelleen 5kg ylimäärästä.

Pituutta on 177cm. Tavoitteena kesään menessä olisi 60kg. :)

"Vieras"
Ekassa raskaudessa tuli reilut 20kg ja ne oli tiukassa! Viimeiset 5kg lähti noin vuoden päästä synnytyksestä kun päätin alkaa laihduttamaan kunnolla.

Toisessa raskaudessa tuli 14kg jotka lähti ihan itsestään parissa kuukaudessa.

Lähtöpaino molemmissa 50-53kg välillä ja pituutta 162cm.

Lähtöpainolla on tosi paljon merkitystä! Jos on jo valmiiksi ylimääräisiä kiloja niin painoa ei saisi tullakkaan raskausaikana kovin paljon. Hoikalla kiloja saa ja pitääkin tulla. Ja sehän on selvä että mitä enemmän ylimääräistä, sitä vaikeampi saada niitä pois..

mulla
ei kummastakaan jäänyt kiloja. Olin ylipainoinen ennen raskautta. Ekasta tuli pari kiloa ja -10kg oli viikko synnytyksestä. Toisesta tuli noin 5kg ja -5kg kotiuduin sairaalasta.

Puolisen vuotta meni ennenku runko alko hoikentuu..Entisiin mittoihini en päässyt missää vaiheessa mut hyvin liki..Nyt toisesta synnytyksestä 2kk, paino tippunut jotain 12kg ja vielä 6 olis lähtöpainoon, en jaksa enää ressata, kai nekin katoaa jahka saan kroppani taas käyntiin..

mulla kävi tosi ohraisesti .. olin ennen raskautta mitoissa 49kg ja 162cm,.. raskauden lopussa painoin sellaset 70kg. eipä tässä muuten mutta synnärille jäi niistä vain 7kg, eli 63kg jäi viel ihmeteltäväks :D eikä alkanu tippumaan, koska oli sopivasti joulutulossa niin kivasti niitä joulukonvehteja tuli myyntiin ennen kun edes kerkes joulukuu alkaa !! niitä mussutellessa ja -20asteen pakkasista kärvistellessä sisällä niin vaunulenkit sun muut jäi tekemättä, toivuin nopeasti synnytyksestä mutta vatsojen ym muun jumpan tekeminen silti olis ollut vähintään tuskaa niin. nyt sitte toista odotellessa, saas nähdä mitä tapahtuu. toistaseks oon laihtunut vaikkei pitäisi ja vasta puoles välis ollaan, jos odottelisin viel sinne viikolle 30 et alan kerryttää mitään painoa hah

Kummastakin jäi kilot synnärille ja vielä pari ylimäääistä..
Imetyksen aikana tippui vielä muutama kilo..ja omiin mittoihin pääsy oli helppoa kun söi hyvin ja liikkui paljon.

Ekasta tuli 5 ja tokasta vähän päälle 7 kg..

Yhteistyössä