Miten pitkä suruaika pitää olla eron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja of:
Toiset ihmiset on sellaisia, että ne tarvii toisia tunteakseen itsensä hyväksi. Siis hakevat sitä hyväksyntää muilta, tarvitsevat sitä että joku on kiinnostunut heistä, pitää heitä viehtättävinä, haluaa olla heidän kanssa. Tällaiset ihmiset ei osaa olla sitä toisen ihailua. Se on eri asia kun että osaa olla yksin.

Sä olet klassinen esimerkki. Et varmaankaan ole aikuisiällä ollut paria viikkoa kauemmin ilman jonkinlaista "säätöä", flirttailua, viestittelyä, treffailua tms? Sä ihastut heti ihan täysillä jokaiseen joka on sinusta kiinnostunut. Sä et pysähdy miettimään, vaan toimit. Kaikki on aina heti sitä suurta, täydellistä rakkautta. Ja sitten tulee taas todellisuus vastaan, mies ei olekaan jatkuvasti sokeasti suhun ihastunut. Sä tunnet olosi huonoksi, lähdet suhteesta ja etsit seuraavan joka ihailee sua rajattomasti.

Tällaisista ihmisistä tulee sellainen tunne ettei ne oikeesti pidä itsestään kovin paljon. Ja juu, sekin kuuluu siihen et sä tulet nyt vakuuttamaan kuinka itsevarma olet. Itsevarmuus ja itseluottamus on eri asia kuin itsestä pitäminen. Jos sä ihan aidosti pidät itsestäsi, viihdyt omassa seurassa, sä et kaipaa muiden ihailua. Ja ihminen joka hyppää suhteesta suhteeseen, kaipaa nimenomaan sitä toisen ihmisen ihastumista.

Tähän kuvioon kun vielä hankkiudutaan raskaaksi aina kun se elämän "suuri rakkaus" tulee eteen, niin kohta sitä on aika monen lapsen yh ja kaikilla eri isä. Itsekästä, mutta tällaisia tapauksia tiedän useammankin :(

Ei siihen lapsen hankintaan rakkautta tarvitse. Ja turha alkaa sönköttää, miten lapset ovat onnettomia kun eivät kasva molempien vanhempien kanssa, onhan se täälläkin nähty miten monella edes on aidosti onnellista ydinperhettä. Joten mieluummin yhden vanhemman onnellinen perhe.

Tais kolahtaa? :D
Ei lapset ole mitään leikkikaluja, joita hankitaan uuden (taas sen täydellisen...) miehen pitämiseksi tms!
Lapsilla on oikeus isään ja äitiin. Mutta eiväthän itsekkäät naiset tätä ajattele tai tajua edes, miten isättömyys on kipeä asia koko lapsen elämän ajan ja jättää taatusti jälkensä.

Ei kolahtanut millään lailla. En ole hankkinut lapsia miehen pitämiseksi, hankin lapsia koska halusin lapsia - miehestä ei ollut niin väliksi. Ja siitä huolimatta lapsillani on isät, vaikken heidän kanssaan parisuhteessa enää olekaan.

Hankit lapsia, koska SINÄ haluat. Ihan sama minkälainen isä heillä tulee olemaan vai onko ollenkaaan kuvioissa...? Eivätkö lapsesi ansaitse parempaa? Etkö halua antaa lapsillesi parempaa lapsuutta kuin itse sait?
Sinua ei käy sääliksi yhtään, lapsiasi kyllä :(

Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Vispilä - pahoittelen lapsiluvustasi erehtymistäni, kun en voi muistaa montako aborttia olet aikonut/yrittänyt tehdä ja monessako onnistunut :heart:

Mä suosittelen teille molemmille sterilisaatioo.

En ole 10 vuoteen tullut vahingossa raskaaksi, joten uskoisin että on hyvät tsäänssit olla jatkossakin tulematta. Vispilälle se tosin voisi tehdä hyvää..

Te ootte Viblsp-:n kanssa ihan samanlaisia...

En kyllä mitenkään saa itsestäni rasistia, väkivaltaisessa parisuhteessa elävää, toisesta riippuvaista, ehkäisyä tuntematonta ja abortteja tekevää persoonaa.

Ihan samasta puusta ootte. Yhtä vastuuntunnottomia tekemään lapsia. Toinen tekee väkivaltaiselle ukolle ja toinen jokaselle jonka on vähän aikaa tuntenut.

Niin olenkin, koska en ole halunnut elää sellaisessa parisuhteessa missä miehet (mihin kuuluu esim. toisten naisten kanssa vehtaaminen)

:o Sähän olet kertonut että teillä oli tämän viimeisen eksäsi kanssa vapaa suhde, saitte panna muitakin, ja että se on sulle paras vaihtoehto ja muunlaisissa suhteissa olevat on tylsistyneitä ym..?

Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Vispilä - pahoittelen lapsiluvustasi erehtymistäni, kun en voi muistaa montako aborttia olet aikonut/yrittänyt tehdä ja monessako onnistunut :heart:

Mä suosittelen teille molemmille sterilisaatioo.

En ole 10 vuoteen tullut vahingossa raskaaksi, joten uskoisin että on hyvät tsäänssit olla jatkossakin tulematta. Vispilälle se tosin voisi tehdä hyvää..

Te ootte Viblsp-:n kanssa ihan samanlaisia...

En kyllä mitenkään saa itsestäni rasistia, väkivaltaisessa parisuhteessa elävää, toisesta riippuvaista, ehkäisyä tuntematonta ja abortteja tekevää persoonaa.

Ihan samasta puusta ootte. Yhtä vastuuntunnottomia tekemään lapsia. Toinen tekee väkivaltaiselle ukolle ja toinen jokaselle jonka on vähän aikaa tuntenut.

Niin se kolme vuotta oli sekin vähän aikaa tuntemista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Mä en lähde analysoimaan kenenkään tilanteita (kuten ton Vispilän), ne kun tuppaa olemaan vähän monimutkaisempia, kuin mitä palstan perusteella näyttää. Ois toki helvetin helppo sanoa, että munat pois Vispilänki mieheltä, ja mieluummin vielä hirteen koko äijä :saint:

Mutta ihmetyttää ihmisten suppea elämänkatsomus taas, ei voi muuta sanoa :D Jos eroamaan menet, niin se on vähintään vuosi, mieluiten viisi tai kymmenen, ennen kuin voit vilkaistakaan ketään 2-lahkeista. Tai muuten lapset kärsii. Vaikkei lapset näkisikään yhtään miestä, niin ne kärsii silti B)

Juu no onhan täällä nähty, että mies on heti läpipaska, kelvoton, surkea kaikessa, ei ansaitse olla isä, eikä sen pitäisi enää olla kenenkään kanssa onnellinen, koska eihän ihminen voi muuttua. :D ;) Mie oon oppinut tuntemaan miehen, vaikka tietenkin väkivaltaisuus tuli nurkan takaa. Nyt on hakenut itselleen apua ja vaikkei täysin vieläkään ymmärrä, miten suuri ongelma on ollut, on tapahtunut paljon positiivista muutosta. Ei ku hetko, paska ukko, äkkii pihalle. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja wot:
Niin olenkin, koska en ole halunnut elää sellaisessa parisuhteessa missä miehet (mihin kuuluu esim. toisten naisten kanssa vehtaaminen)

:o Sähän olet kertonut että teillä oli tämän viimeisen eksäsi kanssa vapaa suhde, saitte panna muitakin, ja että se on sulle paras vaihtoehto ja muunlaisissa suhteissa olevat on tylsistyneitä ym..?

:laugh: Koitahan pitää tiimarinvihkosi 1) ajantasalla 2) faktoissa, eikä omissa päätelmissäsi

Mäkin muistelisin tälläistä. Ja muistelisin myös kertoneensa jonkun existä olevan narsisti.. ja nyt pyörtelee puheitaan.. ei vaikuta kovin tasapainoselta.. mutta toisaalta tää on vaan keskustelupalsta.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Eikö huvittanu pitää miestä? Pitäisit hei huolta, ettei vahinko käy uudestaan. ;) :whistle:

Tällaista kommenttia voi odottaakin ihmiseltä, joka on hakkaajan kanssa vuodesta toiseen ja jolla on sitä vahinko kokemusta moneen kertaan :whistle: Moneskos abortti sulle on kohta taas tulossa? :xmas:

Tässä oli niin paljon virheitä, etten jaksa edes aloittaa oikomista. :laugh: Mut hei, katos kun niitä aborttejahan tehdään vain, koska ei huvita vaan pitää sitä, eikös se noin ollut? ;) Ja sanonpahan, että mieti seuraavalla kerralla itsekin aborttia, lapsethan tuossa alkaa ihmetellä, kun vuosien päästä sulla on joku 5 lasta eri miehille.

Minun lapsistani kasvaa varmasti tasapainoisempia, kuin rasistisesta, teen-abortteja-kun-en-osaa-ehkäistä, naistenhakkaajan kanssa naimisissa olevan naisen lapsista :flower: Minä olen hankkinut lapseni tietoisesti. Ja mieluummin hankkisin viisi lasta viidelle hyvälle isälle, kuin viisi lasta yhdelle huonolle, kuten sinä olet tehnyt.

Mutta ei ihme, jos muutkinj päänaukojat ovat sinun tasoisiasi onnettomia tapauksia, että päätä pitää noin paljon aukoa :hug:

Ai mulla on viisi lasta? Sekin vielä. :D

Kertoisitko nykytilanteeni, kun tiedät sen noin hyvin? Mahtaisi olla mielenkiintoista kuultavaa. :laugh: :D Eli kertoisitko mulle, että milloin mies on mua hakannut? :) Vai onko kaikki kajoaminen sun mielestä hakkaamista? Tai kertoisitko, milloin viimeksi on satuttanut minua? Kun tuossa yhdessä viestissä kuulemma otan säännöllisesti turpiin. :whistle: Mikä sinänsä on mielenkiintoinen päätelmä, koska minä käsitän tuon turpiin saamisen jotenkin liittyvän naaman lyömiseen nyrkillä, eikä minua ole nyrkillä lyönyt kertaakaan.

Kerro toki hei oikeasti, millainen tilanteeni on?

Sinäkö et auo päätäsi? ;)

Voi jumaliste mitä puolustelua perheväkivallalle. Joo, se on väkivaltaa vasta sitten kun naamaa murjotaan nyrkillä, kaikki muu repiminen, lyöminen, potkiminen jne. ei tietenkään ole hakkaamista! Miten voit olla noin tyhmä?!

Ja kyllä, juttujesi perusteella saat epäsäännöllisen säännöllisesti kyytiä kelvottomalta mieheltäsi, enkä tarkoita nyt mitään kyytejä sängyssä vaan sitä sun riepottelua!!!

Lukutaito hukassa? Missä vaiheessa olen sanonut, että väkivaltaa on vain tuollainen rajumpi satuttaminen? Alleviivaisitko ko. kohdan?

Noh, jos epäsäännöllisen säännöllisesti (typerä ja turha ilmaisu, jota käytetään, kun ei osata sanoa tarkemmin) saan kyytiä mieheltä, niin kerro toki, milloin viimeksi? Sanothan? Ja kelvottomaksi en miestä sanoisi, on tehnyt paljon töitä ongelmiensa eteen. Sen sijaan, että vaihtelisin miestä lennossa, haluan uskoa, että ihminen voi muuttua ja että rakkauden ja lasten takia kannattaa yrittää saada asiat muutettua. Ja onneksi mieskin on samaa mieltä ollut ja tuloksia näkyy.

Jätä se sika, ota uusi ja tee sille heti lapsi, jätä sitten ja taas sama alusta. Tämä on lapsille parasta!

Ei vaan oikeesti, sulla on tosi fiksu asenne! Kaikkea hyvää teidän perheelle jatkossakin! :)

Viblsp- sentään yrittää LASTENSA takia miehensä kanssa. SINÄ ET vaikka ukkos eivät ees olleet väkivaltasia...että kumpikohan enempi niitä lapsiaan sitten kelaa:whistle:

Sä olet ilmeisesti ollut kärpäsenä katossa parisuhteissani, kun tiedät yrittämisten tasot :saint:

Ja en todellakaan yrittäisi yhtään mitään väkivaltaisen miehen kanssa, hullua että täällä joku vielä toivottelee onnea naiselle joka kertoo jatkavansa suhdetta kerta toisensa jälkeen..

Viblsp- sentään yrittää LASTENSA takia miehensä kanssa. SINÄ ET vaikka ukkos eivät ees olleet väkivaltasia...että kumpikohan enempi niitä lapsiaan sitten kelaa:whistle:

Sä olet ilmeisesti ollut kärpäsenä katossa parisuhteissani, kun tiedät yrittämisten tasot :saint:

Ja en todellakaan yrittäisi yhtään mitään väkivaltaisen miehen kanssa, hullua että täällä joku vielä toivottelee onnea naiselle joka kertoo jatkavansa suhdetta kerta toisensa jälkeen..

Asutko Viblspn kanssa samassa taloudessa, kun tunnut tietävän hänen suhteestaan enemmän kuin hän itse?

ja sulleko sitä onnea pitäs toitotella kun oot haarat levälläs heti ekalle vastaantulijalle?

*iso LOL*
NYT on kyllä tässä Vispilän ja Emilynin fiksua keskustelua seuraten ihan pakko sanoa, oppikirjaesimerkki jossa se pata sitä kuuluisaa kattilaa soimaa!! :) :) :)
Kaksi järjen jättiläistä vinoilee toisilleen ollen molempien tapauksessa ihan täysin yhtä "heikoilla hangilla"
*repeilee!!*

:laugh: Koitahan pitää tiimarinvihkosi 1) ajantasalla 2) faktoissa, eikä omissa päätelmissäsi

No näin sä olet kertonut, sano mitä sanot nyt.

Ja jos ne miehet on niin hienoja isiä, miksi halusit yksinhuoltajuuden esikoiseen? Mies ei edes kelvannut huoltajaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Eikö huvittanu pitää miestä? Pitäisit hei huolta, ettei vahinko käy uudestaan. ;) :whistle:

Tällaista kommenttia voi odottaakin ihmiseltä, joka on hakkaajan kanssa vuodesta toiseen ja jolla on sitä vahinko kokemusta moneen kertaan :whistle: Moneskos abortti sulle on kohta taas tulossa? :xmas:

Tässä oli niin paljon virheitä, etten jaksa edes aloittaa oikomista. :laugh: Mut hei, katos kun niitä aborttejahan tehdään vain, koska ei huvita vaan pitää sitä, eikös se noin ollut? ;) Ja sanonpahan, että mieti seuraavalla kerralla itsekin aborttia, lapsethan tuossa alkaa ihmetellä, kun vuosien päästä sulla on joku 5 lasta eri miehille.

Minun lapsistani kasvaa varmasti tasapainoisempia, kuin rasistisesta, teen-abortteja-kun-en-osaa-ehkäistä, naistenhakkaajan kanssa naimisissa olevan naisen lapsista :flower: Minä olen hankkinut lapseni tietoisesti. Ja mieluummin hankkisin viisi lasta viidelle hyvälle isälle, kuin viisi lasta yhdelle huonolle, kuten sinä olet tehnyt.

Mutta ei ihme, jos muutkinj päänaukojat ovat sinun tasoisiasi onnettomia tapauksia, että päätä pitää noin paljon aukoa :hug:

Ai mulla on viisi lasta? Sekin vielä. :D

Kertoisitko nykytilanteeni, kun tiedät sen noin hyvin? Mahtaisi olla mielenkiintoista kuultavaa. :laugh: :D Eli kertoisitko mulle, että milloin mies on mua hakannut? :) Vai onko kaikki kajoaminen sun mielestä hakkaamista? Tai kertoisitko, milloin viimeksi on satuttanut minua? Kun tuossa yhdessä viestissä kuulemma otan säännöllisesti turpiin. :whistle: Mikä sinänsä on mielenkiintoinen päätelmä, koska minä käsitän tuon turpiin saamisen jotenkin liittyvän naaman lyömiseen nyrkillä, eikä minua ole nyrkillä lyönyt kertaakaan.

Kerro toki hei oikeasti, millainen tilanteeni on?

Sinäkö et auo päätäsi? ;)

Voi jumaliste mitä puolustelua perheväkivallalle. Joo, se on väkivaltaa vasta sitten kun naamaa murjotaan nyrkillä, kaikki muu repiminen, lyöminen, potkiminen jne. ei tietenkään ole hakkaamista! Miten voit olla noin tyhmä?!

Ja kyllä, juttujesi perusteella saat epäsäännöllisen säännöllisesti kyytiä kelvottomalta mieheltäsi, enkä tarkoita nyt mitään kyytejä sängyssä vaan sitä sun riepottelua!!!

Lukutaito hukassa? Missä vaiheessa olen sanonut, että väkivaltaa on vain tuollainen rajumpi satuttaminen? Alleviivaisitko ko. kohdan?

Noh, jos epäsäännöllisen säännöllisesti (typerä ja turha ilmaisu, jota käytetään, kun ei osata sanoa tarkemmin) saan kyytiä mieheltä, niin kerro toki, milloin viimeksi? Sanothan? Ja kelvottomaksi en miestä sanoisi, on tehnyt paljon töitä ongelmiensa eteen. Sen sijaan, että vaihtelisin miestä lennossa, haluan uskoa, että ihminen voi muuttua ja että rakkauden ja lasten takia kannattaa yrittää saada asiat muutettua. Ja onneksi mieskin on samaa mieltä ollut ja tuloksia näkyy.

Kuule minä en niin tarkkaan sun juttujas ole lukenut että voisin nimetä ne päivämäärät milloin se ukkos on sut möykyttänyt. Enkä tiedä milloin viimeksi, minä vaan en seuraavaa kertaa jäisi odottamaan kerta sanojesi mukaan sitä kajoamista on useasti tapahtunut.
Toivon että onnenne kestää nyt eikä miehes skitsoo taas, ihan lasten takia. Mä en jäis kokeilemaan, ihan juuri niiden lasten takia!

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
*iso LOL*
NYT on kyllä tässä Vispilän ja Emilynin fiksua keskustelua seuraten ihan pakko sanoa, oppikirjaesimerkki jossa se pata sitä kuuluisaa kattilaa soimaa!! :) :) :)
Kaksi järjen jättiläistä vinoilee toisilleen ollen molempien tapauksessa ihan täysin yhtä "heikoilla hangilla"
*repeilee!!*

parasta huumorii taas vaihteeks, hölmöläiset viisastelee :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Mäkin muistelisin tälläistä. Ja muistelisin myös kertoneensa jonkun existä olevan narsisti.. ja nyt pyörtelee puheitaan.. ei vaikuta kovin tasapainoselta.. mutta toisaalta tää on vaan keskustelupalsta.

Tuon narsisti-jutun minäkin muistan.

Niin täysi peesi kuin vain voi olla!

Laastarisuhde voi olla ihan hyväksi :-) Mun mielestä voi surutta mennä suhteesta toiseen jos on terve ihminen. Mutta palstalla on niin paljon mt-potilaita lääkitysten kanssa tai niitä jotka tarvitsisivat lääkityksen ( en pahalla sano ) että ymmärrän jos heillä pitää olla vaikka vuosikin väliä että saavat päänsä kirkkaaksi. Se on tosiaan varmaan siitä kiinni kuinka tervepäinen on, että voiko aloittaa kuinka pian uuden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Laastarisuhde voi olla ihan hyväksi :-) Mun mielestä voi surutta mennä suhteesta toiseen jos on terve ihminen. Mutta palstalla on niin paljon mt-potilaita lääkitysten kanssa tai niitä jotka tarvitsisivat lääkityksen ( en pahalla sano ) että ymmärrän jos heillä pitää olla vaikka vuosikin väliä että saavat päänsä kirkkaaksi. Se on tosiaan varmaan siitä kiinni kuinka tervepäinne on, että voiko aloittaa kuinka pian uuden suhteen.

ja siinä yksi järjenjättiläinen:laugh:

Yhteistyössä