Miten pikkuvauva-aikana pidetään mies tyytyväisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos vaan jaksais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jos vaan jaksais

Vieras
Tuli tuosta pettämisketjusta mieleen, että miten pikkuvauva-aikana pidetään mies tyytyväisenä? En tiedä muista naisista, mutta itse pari kuukautta sitten synnyttäneenä olen iltaisin melkoisen väsynyt ja vaikka haluttaisikin, niin ei vaan yksin kertaisesti jaksa rakastella. Miehen halut ovat ennallaan ja kai se haluaisi rakastella vaikka joka päivä, mutta kun en vaan jaksa. 1-2 kertaa viikoss on ihan liian vähän. En nyt itseänikään ihan haluttomana pidä, mut liika väsymys pistää useimmiten unet etusijalle.

Ei kyllä oikein huvittaisi rakastella vain sen takia, että sais miehen pysymään kotona. Eikä se halua hoidella hommaa itse. Eikä halua, että nukun samalla, kun se pökkii minua. Enkä todellakaan halua, et mies hakee seksiä sitten jostan muualta. Ei omien sanojensa mukaan ole sitä hakemassakaan, mut kun tietää sen panetuksen, niin sitä vaan vähän pelkää. Jonain heikkona hetkenä sopivan pikku riidan jälkeen..

hmm.. mielestäni kunnon mies ymmärtää tuon pikkuvauva ajan. muttamutta. suu ja käsihommat tietty. Jos mies osallistuisi mahdollisimman paljon lapsen hoitoon ja sinä saisit ottaa vaikka päikkärit, niin jos jaksaisit paremmin? Ja meillä kun on vaan yksi lapsi, niin tykätään harrastella pojan päikkäreitten aikana, kun illalla molemmat tosi väsyneitä. Sitten välillä vauva on hoidossa ja vietetään ihan kahestaan romanttista iltaa. Joskus joku kaveri tarjoutui viemään poikaa vaunulenkille ja kun suostuin, niin jäi kivaa aikaa olla miehen kanssa kahden :heart: Ja kuten sanottu. Uskon, että kunnon mies jaksaa vähän odotellakin. Mun miehelle sairaudestani johtuen (endometrioosi) kun ei seksi onnistunut, niin ehdotinkin vieraisiin menoa ihan luvan kanssa, mutta ei tuo missään nimessä suostunut, sanoi ettei halua muiden kanssa seksiä vaan mun kanssa ja jos ei saa mua, niin on mieluummin ilman :)

Mua ärsyttää suuresti se että miehilla olis oikeus naisen haluista/kunnosta/jaksamisesta riippumatta saada aina kun huvittaa tai sitte on miehellä oikeus lähteä/käydä vieraissa. Ihan ku äijät vaatisi elääkseen ruuan ja juoman lisäksi säännöllisesti ja usein tosaa, muuten muna tippuu aj kuolee tai muuta kamalaa. Kyllä saisi mies myös mukautua vauvan tuloon ja sen mahdollisesti aiheuttamiin muutoksiin. Nainenkin niihin joutuu sopeutumaan.

Kannattaa varmaan puhua miehen kanssa asiasta. Ei vaikuta luottavaiselta parisuhteelta, jos pelkää toisen vieraisiin menoa. Pikkuvauva-aika on varmasti miehellekin muutoksen aikaa ja olisi hyvä keskustella tunteista yms. Ja sitten jos vaikka saisitte yhdessä mietittyä vaihtoehtoja, joilla pidätte suhteenne virkeänä ilman painostuksen tunnetta.

Hmn, mitähän tähän nyt sanois. Koitahan nyt ihan alkuun luottaa siihen mieheen, kyllä mä uskon että ne on loppujen lopuksi aika harvat miehet jotka pettää kun on pieni vauva talossa. Kyllä jokainen selväjärkinen ihminen (oli se sitten mies tai nainen) tajuaa sen, että kun on väsynyt, hormonit heittelee ym. niin ei haluta eikä jaksa.

Koita silti muistaa pitää yllä pientä hellyyttä, sillä sitä miehetkin kaipaavat ja se monesti ainakin multa tahtoo unohtua!

Ymmärrän sua :hug: Tuossa tilanteessa näkisin, ettei miehelläsi ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin joustaa ja ymmärtää, että väsynyt pikkuvauvan äiti ei vaan jaksa päivittäin puuhastella.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Entäs aamut ? Mä en usko että lähtis hakemaan seksiä muualta... teillähän on vaavi ja hää kyl ymmärtää siittä vastuun et ei varmaankaan ole siulle vihainen tai ärtynyt.....

pitikin sanoa noista aamuista, ettei ne oikein onnistu. Mies lähtee töihin hyvissä ajoin ja vauva on yleensä just silloin hereillä. Päivät olis parasta aikaa. En ole niin väsynyt ja vauva nukkuu päikkärit. Oon aina sanonu miehelle, et tuu päivällä käymään. Mut on vähän liian pitkä matka ajella rakastelemaan kotiin ja sit takas töihin. :D

Enpä ole koskaan tuollaista ajatellut. Meillä on kolme lasta ja aina alkuun on imetyskin vienyt haluja, mutta mies on ymmärtänyt kyllä ja jaksanut odottaa. Ei ole tullut mieleenkään että lähtisi muualle hetkellisen seksittömyyden takia!

Olen onnellinen että meillä mieheni kanssa on ollut aina aktiivinen seksielämä. Lapset eivät ole kyllä olleet esteenä. Esikoinen oli 2vk kun kokeilimme ekan kerran, ja kuopus oli vajaan 2vk kun kokeilimme ekan kerran... Siitä se sitten sievästi taas lähti käyntiin ;)
Mieheni haluaa selvästi enemmän kuin minä, jos se pitää määrittää, mutta haluan se minäkin ;) Joskus ihmisiä vain väsyttää, ei aina tietty jaksa. Mutta kivahan se olisi, jos vaikka kerran viikkoon saisitte tunnin olla kahden ja keskittyä toisiinne ja seksielämään :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ärsyttää suuresti se että miehilla olis oikeus naisen haluista/kunnosta/jaksamisesta riippumatta saada aina kun huvittaa tai sitte on miehellä oikeus lähteä/käydä vieraissa. Ihan ku äijät vaatisi elääkseen ruuan ja juoman lisäksi säännöllisesti ja usein tosaa, muuten muna tippuu aj kuolee tai muuta kamalaa. Kyllä saisi mies myös mukautua vauvan tuloon ja sen mahdollisesti aiheuttamiin muutoksiin. Nainenkin niihin joutuu sopeutumaan.

ja kerran kun mies ei jaksa vaikka akka haluis ni sit on helvetti irti. epäillään vieraissa käymisessä sun muusta.

Ei oo totta :laugh: Pidetään mes tyytyväisenä?? Ja sit ku ei vaan jaksa, ni sitkö se saa mennä vieraisiin :laugh: Voi hyvänen aika, onko se aikuinen se sun mies ?

Ei tietenkään saa mennä vieraisiin. Harmittaa vaan niin miehen puolesta, kun sillä on selvästi enemmän tarvetta kuin mahdollisuuksia. Ja mun pelko miehen vieraisiin menosta ei tarkoita sitä, että se vieraissa kävis. Mä vaan pelkään ja siihen on omat syynsä.

No kai sillä on terveet kädet?

Ja jos ei osaa itse tumputtaa, niin tee näin: vaikka viikon ajan joka ilta sanot, että nyt sun pitää hoitaa lasta kun sun pitää nukkua että jaksa naida. Kattokaa sit puolenyön aikoihin kummalla on haluja...

ts. merkillinen mies jos ei muutamaan kuukautta voi olla ilman tai vähällä hoidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei oo totta :laugh: Pidetään mes tyytyväisenä?? Ja sit ku ei vaan jaksa, ni sitkö se saa mennä vieraisiin :laugh: Voi hyvänen aika, onko se aikuinen se sun mies ?

Ei tietenkään saa mennä vieraisiin. Harmittaa vaan niin miehen puolesta, kun sillä on selvästi enemmän tarvetta kuin mahdollisuuksia. Ja mun pelko miehen vieraisiin menosta ei tarkoita sitä, että se vieraissa kävis. Mä vaan pelkään ja siihen on omat syynsä.

No käske vetää käteen, jos on pakko laueta.

Alkuperäinen kirjoittaja jos vaan jaksais:
Tuli tuosta pettämisketjusta mieleen, että miten pikkuvauva-aikana pidetään mies tyytyväisenä? En tiedä muista naisista, mutta itse pari kuukautta sitten synnyttäneenä olen iltaisin melkoisen väsynyt ja vaikka haluttaisikin, niin ei vaan yksin kertaisesti jaksa rakastella. Miehen halut ovat ennallaan ja kai se haluaisi rakastella vaikka joka päivä, mutta kun en vaan jaksa. 1-2 kertaa viikoss on ihan liian vähän. En nyt itseänikään ihan haluttomana pidä, mut liika väsymys pistää useimmiten unet etusijalle.

Ei kyllä oikein huvittaisi rakastella vain sen takia, että sais miehen pysymään kotona. Eikä se halua hoidella hommaa itse. Eikä halua, että nukun samalla, kun se pökkii minua. Enkä todellakaan halua, et mies hakee seksiä sitten jostan muualta. Ei omien sanojensa mukaan ole sitä hakemassakaan, mut kun tietää sen panetuksen, niin sitä vaan vähän pelkää. Jonain heikkona hetkenä sopivan pikku riidan jälkeen..

Kuinka nuori olet? tottakai sinä jaksat, jos miestäsi rakastat. Halu ei aina ole jaksamisesta kiinni.

Ei kuulemma halua.. Eikä halua sinne vieraisiinkaan. Haluaa minua, mutta minä en jaksa. Ei halua minua, jos nukun samalla. :D

Ei kuulemma halua.. Eikä halua sinne vieraisiinkaan. Haluaa minua, mutta minä en jaksa. Ei halua minua, jos nukun samalla. :D

ei voi olla totta, että pikkuvauva-aikana eí muka jaksa rakastella. en voi uskoa.

Sit se on kyllä ihan miehen oma ongelma. Ja jokainen mies vetää käteen joskus ;)

PEESI!

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki hyvin:
Alkuperäinen kirjoittaja jos vaan jaksais:

Kuinka nuori olet? tottakai sinä jaksat, jos miestäsi rakastat. Halu ei aina ole jaksamisesta kiinni.

Joo ei ole halu jaksamisesta kiinni. Kyllä minua haluttaa, mutta kyllä olen n. 2 kuukauden ajan 4-5 tunnin yöunian jälkeen väsynytkin.

Yhteistyössä