Miten pidän alkuraskauden salassa, kun edessä on työtilaisuus jossa tarjoillaan alkoholia?

"xyz"
Alkumaljasta muutama maistiainen, sitten jätät sen jonnekin. Päivällisellä lasi tai puolikas viiniä... -Eikai nämä nyt niin suuria määriä ole ettei voisi ihan juodakin. Hankalampaa varmaan lähteä valehtelemaan. Eikös se nyt ollut ettei sikiöllä ole vielä edes yhteistä verenkiertoa kanssasi noilla viikoilla.
 
Hyvissä ajoin jo ennen raskautta käyttätymällä siten että välillä voi nauttia alkoholia, välillä kieltäytyä siitä ilman selittelyjä. Varautumalla kysymykseen raskaudesta keksimällä siihen sopivan ympäripyöreän vastauksen. Miten niin, ei nyt tänään vain oikein maistu alkoholipitoinen, tarvittaessa voisin ottaa lasillisen rekvisiitaksi.
 
[QUOTE="töks";25460900]Eikö yhden lasin voisi juoda?[/QUOTE]

Totta, kyllä sen yhden lasin kai voi huoleti juoda ruualla. Jätän puolihuolimattomasti shamppanjalasin sinne, toisen tänne :) Enköhän mä pärjää pienellä ovelalla huolimattomuudella ;)
 
"vieras"
[QUOTE="xyz";25460895]Alkumaljasta muutama maistiainen, sitten jätät sen jonnekin. Päivällisellä lasi tai puolikas viiniä... -Eikai nämä nyt niin suuria määriä ole ettei voisi ihan juodakin. Hankalampaa varmaan lähteä valehtelemaan. Eikös se nyt ollut ettei sikiöllä ole vielä edes yhteistä verenkiertoa kanssasi noilla viikoilla.[/QUOTE]

Näin itse toimisin. Välttele valehtelemista, sillä se muistetaan kyllä muutamien kuukausien kuluttua.
 
"harmaa"
Viinilasi hyvän ruuan kera on toki "kovaa juomista". Sinulle on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, joko absolutismi tai sitten kännit. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmään.

Kyllä minun huomioni saattaa kiinnittyä nuoreen naiseen joka kieltäytyy lasillisesta shamppanjaa - onkohan hän raskaana, tulee mieleen. Ehkä se johtuu siitä että itse on ko. elämänvaiheessa mutta oli miten oli - en halua paljastaa salaisuuttani.
Niin mutta et jos olisit muissakin tilaisuuksissa juomatta, mitä et ilmeisesti ole, niin ei suhun kiinnitettäis huomiota..sitä yritin sanoa.

Ja ei, en kuulu kännit tai ei kännit luokkaan.

Niin..voihan se jonku mielessä käydä, mut onko sillä oikeesti niin paljon merkitystä.Melko vaikeeta jos pitää toisten mietteiden mukaan elää.
Salaisuuden paljastat ainoastaan kertomalla sen jollekin,,et juomattomuudella.
 
"mama"
Viinilasi hyvän ruuan kera on toki "kovaa juomista". Sinulle on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, joko absolutismi tai sitten kännit. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmään.

Kyllä minun huomioni saattaa kiinnittyä nuoreen naiseen joka kieltäytyy lasillisesta shamppanjaa - onkohan hän raskaana, tulee mieleen. Ehkä se johtuu siitä että itse on ko. elämänvaiheessa mutta oli miten oli - en halua paljastaa salaisuuttani.
Paras on etta otat vastaan alkumaljan ja siita pienen huikan mut jatat sit jonnekin sivupoydalle. Ja jos viinia ruoan kanssa niin voi raskaana ollessa muutaman kerran siemailla, mut siis jatat juomatta suurimmanosan. Juot sitten vetta joka viinin kanssa tarjotaan. Ei kannata tehda mitaan numeroa tai asiasta mitaan ilmoittaa kun ihan huomaamatta vaan olet juomatta alkoholia :)
 
"vieras"
Ottaisin sen shamppanjalasin, kuljettelisin kädessä ja hörppäisin kerran tai kaksi. Sitten unohtaisin johonkin. Viinilasin kanssa voisin tehdä samoin, ja todeta että onpa pahaa punkkua! Joisin vettä.

Toi antibioottikuuri juttu ei mene läpi, kaveri yritti sitä mulle että on korvatulehdus...
 
"vieras"
[QUOTE="xyz";25460895]Alkumaljasta muutama maistiainen, sitten jätät sen jonnekin. Päivällisellä lasi tai puolikas viiniä... -Eikai nämä nyt niin suuria määriä ole ettei voisi ihan juodakin. Hankalampaa varmaan lähteä valehtelemaan. Eikös se nyt ollut ettei sikiöllä ole vielä edes yhteistä verenkiertoa kanssasi noilla viikoilla.[/QUOTE]

Äidillä ja sikiöllä ei ole missään vaiheessa raskautta yhteistä verenkiertoa. Ravintoaineet siirtyvät istukan kautta sikiön verenkiertoon, mutta varsinaista yhteistä verenkiertoa ei ole eikä tule. Se on tosi eri asia.
 
"vieras"
Varsinkin jos siellä on naisia, niin ab-kuurit on niille varmaan ihan tuttuja selittelyjä, kuten myöskin tipaton kuukausi, huono vointisuus jne.
Joten älä selittele mitään, vaan ole juovinasi.
 
omat kokemukset
Millainen tilaisuus on? Siis kuinka "hienosti" syödään? Mä ottaisin sen alkumaljan ja joisin siitä hieman. Ja sen jälkeen ottaisin pöydässä viiniä, jos se kaadetaan lasiin. Siis virallisestihan alkuruualla on oma viini, pääruualla oma jne eikä niitä saa juoda sekaisin eli pääruualla ei saa enää juoda alkuruuan viiniä jne. Joten maistaisin viinejä, mutta en joisi laseja tyhjäksi.

Näin oon toiminu kahdissakin työpaikan tilaisuuksissa eikä epäilyksiä vielä heränny. Tosin tätä helpotti se, etteivät vieressä istuneet olleet vetämässä päätä täyteen vaan joivat itse samalla tavalla. Ja eivät olleet raskaana :D
 
ööömm
Vaikka muuten käytänkin alkoholia, en tykkää skumpasta ja en juo ruokajuomana ikinä alkoholia. Ei siihen ikinä kukaan mitään huomiota kiinnitä, vaikka itse istunkin ruokapöydässä vesilasin kanssa kun muilla on viiniä.

Mutta antibiootit, selitä sillä jos joku kysyy.
 
"höh"
Riippuu työkavereista ja siitä, miten hyvin he tuntevat sinua ja tapojasi, sekä alkoholinkäyttötottumuksia ja miten kiinnostuneita ovat muiden yksityiselämästä. Meillä tuskin kukaan edes kiinnittäisi huomiota asiaan teki miten tahansa. Täytyy kyllä todeta, että suora kieltäytyminen kiinnittää tässä maassa usein huomion, mutta ei tietenkään sulje pois sitä, että jokaisella on oikeus kieltäytyä selittelemättä.

Voi ottaa viinilaisn vastaan, siemaillla vähän tai juoda yksi lasillinen tai jättää juomatta. Itsekin olen jättänyt juomatta firman tilaisuuksissa, vaikka en ole ollut autolla liikenteessä. Eipä tuohon ole kukaan kiinnittänyt huomiota.

Ja jos jostain syystä nyt tahtoo jonkin syyn keksiä, niin minusta tuo antibioottikuuri on ihan hyvä. Miten niin se on kulunut ja tarkoittaa heti raskautta?:eek: En ole ikinä kuullutkaan tai tullut ikinä mieleen jos joku kuurin takia on ollut esim. illanvietossa juomatta. Taitaa olla joku palstamammojen juttu, useimmilla pyörii päässä muutakin.
 
vwww
Mä jättäisin juomatta ja enkä selittelis, jos joku kysyy niin sit on eri juttu

Toisaalta mä en oo ees noilla viikoilla tienny olevani raskaana, ekasta vetäsin varmaan 4-5 viikoilla kunnon kännitkin.. (olin viikolla 10 kun ees tajusin että mä voin olla raskaana, toisesta sitten tuli yhden menkat normisti joten pitkällä siinäkin olin)
En siis tarkoita että sun pitäisi, mutta tosiaan se pieni maistelu ei varmasti haittaa.
 
Mun oli "pakko" paljastaa kavereille että oon raskaana, kun kukaan ei olis uskonut selittelyjä ettei mun tee mieli juoda. Oltiin varattu mökki jo kuukausia aiemmin ja oli tarkoitus pitää bileet. Ei kenellekään olis mennyt mitkään selitykset läpi.

Toisessa paikassa hypistelin vaan skumppalasia kädessäni ja otin ehkä yhden siemaisun ja sitten jossain välissä jätin vaan lasin johonkin pöytään.
 

Yhteistyössä