Miten pidän alkuraskauden salassa, kun edessä on työtilaisuus jossa tarjoillaan alkoholia?

En todella halua paljastaa kollegoilleni raskauttani tässä vaiheessa (viikkoja 4.) ja edessä on vuotuinen tilaisuus, jossa tiedän tarjoiltavan shamppanjaa sekä viiniä päivällisellä. Mitään oikeaa syytä ei ole, kuten se että ajan - tilaisuuteen lennetään, loput matkasta kuljetaan taksikyydein ja kotona ollaan niin myöhään etten voi edes sanoa tarvetta ajokunnolle olevan silloin..

MITÄ ihmettä keksin?! Tiedän että suora kieltäytyminen herättää epäilyt. Miten te olette luovineet tällaisissa tilanteissa?
 
"vieras"
Onnistuuko se, että vain hörpit juomaasi ja "hukkaat" alkumaljasi jonnekin pöydälle. Eli siis et tee numeroa ja olet juovinasi. Joskus on kyllä tarjolla alkoholitontakin alkumaljaa niin, ettei kukaan huomaa.

Ruokaviinin voi jättää juomatta pöydälle. Siemailet/olet siemailevinasi, jos haluat, mutta jätät siis juomatta.
Tuskin kukaan kyttää sun juomiasi vai kyttääkö?

Voihan sitä yrittää huijata jollain lääkekuurilla, mutta se on kyllä niin kulunut valhe, että kaikki tietää sen tarkoittavan raskautta. Eikä niitä lääkkeitäkään juuri määrätä.
 
"vieras"
Flagyl-kuuri hiivatulehdukseen, tosin palstalaisten mukaan se on jo liian kulunut, kaikki arvaa mistä todellisuudessa on kyse.

Tai sitten otat vaan lasit vastaan ja maljat esim. kuittaat sillä, että nostat lasin huulille, muttet oikeasti juo.
 
entäs?
Sanot että oot tipattomalla ja lyönyt miehes kanssa aiheesta vetoa, mies ostaa sulle jotain kallista olevinaan jos pystyt lupauksen pitämään. Paljon parempi selitys kuin iänikuiset ab-kuurit. :)
 
Kaulin
Ai niin... mikäköhän semmoinen antibiootti on jossa ei saa juoda mitään..?
"Tiettyjen antibioottien kanssa alkoholia ei tule kuitenkaan käyttää lainkaan.

Tällaisia lääkkeitä ovat suoliston ja emättimen tulehduksiin käytetyt antibiootit, jotka sisältävät metronidatsolia (esim. Flagyl, Trikozol). Yhteisvaikutuksena syntyy voimakas pahanolon tunne, niin sanottu antabus-reaktio. Antabus-reaktion pääoireita ovat päänsärky, ihon kuumotus ja punoitus, hengenahdistus sekä verenpaineen aleneminen.
Reaktion laukaisemiseksi riittää hyvin pieni määrä alkoholia. Yhteisvaikutuksesta hankalan tekee se, että kyseisen lääkeaineen vaikutus säilyy elimistössä pari päivää kuurin loppumisen jälkeen. Myös tällöin täytyy välttää alkoholin käyttöä. "
 
jfkdjfkjfkd
[QUOTE="Mie vaan";25460773]Mun muistaakseni emätintulehdukseen olevat lääkkeet on kiellettyjä alkoholin kanssa. Kannattaa googlata jotta tiedät mistä valehtelet :)[/QUOTE]

Juu itselläni oli emätintulehdukseen lääke ettei saanut juoda missään nimessä.
 
"vieras"
Eikö alkoholi yleensä vähennä antibioottien tehoa?

Olen myös tehnyt niin, että olen ottanut alkumaljanja nostin sen huulille ja sitten "hukkasin" lasin. Mies sai kans jossain tilaisuudessa 2 alkumaljaa.
 
raskaana myös
Minäkin ehkä ennemmin tuossa tilanteessa vain olisin hörppivinäni, ja sitten "unohtaisin" ensin kuoharilasini johonkin jne. Lisäksi PIENTÄ lasillista punaviiniä pidetään joskus jopa ihan suositeltavana konstina keskenmenon ennaltaehkäisyksi.
 
[QUOTE="vieras";25460809]Haluatko mainostaa emätintulehdusta vai vain hiljaa olla juomatta...

Ja tuo tipatonkin on työpaikalla aika nolo selitys = sulla on alkoholin kanssa ongelmia.[/QUOTE]

En tiedä.. no, ehkä tosiaan otan maljan muina naisina sitä kuitenkaan maistamatta :)

Tipattomalla en ole koskaan ollut - miellän sen itsekin alkoholiongelmaisten tavaksi hiljentää omatunto hetkellisesti. En pidä mistään äärilinjauksista oli ne sitten absolutismi tai alholismi tai jotain muuta vastaavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25460832]Eikö alkoholi yleensä vähennä antibioottien tehoa?

Olen myös tehnyt niin, että olen ottanut alkumaljanja nostin sen huulille ja sitten "hukkasin" lasin. Mies sai kans jossain tilaisuudessa 2 alkumaljaa.[/QUOTE]

Mun mies on kanssa muutaman kerran juonut mun maljat.

Jos työsopimuksen jatko on vaakalaudalla, niin voisitko kertoa yhdelle kaverillesi, joka juo maljasi ja jonka kanssa voit vaihtaa punaviinilaseja tms.?
 
[QUOTE="harmaa";25460822]Samaa mietin..
Pitääkö sitä oikeesti jotenki selitellä?
Väkisinki tulee mieleen et onks nää niin kovia juomaan, et siihen täs tilantees kiinnitetään sen takii huomioo.[/QUOTE]

Viinilasi hyvän ruuan kera on toki "kovaa juomista". Sinulle on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, joko absolutismi tai sitten kännit. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmään.

Kyllä minun huomioni saattaa kiinnittyä nuoreen naiseen joka kieltäytyy lasillisesta shamppanjaa - onkohan hän raskaana, tulee mieleen. Ehkä se johtuu siitä että itse on ko. elämänvaiheessa mutta oli miten oli - en halua paljastaa salaisuuttani.
 
"vieras"
Valittelet hyvissä ajoin töissä, että sua on ruvennut viime aikoina ihan hirveästi närästämään. Sitten juhlissa maistat vähän viiniä ja sanot, ettet voi juoda loppuun kun närästää niin hirveästi...
 

Yhteistyössä