Miten pestään seinät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meil on "pikkueteisessä" valkonen tiiliseinä ja mä en saa sitä puhtaaks :o siin on ihan mustia sormenjälkiä ja muita rantuja vaik muille jakaa ja ihan karseen näköne,mut en oo viel keksiny miten sen putsais :| yritin jo sitä suihkettakin mikä on tarkotettu kylppäriin,sellasta vahvaa valkosta ainetta.. cloritellako se pitäs nyt sit hinkuttaa? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Siä taas tyhmää neuvomassa :laugh: Mä kun niitä oon ihan rätillä pyyhkiny niin tuntuu että se pöly vaan leviää ympäriinsä eikä häviä..

Pöly ensin pois ihan kuivalla mikrokuituisella pesimellä, eli vaikka Sini-tuotteen mikromopilla, sitten vasta vesipesu, mikäli tarpeen!

mikäli vesiliukoista maalia en suosittele kuin erittäin varovaista pyyhkimistä, muuten lähtee kuoriutuu. muussa tapauksessa fairy vesi ja sieni tai rätti eiköhän se niin onnistu. meillä eteisessa mustia kenkän jälkiä seinissä ja lähtivät hankaus nesteellä, varovasti...tai tietysti viimoinen vaihtoehto on maalata uudestaan koko seinä. :/

Noita tommosia sormenjälkiä yms. lasten piirroksia kannattaa poistaa niillä ihmesienillä, useammalla valmistajalla on sellainen. Lidlistä löytyy joku, ja viledalta sit on ainakin yks vielä. Muu seinä voi sen jälkeen näyttää likaiselta, mutta sitten pestään se muu ihan rätillä ja pesuainevedellä.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Siä taas tyhmää neuvomassa :laugh: Mä kun niitä oon ihan rätillä pyyhkiny niin tuntuu että se pöly vaan leviää ympäriinsä eikä häviä..

Pöly ensin pois ihan kuivalla mikrokuituisella pesimellä, eli vaikka Sini-tuotteen mikromopilla, sitten vasta vesipesu, mikäli tarpeen!

Kiitos! Yritän jos tuo auttaa.. Meillä kun tosissaan nuo seinät on oikeesti pölyset ja jos rätillä pyyhkii niin se pöly vaan pyörii ympäriinsä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä kuulostaa hurjalta.. mutta valkoisen maalatun seinän pesuun paras aine on laimea tärpättivesi!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Kiitos!!!!! Junnu onnistui saamaan vastamaalattuu seinään aserasvaa, joka ei normikeinoin ole lähtenyt pois. Tärpätti kävi mielessä, mutta ei laimennettu tärpätti. Kiitos vinkistä, tuota kokeilen.

Yhteistyössä