Mikä vaikutelma tulee, jos maalaa huoneen seinät ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevät pörriäiNEN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevät pörriäiNEN

Vieras
Ajattelin näin piristykseksi kevääksi ja tulevan kesän kunniaksi piristää kotiamme uusilla sisustus muuveilla. Ajattelin uusia olohuoneen kalustuksen maalaamisen jälkeen..

Olen ajatellut jotakin kivoja värejä. Mietin vaan että millainenhan vaikutelma siitä tulee, jos maalaan olohuoneen seinät vihreiksi tai oransseiksi.. Siis ihan kaikki seinät.
Meillä on aikas iso tuo oloohionneee.

Ja makuuhuoneeseen ajattelin yhteen seinään "kimaltelevaa" violettia tapettia (tummana ) ja sitten makuuhuoneen muut seinät vähän vaaleammalla violetilla. Toinen vaihtoehto ois, että telaisin kaikki makkarin seinät turkooseiksi ihan samalla värillä siis kaikki seinät .. Ja uusia valkoisia/ mustia kalusteita turkoosiin makkariin.

Mutta millainen vaikutelma näistä oikein tuleekaan? Onko makkari esim. sitten liian tumma ja minkä väriset verhot sopiikaan turkoosiin huoneeseen? Ja muut teksxtiilit?

En täsitten onko teillä muita ehdotuksia? Mitä itse tekisit tässä tilanteessa jos saisit vapaat kädet? :) :)

Sä teet seinät juuri sellaisiksi kuin itse haluat ja mikä miellyttää :)
Niin mäkin tein!
Kerran kun huoltomies oli jotain korjaamassa niin tokaisi."sulla on kivat seinät"

Mä en oo koskaan laittanut jokaista seinää vahvalla värillä, kun pelkään sellaista koppimaista tunnelmaa. Mutta sehän riippuu ihan sisustuksesta ja siitä tilan muodosta, miten valo tulee ja mistä, millanen lattia on..
Kokeile! Aloita yhdestä seinästä ja mietiskele, kannattaako viereinenkin maalata jne. Saahan ne aina maalattua takaisin valkoiseksi/vaaleeksi jos ei sovikaan :)

Jos osaa käyttää kuvanmuokkausohjelmia, niin ota tilasta kuva ja värjää sillä niitä seiniä ja katso sopisiko :D

Itese näin pintakäsittelyn opiskelijana, en maalaisi kaikkia seiniä samalla värillä. Sellaista oon tehny mut sellasiis pieniin varastokoppeihin. En lähtis ihan olohuonetta kuitenkaan :) Mutta mistä kukin tykkää.. ehkä niin et jos haluaa kaikki seinät vaikka siniseksi, maalaa yhden seinän tummemmalla ja loput sellasella hailakan sinisellä :)

Riippuu tosiaan huoneen koosta ja muodota, ikkunoista yms. Meillä lastenhuoneen kaikki seinät ovat samalla värillä. Ensin oli tarkoitus maalata päätyseinät valkoisella mutta toisessa päässä todella iso ikkuna (lähes koko seinän levyinen) ja toisessa päädyssä ovi, lisäksi huone on enemmän suorakaiteen kuin neliön mallinen niin valkoiset päätyseinät näyttivät jotenkin hassuilta ja niimpä maalasin kaikki seinät samalla värillä.

Yhteistyössä