Miten pesette vauvan hiukset?

  • Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
 
vv
No pakkohan ne hiukset on pestä pesuaineella, jos jo muutaman kuukauden ikäisenä ulottuvat ryöppynä olkapäille ja sotkeentuvät päivittäin jo pelkästään maitoon ja pulkuunkin. Me pestiin pesunesteellä, ei shampoolla, siten että kallistettiin vauvaa selällään ollessa niin että sai kädellä huuhdeltua. Yli puolivuotiaan kanssa ei varottu veden pääsyä kasvoille ollenkaan, kun pesuneste on niin mietoa ettei ärsytä silmiä ja vauvauinnissa oli opeteltu suhkeltamaan, niin ettei vesi kasvoilla häirinyt vauvaa lainkaan. Suosittelen kyllä muitakin opettamaan tuohon, meidän muksu on nimitäin lähipiirin ainoa kaksivuotias joka käy kirkumatta suihkussa.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Eli miten saatte pestyä vauvan hiukset kylvyssä ollessa ilman että vesi ja shampoo valuu pitkin kasvoja suuhun?
SHAMPOO???!?? :eek::eek::eek:

Toivon mukaan tämä on provo! :headwall:
Onhan niitä vauvoille tarkoitettuja schampoita, en kyllä itse käyttäis kun vesi riittää... Mutta monet tutut käyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
schampoo :D:D:D

Miten tuo lausutaan?

Skampyy? :D
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Eli miten saatte pestyä vauvan hiukset kylvyssä ollessa ilman että vesi ja shampoo valuu pitkin kasvoja suuhun?
SHAMPOO???!?? :eek::eek::eek:

Toivon mukaan tämä on provo! :headwall:
Onhan niitä vauvoille tarkoitettuja schampoita, en kyllä itse käyttäis kun vesi riittää... Mutta monet tutut käyttää.
Se on SHAMPOO! Ja onhan niitä vauvoille tarkoitettuja konttauskypäröitäkin, mutta tarviiko kaikki turhakkeet hankkia, koska niitä sattuu olemaan olemassa?!!??! :eek:
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja :
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
Tästä voidaan olla montaa mieltä,mutta olen itse parturi-kampaaja ja te jotka ette pese lastenne hiuksia oletteko koskaan hiastanu niitä märkänä? Töissä huomaa kyllä ettei kaikki pese lasten hiuksia kun vedellä ja ne haisee vähän niinku homeelle/sukkahielle! Ei se lapsi siitä miksikään mene vaikka ne hiukset pestäis!!
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
Tästä voidaan olla montaa mieltä,mutta olen itse parturi-kampaaja ja te jotka ette pese lastenne hiuksia oletteko koskaan hiastanu niitä märkänä? Töissä huomaa kyllä ettei kaikki pese lasten hiuksia kun vedellä ja ne haisee vähän niinku homeelle/sukkahielle! Ei se lapsi siitä miksikään mene vaikka ne hiukset pestäis!!
sori haistanut ei hiastanut :D
 
z
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
schampoo :D:D:D

Miten tuo lausutaan?

Skampyy? :D
:D:D:D:D:D:D
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Schampoota kannattaa alkaa käyttää vasta sitten kun lapsen hiukset selvästi rasvoittuu, mikä voi hyvin olla vasta 10 vuotiaana ja joillakin jo 2-3 vuotiaana. Sitä ennen pelkkä vesi riittää! Vaihtoehtoisesti oliivipalasaippua, ei sisällä mitään luonnotonta (niinkuin schampoot)
Tästä voidaan olla montaa mieltä,mutta olen itse parturi-kampaaja ja te jotka ette pese lastenne hiuksia oletteko koskaan hiastanu niitä märkänä? Töissä huomaa kyllä ettei kaikki pese lasten hiuksia kun vedellä ja ne haisee vähän niinku homeelle/sukkahielle! Ei se lapsi siitä miksikään mene vaikka ne hiukset pestäis!!
Eikä lapsen hiukset myöskään mene miksikään shampoosta, kun se on oikein valittu. En ikinä pesisi kenenkään hiuksia saippualla, tuo oliivipalasaippuakin kun sitä sisältää ja siten kuivattaa öljyistään huolimatta sekä ihoa että hiuksia ja voi olla jopa vahingoksi.
 
ap
Kiitos asiallisista vastauksista! Olin siis laittanut rasvaa päähän karstan irroitusta varten ja shampoona liberon baby wash, kun rasva ei pelkällä vedellä irtoa.. Käytännön vinkkejä vaan kaipailin kun tuntuu vesi helposti valuvan kasvoja pitkin suuhun..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Eli miten saatte pestyä vauvan hiukset kylvyssä ollessa ilman että vesi ja shampoo valuu pitkin kasvoja suuhun?
Mun vauvalla oli paksu tuuhea tukka jo syntyessään, ja tosiaan joskus pukluisen tukan pesin vauvan pesunesteellä. Vauvasta ote selän takaa käsivarresta ammeessa niin, että vauva on selällään vedessä, ja sitten huljuttelin tukan puhtaaksi. Onhan noita istuimikin ammeeseen, mutta musta oli ihan helppoa pestä vauva noin, vaikka liukashan se on sitte kuin mikä.
 
oh
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No pakkohan ne hiukset on pestä pesuaineella, jos jo muutaman kuukauden ikäisenä ulottuvat ryöppynä olkapäille ja sotkeentuvät päivittäin jo pelkästään maitoon ja pulkuunkin. Me pestiin pesunesteellä, ei shampoolla, siten että kallistettiin vauvaa selällään ollessa niin että sai kädellä huuhdeltua. Yli puolivuotiaan kanssa ei varottu veden pääsyä kasvoille ollenkaan, kun pesuneste on niin mietoa ettei ärsytä silmiä ja vauvauinnissa oli opeteltu suhkeltamaan, niin ettei vesi kasvoilla häirinyt vauvaa lainkaan. Suosittelen kyllä muitakin opettamaan tuohon, meidän muksu on nimitäin lähipiirin ainoa kaksivuotias joka käy kirkumatta suihkussa.
Näin. Meillä oli samanlainen karvapehko ja pakko oli muutakin käyttää kuin vettä. Musta niistä vauvoille tarkoitetuista shampoista ei tule kuin haju ja paljon vaahtoa, mutta ei ne hiuksia puhdista.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos asiallisista vastauksista! Olin siis laittanut rasvaa päähän karstan irroitusta varten ja shampoona liberon baby wash, kun rasva ei pelkällä vedellä irtoa.. Käytännön vinkkejä vaan kaipailin kun tuntuu vesi helposti valuvan kasvoja pitkin suuhun..
vapaalla kädellä vaan sieltä ammeesta sitä vettä vauvan päähän varovasti niin kyllä se sh sieltä lähtee, mutta kyllä mäkin käytin vauvalla sh öljyn pois pesemiseen ei se muuten sieltä mihinkään lähde!
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja oh:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No pakkohan ne hiukset on pestä pesuaineella, jos jo muutaman kuukauden ikäisenä ulottuvat ryöppynä olkapäille ja sotkeentuvät päivittäin jo pelkästään maitoon ja pulkuunkin. Me pestiin pesunesteellä, ei shampoolla, siten että kallistettiin vauvaa selällään ollessa niin että sai kädellä huuhdeltua. Yli puolivuotiaan kanssa ei varottu veden pääsyä kasvoille ollenkaan, kun pesuneste on niin mietoa ettei ärsytä silmiä ja vauvauinnissa oli opeteltu suhkeltamaan, niin ettei vesi kasvoilla häirinyt vauvaa lainkaan. Suosittelen kyllä muitakin opettamaan tuohon, meidän muksu on nimitäin lähipiirin ainoa kaksivuotias joka käy kirkumatta suihkussa.
Näin. Meillä oli samanlainen karvapehko ja pakko oli muutakin käyttää kuin vettä. Musta niistä vauvoille tarkoitetuista shampoista ei tule kuin haju ja paljon vaahtoa, mutta ei ne hiuksia puhdista.
ja musta niistä tulee vielä pahakin haju :/!
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos asiallisista vastauksista! Olin siis laittanut rasvaa päähän karstan irroitusta varten ja shampoona liberon baby wash, kun rasva ei pelkällä vedellä irtoa.. Käytännön vinkkejä vaan kaipailin kun tuntuu vesi helposti valuvan kasvoja pitkin suuhun..
Minkä ikäinen vauva sinulla on? Pidätkö siis kainaloiden alta puolimakuultaan vai istuuko jo itse? Meistä oli helpoin huuhdella pää vauvalta niin, että vauva oli konttausasennossa (siis toki kainaloiden alta tuettuna, niin kuin selkäpuolen pesuille neuvotaan) ja sitten varovasti kaadettiin vettä pään päälle. Vettä kyllä tulee silmille, mutta ei mene suuhun asti. Tuo on ihan totta mitä joku aiemmin sanoi, että kannattaa jo vauvavaiheessa opettaa "sietämään" vettä kasvoilla, niin on isompana huomattavasti helpompaa opetella esim. suihkuun ja uimaankin.
 

Yhteistyössä