Miten pesette legot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Tiskikoneessa, pesukoneessa vai käsin?

Pitäis mennä peseen... Tähän asti oon aina pessyt tiskikoneessa.
Ja pesua odottais myös junarata (sellanen Brion puinen), se täytynee pestä käsin...

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Tiskikoneessa, pesukoneessa vai käsin?

Pitäis mennä peseen... Tähän asti oon aina pessyt tiskikoneessa.
Ja pesua odottais myös junarata (sellanen Brion puinen), se täytynee pestä käsin...

Käsin tiskiharjalla...

laitan kylpyammeeseen fairyvettä ja sinne kuumaan veteen pariksi tunniksi likoamaan ja sit huuhtelen käsin, suurimmat tahrat pesen harjalle, mut en juurikaan kuuraa niitä.

Ruokasooda on hyvä juttu =)

Miksi pestä legot? Eipä ole kyl koskaan käyny mielessäkään. En ole turhan tarkka ollu muksun hygieniatasosta, mitä nyt perushygieniataso kuitenkin pitää säilyttää.
Liiallinen hygienia on pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:

Miksi pestä legot? Eipä ole kyl koskaan käyny mielessäkään. En ole turhan tarkka ollu muksun hygieniatasosta, mitä nyt perushygieniataso kuitenkin pitää säilyttää.

Kaikkien lelujen ajoittainen pesu on minusta ihan normaalin hygienia tason ylläpitoa. Varsinkin kun leluilla leikkii omat (kolme) ja heidän kaverinsa. Varsinkin epidemioiden (silmätulehdus, vatsatauti ym) aikaan olen tarkempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:

Kaikkien lelujen ajoittainen pesu on minusta ihan normaalin hygienia tason ylläpitoa. Varsinkin kun leluilla leikkii omat (kolme) ja heidän kaverinsa. Varsinkin epidemioiden (silmätulehdus, vatsatauti ym) aikaan olen tarkempi.

Peesi!Kuuluu mielestäni yleishygieniaan tuo lasten lelujen pesu.
Soodavedellä pesen ettei jää ainakaan mitään myrkyllistä ainetta huuhtelunkaan jälkeen.

Sitä paitsi pesemättömistä leluista ne kihomadot ja rotaviruksetkin leviää.

ompa tullut pestyä ja puenemmät erät olen pessy pesukoneessa hienopesuohjelmalla ja sit koko saavillisen (noin.80l) täytän vedellä ja sekaan soodaa. sit kaadan sen kylppärin lattialle ja suihkutan vielä. Annan hetken valua ja sit kootaan ne lasten kans isojen pyyhkeiden päälle. Kerran poika oksensi legolaatikkoon joka oli silloin vielä pienempi, niin latelin ne riskikoneeseen.

Pesen usein myös muitakin leleuja, kun on allergiaa perheessä ja ovatpa raikkaampia.

Alkuperäinen kirjoittaja kati:
laitan kylpyammeeseen fairyvettä ja sinne kuumaan veteen pariksi tunniksi likoamaan ja sit huuhtelen käsin, suurimmat tahrat pesen harjalle, mut en juurikaan kuuraa niitä.

Näin. Mutta se puinen junarata ei tykkää vedestä, ihan vaan nihkeellä hankaa ja anna kuivia hyvin ennen leikkijä.

niin ja mä oon pessy yleensä kun oon käytettynä ostanu ja sitten jos tyyliin joku on oksentanut (tai pissanut :x ) niiden päälle.. muuten en juurkaan oo pessy. Unilelut meillä pestään sillon tällön.. vaikka se onkin tytölle kauhea itkun paikka. :'( :saint: :heart:

Oon pessy pikkulegot pyykkikoneessa puolen tunnin pikapesulla ja hyvä tuli. Keräsivät nii hitosti pölyä et piti puhdistaa. Laitoin tyynyliinan sisään ja solmu päähän. Käsin en alkais tuota määrää..

Yhteistyössä