Miten vaatteita pestään käsin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusavuton"

Vieras
En ole tainnut ikinä pestä vaatteita käsin, mutta nyt olisi pakko saada yksi käsinpesua vaativa hame puhtaaksi.

Siis sen verran nyt on selvillä, että pesuainepurkista löytyy annosteluohjeet pesuaineen ja veden määrälle, mutta mites se muu.

Jossain luki, että jotain vaatteita tarttee liottaa ennen pesua, mutta ilmeisesti ei kaikkia ?

Ja miten mä saan sen hameen puhtaaksi ? Siis, että puristellaanko sitä vaatetta vedessä, vai tarvitsenko mä jonkin sellasen pyykkilaudan tms. Ja mistä mä tiedän, että milloin olen pessyt tarpeeksi hyvin ja kauan, että se tosiaan on puhdas.

Vaate vatiin, vettä ja pesuainetta päälle. Anna olla minuutin verran ja sitten rupeat pesemään: tyyli on vapaa, mutta käsiä kannattaa käyttää. Hame tuskin selviytyy pyykkilaudasta.
Kun olet aikasi pessyt, huuhtelet hameen hyvin ja huolella ja sitten kiertäen puristat kuivaksi. Sitten ravistelu ja kuivumaan.

[QUOTE="elma";28630308]Vaate vatiin, vettä ja pesuainetta päälle. Anna olla minuutin verran ja sitten rupeat pesemään: tyyli on vapaa, mutta käsiä kannattaa käyttää. Hame tuskin selviytyy pyykkilaudasta.
Kun olet aikasi pessyt, huuhtelet hameen hyvin ja huolella ja sitten kiertäen puristat kuivaksi. Sitten ravistelu ja kuivumaan.[/QUOTE]

Ei missään nimessä näin, että vaate vatiin, vettä ja pesuainetta päälle!
Pesuaine liotetaan aina ensin lämpimään veteen, vasta sitten laitat vaatteen vatiin!

[QUOTE="uusavuton";28630281]En ole tainnut ikinä pestä vaatteita käsin, mutta nyt olisi pakko saada yksi käsinpesua vaativa hame puhtaaksi.

Siis sen verran nyt on selvillä, että pesuainepurkista löytyy annosteluohjeet pesuaineen ja veden määrälle, mutta mites se muu.

Jossain luki, että jotain vaatteita tarttee liottaa ennen pesua, mutta ilmeisesti ei kaikkia ?

Ja miten mä saan sen hameen puhtaaksi ? Siis, että puristellaanko sitä vaatetta vedessä, vai tarvitsenko mä jonkin sellasen pyykkilaudan tms. Ja mistä mä tiedän, että milloin olen pessyt tarpeeksi hyvin ja kauan, että se tosiaan on puhdas.[/QUOTE]Vaikka näin :)

Vaatteiden käsinpesu - YouTube

Alkuperäinen kirjoittaja ja pöh;28630532:
Ei noin lähde puhtaaksi. Se vesi kannattaa juoksuttaa vaatteen päälle niin tulee puhdasta.

Ei tarvi juoksutella. Mietihän nyt miten ennen muinoin juoksuteltiin vettä, kun se oli kaivosta kannettava?

Yhteistyössä