Miten pesette itsenne ja lapsenne (lasten iät)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka usein? Käytättekö saippuaa tmv suihkugeeliä, koko kehoon vai esim. kainaloihin ja varpaisiin ja käsiin? Kuinka usein hiukset pestään teillä? Niin ja vielä, että kuinka usein vaihdatte vaatteet?

Lapset 9 kk ja 2,5 v käy kesäaikaan pesulla joka ilta, tulee helposti hiki-ihottumaa jos eivät käy. Talvella ei joka päivä. Suihkutellaan niin että istuvat pesusoikossa hetken läträämässä. Ei pesuaineita, isommalta pestään tukka vedellä ehkä kerran viikkoon ja kerran kuukaudessa vauvapesuaineella. Pyllyjä, naamaa ja käsiä pestään useamman kerran pvässä tietysti. Lasten aluspaidat/ bodyt ja sukat vaihdetaan päivittäin, housut tai pitkähihaiset voivat mennä toisenkin pvän jos ei ole näkyvää likaa.
Me vanhemmat käydään iltaisin. Hiukset pestään joka pvä ja käytetään suihkugeeliä mutta lähinnä just jalkoihin ja kainaloihin yms. Vaatteet vaihdetaan kaikille päivittäin.

6 ja 8 v. joka toinen pvä talvella ja kesäaikaan joka pvä koska yleensä hiekka ja uimaleikkejä ollut. apteekin pesunestettä kainaloihin joskus pyllyynkin, napaan, korvantaustoihin. lasten shampoota tukkaan. hiuksia ei varmaan tarvis niin usein pestä! joka pvä alushousut ja sukat. t-paita 2 pvän välein jos ei tahroja. muut likaisuuden mukaan.

tyttö 3v10kk. Joka ilta vedellä alapesut ja kädet naama. Suihkussa käy miten sattuu, riippuu millainen päivä ollut. Kesällä kuitenkin useimmin ja talvella käynyt kerran viikossa. Vartalon pesuun en käytä ikinä mitään pesuainetta paitsi jos onollut ulkona paljas jaloin niin sitten saatan jalkapohjiin käyttää saippuaa. Tukkakin pestään vedellä. Tasan 2 kertaa olen shampoota käyttänyt. Lähtee vedellä hyvinpuhtaaksi.

Joka päivä lapset käyvät suihkussa, rakastavat läträämistä. Hiukset pestään shampoolla, kesällä melkeinpä päivittäin, talvella harvemmin.
Vaatteet likaisuuden mukaan, parhaana päivänä useampi t-paita, alusvaatteet päivittäin.

Me vanhemmat käydään iltaisin. Hiukset pestään joka pvä ja käytetään suihkugeeliä mutta lähinnä just jalkoihin ja kainaloihin yms. Vaatteet vaihdetaan kaikille päivittäin.

Häh, käyttääkö aikuisetkin oikeasti suihkugeeliä vain kainaloihin ja jalkoihin? :O Itse pesen suihkugeelillä ihan joka paikan ja kainalot vielä kahdesti, hiukset tietysti shampoolla. Nyt viimein ymmärrän miten ihmiset selviää suihkusta viidessä minuutissa. Mutta en aio silti muuttaa tapojani, jotenkin ällöttää ajatella että itsensä pestään vain rajoitetusti

Mulla menee muutenkin suihkun jälkeen rasvaa sääriin ja käsivarsiin, kasvoista puhumattakaan, nahka lähtisi varmaan lastuina irti jos valelisin itseni saippualla kokonaan. Käyn kuitenkin kerran päivässä suihkussa nin olen kyllä kokenut että kasvot, jalat ja kainalot kun saippuoi ja hiukset pesee niin muualle riittää vesi. Ehkä jos kävisin pesulla vain kerran viikossa niin saippoisin enemmänkin.

Meilä käy tenava (2v 10kk) joka ilta "kylpysuihkussa", lotraa vauvanammeessa, johon toisinaan laitan pikku turauksen pesuainetta, lacto lineä nyt käytössä. Hiukset pestään joka toinen tai kolmas ilta shampoolla, muuten vedellä. Itse käyn samalla suihkussa kun tenavakin. Jos mies kotona, niin se on tenavan kans ensin, sit vahdin vaihto. Käytämme suihkusaippuaa ja pesemme huiksemme shampoolla päivittäin. Jos mulla ollut salipäivä ja olen jo kerran peseytynyt salilla aikaisemmin, niin illalla en enää pese hiuksia, mutta muuten sama, joka kerta.

Häh, käyttääkö aikuisetkin oikeasti suihkugeeliä vain kainaloihin ja jalkoihin? :O Itse pesen suihkugeelillä ihan joka paikan ja kainalot vielä kahdesti, hiukset tietysti shampoolla. Nyt viimein ymmärrän miten ihmiset selviää suihkusta viidessä minuutissa. Mutta en aio silti muuttaa tapojani, jotenkin ällöttää ajatella että itsensä pestään vain rajoitetusti

Ihan mielenkiinnosta: miten sun sääret esim. likaantuu niin pahasti, että niitä pitää saippuan kanssa hangata?

Itse käyn kerran päivässä suihkussa ja pesen pesunesteellä vain kainalot. Ja kesällä jalat, jos ovat likaiset. Vesi puhdistaa ihan riittävän hyvin, joutuisin läträämään perusvoiteita ihan määrättömästi jos saippuoisin itseni kokonaan.

Lapset käyvät kesällä joka ilta suihkussa. Pesunesteellä pestään jalat jos ovat likaiset, muuten ei käytetä saippuaa. Hiukset pestään shampoolla kerran viikossa (tytöt 3, 6 ja 8v). Esikoisenkaan hiukset eivät vielä rasvoitu, joten tiheämmin ei tarvitse pestä. Talvella käyvät suihkussa pari-kolme kertaa viikossa. Vaatteet vaihdetaan tarpeen mukaan, nykyään ei mene ihan koko vaatekerta joka ilta pesuun vaan saatetaan käyttää toinenkin päivä. Pikkuhousut ja sukat vaihdetaan päivittäin.

itse käyn suihkussa joka pv, joka toinen pv pesen hiukset shamppoolla ja hoitoaineella. joka päivä käytän suihkusaippuaa koko vartalon pesemiseen. vauvan vajaa 7kk otan suihkuun mukaan joka toinen pv ja poika pestään yleensä ihan vedellä huolellisesti ja silloin tällöin käytän tukanpesuun liberon vauvashampoota vai mitä lie olikaan. vauvalta vaihdetaan vaatteet aina jos lähdetään ulos, muutoin saa hengailla edellisiltana laitetussa bodyssä tms jos ei ole likainen ja iltaisin vaihdetaan aina puhdasta päälle. itse saatan pitää samoja vaatteita pari päivää (ei koske alusvaatteita) :D

Ei ne lasten hiukset rasvoitu mutta haisevat pahalle ja pihalle kun leikkivät esim. hiekkalaatikossa.
Petivaatteetkin pysyvät puhtaampina kun hiukset pestään useammin ja kivempi niitä vieressä nukkuvia lapsia on nuuhkia kun tuoksuvat puhtailta.

[QUOTE="vieras";24270193]Kuinka usein? Käytättekö saippuaa tmv suihkugeeliä, koko kehoon vai esim. kainaloihin ja varpaisiin ja käsiin? Kuinka usein hiukset pestään teillä? Niin ja vielä, että kuinka usein vaihdatte vaatteet?[/QUOTE]

Lapset 2v ja 5v. Näinä helleaikoina joka päivä käydään suihkussa. Jalat pestään saippualla ja muuten yleensä vedellä. Hiukset pestään pari kertaa viikossa shamppoolla, muuten vedellä. Jos on ollut erittäin hikinen päivä, niin pestään aina myös hiukset.

Pienemmällä vaatteet vaihtuvat päivittäin. Isommalla saattaa shortsit mennä vielä toisena päivänä, jos eivät ole likaiset. Paita menee yleensä vaihtoon päivittäin näin kesäaikoina.

Lapsi ei tartte saippuaa, varsinkin hiukset kannattaa pestä pelkällä vedellä, se shampoo niistä tekee rasvaiset. Meidän tyttö on 1,5 vee ja kertaakaan en ole shampoota päähän laittanut. ja ehkä muutaman kerran saippualla pessyt vartalon. Ja hyvin on puhtaan tuoksuinen ja hiukset paljon puhtaammat kuin minulla joka pesee omansa 2 päivän välein.

Vauva, 2v. ja 4v. perheessä. En ole lapsia ikinä saippuoinut muualta kuin isompien hiuksiin vähän pesuainetta, siitä suihkuttelut alas, eiväthän lapset hikoile mistään jotta tarvitsisi pesuaineen kanssa hangata. Kylvyssä toki sitä vaahtoa sitten menee väkisinkin vähän mukaan. Hellekeleillä päivittäin suihkutukset, talvisin pari kolme kertaa viikossa - tarpeitten mukaan.

Itse olen aikuinen ja hikoilen, joten käyn suihkussa usein sekä aamulla, että illalla, jotta en haise. En minäkään sitä saippuaa muualle pistä kuin minne on tarpeen eli yleisesti ottaen vain kainaloihin. Jos on joku tosi hellekeli ja olen ollut vaikka uimassa, saatan saippuoida käsivarret ja jalatkin, tai mikäli haluan hetken aikaa lemuta ihanalta pesuaineelta. Onneksi mulla on hyvä ominaistuoksu, niin ei tartte joka kerta läträtä pesuainetta päästä varpaisiin ;)

Niin ja vaatteet yleensä vaihdetaan joka päivä, ellei satu olemaan jotain mikä olisi pysynyt käytössä puhtaana - esim. farkut, joita harvemmin onkaan lapsilla päällä ja jos on, yleensä sen aikaa että on käyty jossain.. Käyttövaatteet kyllä menee päivittäin pesuun.

Omia hiuksiani (pitkät ja paksut) pyrin myös pesemään mahdollisimman vähän, olen myös huomannut että rasvoittuvat tiheämmin jos niitä koko ajan pesee. Joskus voi pärjätä kerran viikossa pesulla, ellei ole laittanut muotoilutuotteitakaan hiuksiinsa.

Päivittäin rasvapesu. Nyt kun on kuivashamppootakin niin hiukset voi pestä silläkin. Mutta yleensä päivittäin myös hiukset. Ammupesut ja illalla suihku. Pienimmän hiuksia ei pestä ihan joka päivä paitsi jos ollaan oltu uimassa tai muualla hikisyttämässä. Vaatteet vaihtuvat päivittäin. Lapset 17v, 10v ja 2v

Isot pesevät itsensä omatoimisesti päivittäin. Pienemmät laittavat saippuaa pyllyyn, kainaloihin ja varpaisiin, tukat pestään kerran viikossa ja vaatteet vaihdetaan päivittäin, koskaa yleensä likaavat päivittäin. Isot vaihtavat alusvaatteensa päivittäin ja päällivaatteet sitten kun on likaiset.

Yhteistyössä