Alkuperäinen kirjoittaja puff:siis oletko kotona oleva äiti vai töissä?? jos olet kotona, niin miten ihmeessä rahat riittää vaatteisiin ja rattaisiin???? en ymmärrä, että lyhennetäänkö me lainaa liikaa vai mikä meillä on, kun joudutaan tekeen budjetti jokaiselle kuukaudelle ja jos mulla on kampaaja tai hieroja (muuhun en tuhlaa)..niin joudun etukäteen säästämään, että rahat riittää. lapsille en osta vaatteita, kun aina kesäks/talveks tai kun menee pieneks eikä enää oo mitä laittaa päälle...koska ei ole varaa..itselleni en edes muista, koska olen vaatteita ostanut...nyt näyttääki siltä, että pitää alkaa säästämään omiin vaatteisiin, kun alkaa hajoomaan kaikki...vispipuuro, itse leivotut sämpylät...makaroni...letut...maitokiisseli...tai kiisseli yleensäki..
Olen kotona, vauva siis vasta vajaa 3kk. Kyllä ne ihan hyvin riittää mun mielestä, miehen mielestä ei
Meillä asumiskustannukset ovat noin 700 euroa kuussa, eikä meillä ole lainoja. Mies ihan tavallinen duunari tavallisella palkalla ja mulla kotiäidin tulot. Ei todella olla kroisoksia mutta toimeen tullaan.
Meillä on kaikenkaikkiaan aika pienet säännölliset kuukausimenot joten meille jää siksi jonkin verran rahaa mitä käyttää siten miten haluttaa. Pidin alkuvuoden tarkkaa kirjaa siitä mihin rahamme menevät ja siitä sitten oli helppo se todellisuus tosiaan nähdä.