Miten pärjätä jos rahaa vain 4? ja pitää elää 6 päivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja puff:
siis oletko kotona oleva äiti vai töissä?? jos olet kotona, niin miten ihmeessä rahat riittää vaatteisiin ja rattaisiin???? en ymmärrä, että lyhennetäänkö me lainaa liikaa vai mikä meillä on, kun joudutaan tekeen budjetti jokaiselle kuukaudelle ja jos mulla on kampaaja tai hieroja (muuhun en tuhlaa)..niin joudun etukäteen säästämään, että rahat riittää. lapsille en osta vaatteita, kun aina kesäks/talveks tai kun menee pieneks eikä enää oo mitä laittaa päälle...koska ei ole varaa..itselleni en edes muista, koska olen vaatteita ostanut...nyt näyttääki siltä, että pitää alkaa säästämään omiin vaatteisiin, kun alkaa hajoomaan kaikki...vispipuuro, itse leivotut sämpylät...makaroni...letut...maitokiisseli...tai kiisseli yleensäki..

Olen kotona, vauva siis vasta vajaa 3kk. Kyllä ne ihan hyvin riittää mun mielestä, miehen mielestä ei :laugh:

Meillä asumiskustannukset ovat noin 700 euroa kuussa, eikä meillä ole lainoja. Mies ihan tavallinen duunari tavallisella palkalla ja mulla kotiäidin tulot. Ei todella olla kroisoksia mutta toimeen tullaan.

Meillä on kaikenkaikkiaan aika pienet säännölliset kuukausimenot joten meille jää siksi jonkin verran rahaa mitä käyttää siten miten haluttaa. Pidin alkuvuoden tarkkaa kirjaa siitä mihin rahamme menevät ja siitä sitten oli helppo se todellisuus tosiaan nähdä.

kuulostat ihan mun kaverilta. Heillä on yhteiset rahat jotka vaimo käyttää aivan turhuuksiin. Talo täynnä kamaa ja vaatteita niin paljon ettei kaappeihin mahdu ja osamaksulla tilataan rattaita ja hienoja kodinkoneita mitä käytetään suunnilleen kerran puolessa vuodessa. Mies raukka ei saa mitään isompaa itselle ostettua.
sit ku tulee joku oikeasti tärkeä lasku postikuulusta(esim.vakuutus tai hammaslääkärilasku) niin valitetaan että ku ei oo rahaa ja ei oo rahaa. Oon aika kyllästyny tollaseen hommaan. ja Ap en tarkoita tällä jälkikirjoituksella sinua vaan kaveriani.

Ottamatta kantaa vetoon ja rahankäyttöön muuten, niin helppo, maistuva ja edullinen vinkki:

Leivo pitaleipiä. Helppoja, halpoja ja hyviä. Niitä voi täyttää sitten erilaisilla suolaisilla täytteillä ihan sen mukaan mitä kaapista löytyy.

Leipä muuten on meillä ainakin ihan tavallinen aamu-, ilta- ja välipala. Toki on kiva saada vaihtelua, mutta jos teillä kerran on leipää, niin niillähän nuo hoituu. Niillä neljällä eurolla voit ostaa jotain leikkelettä ja vaikka kurkkua leivän päälle.

Sori vaan ,mutta mun mielestä ei ole reilua että pienet lapset syö päivätolkulla näkkäriä tai vetelee puuroja joka aterialla, ihan siksi vaan että iskällä ja äipällä on jokin tyhmä vedonlyönti menossa. Äiti mennyt humputtelemaan talousrahat turhuuksiin. Ihan älytöntä, vallankin kun sitä rahaa nyt vielä olisi jossain jemmassa ja sieltä voisi sitä ottaa ruokaostoksiin. Mutta kun ei voi, mamma häviäisi vedon...

mutta jos oikean köyhän eläkeläisen neuvot kelpaa niin kiisseli, osta pieni pussi vadelmia (jos ei ole pakkasessa muuta marjaa) jatkat mehulla. Teet itse sämpylöitä. välipalalle porkkanatikkuja lisäksi. kanamunia leivän päälle, puuroa.

meillä syö noi lapset 5v ja pian 2v aamu ja iltapalalksi puuroa. välipaloiksi leipää (sitä kun kerran oli) . tai jos syövät aamulla/iltpalaksi leipää ni puuroja voi tarjota välipalaksi.

meillä siis kaurapuuro uppoo parhaiten mutta manna ja vispipuurokin kelpaa.

Siis mä en nyt käsitä...miksi joku puolivitsillä ja huumorimielellä tehty "veto" miehen kanssa saa joissain ihmisissä tuommoisia tuntemuksia aikaan?

Ihme päädytystä siitä että meidän muksut syö nyt sitten näkäriä ja puuroa joka aterialla.

Enkä ymmärrä sitäkään että kun mun mielestä täällä nyt muutama on lähinnä jopa loukkaantunut aloituksestani :o Mm. nimimerkki köyhä ja sairas...en kertakaikkiaan käsitä.

Ja vaatteet ja rattaat ostin koska teki mieli ne ostaa ja niille on tarvetta. Niitä rattaita tarvitsemme tosin vasta 2kk kuluttua mutta kun ne nyt sattui saamaan puoli-ilmaiseksi niin ostin ne nyt. Toki olisin voinut ostaa ne 2kk kuluttuakin mutta tuolloin olisin niitä tuskin yhtä edullisesti saanut.

Jos jumankauta meillä näkyy jääkaapissa enää vain valo ja kaapissa on vain sitä näkkäriä niin enköhän mä siinä kohtaa myönnä tappioni jotta muksut saa ruokaa.

Mutta kun nyt ei ollut tosiaan sen suuremmasta asiasta kyse kuin että miten saan monipuolista aamupalaa, iltapalaa ja välipalaa rakennettua seraavalle 6:lle päivälle niin en käsitä miksi jotkut tästä nyt loukkaantuivat ja ärsyyntyivät.

Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Mun on pakko kysyä et miksi ihmeessä sä ostit vaatteita ja vaunut?

Tätä minäkin ihmettelen, et eikö ne vaatteet/rattaat olis voinut ostaa sit kun rahaa seuraavan kerran tulee?olisit helposti voittanut vetonne

Yhteistyössä