Miten pärjätä jos rahaa vain 4? ja pitää elää 6 päivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tilanne on siis se, että mies pakkaa joka ikinen kuukausi valittamaan mun rahankäytöstä ja kun en jaksanut enää kuunnella niin sanoin sitten, että maksan kauppaostokset tilipäivään saakka ilman että käyn kertaakaan hänen lompakollaan.

Meillä on oikeasti siis yhteiset rahat mutta rahojen käyttäjä olen kyllä minä :ashamed: Myönnän kyllä että ostan ihan älyttömät määrän lapsille vaatteita ja ajoittan mulle tulee kohtuu järetömiä päähänpistoja jotka on tietenkin IHAN pakko toteuttaa..."loppukuusta" sitten ihmettelen jotta mihinkäs ne rahat ovat tililtä kadonneet :D

Pärjätään kyllä omillamme eli en minä sitä taloutta nyt NIIN tiukille vedä, mutta isäntä on vaan tottunut laittamaa sukanvarteen enempi kuin minä ja tästä syystä hän asiasta nalkuttaa.

Nyt tilanne on se, että mä siis olen uhonnut pystyväni hoitamaan talouden tilipäivään saakka "omilla rahoillani" jotta saadaan hänen tilillään lepäävät rahat säästötilille kesälomareissuja varten.

Mutta hippasen tekee tiukkaa :laugh: . Tuli tuossa tehtyä muutamat lastenvaateostokset ja ostinpas vielä uudet rattaatkin :ashamed: joten nyt on siinä ja siinä, jotta pärjätäänkö vielä nämä viimeiset 6 päivää.
Syön vaikka itse niitä vaatteita viikon jos se siitä on kiinni...mutta millään en haluaisi antaa miehen "voittaa" ja näyttää ettei musta ole tähän sillä onhan musta - ainakin melkein :laugh:

Eli nyt kaipaan vinkkejä ruoista jotka pystyn toteuttamaan kotoota löytyvillä tuotteilla + tuolla hurjalla 4:llä eurolla :D Perheessämme 2 aikuista + eskari-ikäinen sekä vauva, mutta vauvalle on maitoa eli sitä ei tarvita.

Meiltä löytyy kyllä aika hyvin tarpeet lounaalle ja päivälliselle mutta aamupala, iltapala ja välipalat...niihin pitäisi jotain keksiä.

Kuiva-ainekaapista löytyy ihan vain perustarpeet kuten jauhoja, puuroa yms mutta eipä sitä joka päivä viitsi aamuin-illoin puuroa syödä :)

leivo leipää: esitä et haluat vaan tuoretta ja itse rakkaudella leivottua! (oikeesti leipä kaupas on kallista) tee kiisseliä pakastemarjoista tai vispipuuroa väli/iltapaloiks.

no en mä nyt ymmärrä, mikä sulla tässä on ongelmana jos kerran lounas ja päivällistarpeetkin löytyy. eikö teillä syödä mitään muuta välipaloina kuin kaupan jugurtteja?
huoh. tosi "köyhää" taas.

Ei kai sillä neljällä eurolla nyt mitään saa, eli lienet ihan varastojesi varassa. Jotain jogurttia tai leipää voisit kai ostaa.
Ihmettelen kovasti että onko niitä vaatteita pakko ostaa niin paljon ettei raha riitä ruokaan... Siis kun kyseessä kuitenkin on tilanne jossa vakavasti yrität voittaa miehen.

Leipää on, sen unohdin mainita.

Marjat ja niistä tehty ruoka on valitettavasti poissuljettu, eskari-ikäinen ei niitä syö :/

Ja nyt nimenomaan pitäisi tällä rahalla pärjätä. Jos otan rahaa lisää käyttöön, niin fuskaan enkä siis niin halua tehdä :)

leivo nyt aluksi vaikka sämpylöitä.. :)
jos on tyhjiä pulloja, niin vie kauppaan. saa hiukan lisää valinnan varaa.
Perunoita ja nakki/lihapullakastiketta? sitten voi paistaa seuraavana päivänä peruna-muna-kalapuikko -mössöä. :D
okei, meni yli 4e, mutta en mä uskoi pärjääväni mitenkään viikkoa sillä rahalla. :)

Puuroakin voi ihan hyvin syödä aamu-ja iltapalaksi, vaihtelee vaan lisukkeita, välillä marjoja/kiisseliä ja sit ihan sokeria/voita =)
ja välipalaksi leipää, kiisseliä :p

Alkuperäinen kirjoittaja sebuni:
Lettuja iltapalaksi... jos vielä on pakkasessa vähän marjoja..? :D
Välipalaksi esim äidin tekemää marjakiisseliä.. tai jos ei ole marjoja, niin ihan mehusta tms...

Kiitos...letut olivatkin hyvä idea...niistä voisi tehdä vaikka enemminkin suolaisen kuin makean verison niin menisivät välipalana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eiköhän se mies voittanut tämän. Et kyennyt arvioimaan rahanmenoa kuukaudessa ja tungit rahat johonkin vähemmän tärkeään.

Ei se mitään ole vielä voittanut. Mulla on rahaa 4 euroa, eikä "veto" ole siis vielä päättynyt. Nälkääkään ei perheen ole tarvinnut nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Entä jos myönnät, että mies taitaa olla oikeassa sun rahankäytöstä?

tämä kyllä ihan ihan viime tingassa.. :saint: mielummin ei ollenkaan.. :saint:

sitä paitsi toi on hyvin, jos on rattaatkin tullut ostettua ja vaatetta ja kuitenkin vielä neljä egee jäljellä ja vaan kuusi päivää elettävänä, seuraavassa kuussa ei niitä rattaita ja välttis vaatteitakaan tartte joten pärjää jo paljon paremmin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
teet ihan järkyn satsin makarooni laatikkoa,siitä syötte 3 päivää,sen jälkeen vaikka keittoa :D

puuroa vaan ilta ja aamupalaks perheelle :D :D

älä luovuta,tiiän mistä puhut :D

Meillä on siis kyllä lounas ja päivällis-sapuskat ja jokaiselle päivälle kyllä saan tehtyä uuden lämpimän aterian, mutta ne välipalat/lta- ja aamupalat...ne nyt vähän pohdituttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Entä jos myönnät, että mies taitaa olla oikeassa sun rahankäytöstä?

tämä kyllä ihan ihan viime tingassa.. :saint: mielummin ei ollenkaan.. :saint:

sitä paitsi toi on hyvin, jos on rattaatkin tullut ostettua ja vaatetta ja kuitenkin vielä neljä egee jäljellä ja vaan kuusi päivää elettävänä, seuraavassa kuussa ei niitä rattaita ja välttis vaatteitakaan tartte joten pärjää jo paljon paremmin. :D

Kyllä tää veto onneksi on vain tän yhden kauden kestävä :) mutta juu, eipä niitä rattaita joka kuu sentään tule ostettua :)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
teet ihan järkyn satsin makarooni laatikkoa,siitä syötte 3 päivää,sen jälkeen vaikka keittoa :D

Meillä on siis kyllä lounas ja päivällis-sapuskat ja jokaiselle päivälle kyllä saan tehtyä uuden lämpimän aterian, mutta ne välipalat/lta- ja aamupalat...ne nyt vähän pohdituttaa :D

ai,sori luin vähän huonosti :ashamed: eikös banaanit oo nyt halpoja? osta niitä ja tee pirtelöitä,sekaan marjoja ja kaakaoo :p
hedelmäsalaatia?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

ai,sori luin vähän huonosti :ashamed: eikös banaanit oo nyt halpoja? osta niitä ja tee pirtelöitä,sekaan marjoja ja kaakaoo :p
hedelmäsalaatia?

Hyvä idea...nuo marjat ei tosiaan esikolle uppoa, mutta banaanipirtelö kera kaakaon kyllä varmaan menee sitten snekin edestä :)

siis oletko kotona oleva äiti vai töissä?? jos olet kotona, niin miten ihmeessä rahat riittää vaatteisiin ja rattaisiin???? en ymmärrä, että lyhennetäänkö me lainaa liikaa vai mikä meillä on, kun joudutaan tekeen budjetti jokaiselle kuukaudelle ja jos mulla on kampaaja tai hieroja (muuhun en tuhlaa)..niin joudun etukäteen säästämään, että rahat riittää. lapsille en osta vaatteita, kun aina kesäks/talveks tai kun menee pieneks eikä enää oo mitä laittaa päälle...koska ei ole varaa..itselleni en edes muista, koska olen vaatteita ostanut...nyt näyttääki siltä, että pitää alkaa säästämään omiin vaatteisiin, kun alkaa hajoomaan kaikki...vispipuuro, itse leivotut sämpylät...makaroni...letut...maitokiisseli...tai kiisseli yleensäki..

Yhteistyössä