Miten paras vierottaa tissiltä vauva, joka ei syö mitään muuta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miimiäinen

Vieras
Elikkä, pikku vauvani alkaa lähestyä kovaa vauhtia vuoden ikää. Nyt siis 10½kk :heart:
Tämä neitonen elää pääasiassa pelkällä tissillä. Ruokaa ei haluu syyä, kun joitain muutamia hassuja lusikallisia päivässä. Eikä aina edes sitäkään :/ Saattaa olla päiviä, ettei ruokaa mee, alas yhtään. Oon nyt koittanu totuttaa piimää ja jugua antamalla noihin maitotuotteisiin, mutta eipä nekään oikeen taho kelvata.
Ajatuksena on, että alotan vierotuksen tissiltä, kun voidaan ruveta juottamaan lehmänmaitoa.
Oon niin itsekäs, että haluun alottaa kunnon teholaihutuksen mahollisimman nopeesti, siksi kiire vierotuksessa. Oon NIIN VEETUN KYLLÄSTYNYT tähän yököttävään ulkomuotooni, etten jaksa odottaa :kieh:

Niin, miten ihmeessä vierotuksen teen?
Teenkö vaan kerralla stopin tissin lussutukselle vai miten? Tuntuu vaan siltä, että niin kauan, kun tissiä on saatavilla, toi neito ei syö muuta. Kuitenkin tuntuu todella sairaalle ajatus, että ykskaks joku päivä, ei enää vauva saakaan sitä rakasta tissihuikkaansa, eikä tottumuksen mukaan syö mitään muutakaan, kun odottaa sitä tissiään...

Plaah... auttakaa onnetonta. Ei noilla kahella ekalla ollu tommosia ongelmia...

Hei, ajattele kuinka paljon kuluttaa imettäminen, sehän on paras tapa laihtua synnytyksen jälkeen. Mut esim. Painonvartijoilla on juuri mielestä joku pistelaskuohje imettävälle äidille ja voihan liikuntaa harrastaa vaikka imettääkin. Mut on varmasti tosi hankala alkaa vierottaan, jos ei syö juuri muuta kuin maitoa. Mietin vaan, et jos lopetat kerrasta, niin saako pikkuises riittävästi syödäkseen. Kannattaa varmaan yrittää esim. aamulla kun on nälkäinen niin tarjota jotain joka on aiemmin maistunut ja vasta sen päälle tarvittaessa rintaa. Yösyötöt (jos niitä vielä on) loppuu varmaan parhaiten jos et pariin yöhön nuku samassa huoneessa vauvan kanssa. Tsemppiä, toivottavasti ratkeaa luonnostaan.

En kyllä lopettais, jos muu syöminen on noin heikoilla. Aloita ensin päättämällä säännölliset tisuttelu- ja ruokailuajat. Jos ruoka ei maistu, älä tarjoa tisua tilalle, vaan sitten muihin puuhiin. Ruokailua kannattaa muuttaa niin että annat lapsen itse napostella esim. leivän murusia, raejuustoa, kurkunkeskustoja, makaroneja, lihapullan paloja ym. samalla kun muutkin syövät. Homma voi alkaa toimia jo viikossa ja sen jaksat varmasti odottaa oman projekstisi kanssa. Ja toki voit aloittaa oman ateriointisi terveellistämisen vaikka imetätkin. Raju laihdustus saa myrkyt rasvoista liikkeelle ja siksi homma pitää aloitta rauhallisesti imetysaikana.

Mä taas en uskalla tosissani edes alkaa harkita vieroitusta vaikka "vauva" on 1v8kk...Mä olen aiemmin lihonnu 10 kiloa kun imetys loippui... Laihdutus on imetys aikana helpompaa, kun jotainhan se vauvakin syö...
Ei yli 500 gr-kilon painonpudotus viikossa ole kuitenkaan suotavaa ja terveellisesti ja kevyesti voi toki syödä imettäessäänkin =)

Mulla vaan aina imetysaikana ruokahalu on aivan valtava, jos en saa syyä tarpeekseni oon tosi kiukkunen :whistle: Mulla aina imetysaikana tullu painoo lisää reilusti ja pois oon saanu vasta imetyksen loputtua, kun oon voinu alottaa kunnon rasvanpolton.
Kuitenkin tää on mun vika vauva, enkä tavallaan vielä pitkiin aikoihin haluis riistää tissiä pikkuselta. Kuitenkin tää yökkö kroppa ottaa päähän ja haluisin siitä eroon mahollisimman äkkiä :snotty:
Yöllä toi tosiaan syö useita kertoja, eikä rauhotu ilman tissiä. Ehkäpä yötissistä pitää koittaa ekaks luopua, saa ukko tapella kesälomalla :whistle:

Kyllähän sä voit aloittaa kunnonrasvan polttoreenin vaikka imetätkin, kunhan syöt monipuolisesti...
Mutta olisko mahdollista ensinalkuun jos miehesi olis lapsen kanssa aamupäivät? Ja sinä oot tissies kanssa poissa. Luultavasti nimittäin teidän vaavi söis paremmin kun se huomaa että äiti ei olekaan paikalla....
Ja tuosta yö syömisestä sen verran että meidän neukkutäti sanoi että yleensä yö syöminen jää viimeiseksi kun päivätisseily on jo lopetettu...

no ehdottomasti ota yhteys neuvolaan,tuohan varmaan vaikuttaa jo kasvuunkin ettei syö. mut periaatteessa pitäs imetystä vähentää jotta jaksaa kiinteitä syödä. olisko allergiaa että suu tulee kipeeksi eikä syö siksi kun vähän vaan. anna aina ensin sose ja vesi ja sit vasta tissi kun oot kunnolla yrittäny. meil pitääolla 10kklla tavaroita kädessä jotta malttaa syödä. vähennä esim 1-2 imetystä viikossa päivästä. yösyöttöjä en mäkään ole viel saanu pois,ei rauhoitu yöllä ilman.

Tu tissittely on kyllä ihan tapa tuossa iässä.Siis jos noin paljonsitä ottaa.Sitkeästi täytyy yrittää antaa jotain muuta syötävää.Juomaksi voisi kokeilla vettäkin vaikka nokkamukista.

Itse vieroitin aikoinaan tissikerta kerrallaan.Jätin yhden imettämisen pois ja seuraavan jätin viikon päästä.Hyvin sujui.Yösyöttö loppui 6kk iässä.Ihan itsekseen.Tyttö kyllä söi hyvin muutakin ruokaa.

Toi syömättömyys on kesäkuumalla ihan normaalia.
Meidän muksu oli 10-11 kk kun oltiin Thaimaassa, eikä se siellä syöny kun tissiä ja vesimeloni, joskus närppi jotain, mutta syömiseksi sitä ei voinu sanoa. Nyt, vaikka se on jo 1v8 kk ihan sama juttu, kun on lämmin, se elää tissillä. Vaikka se saa tissiä kotona aina kun haluaa, yösyötöt on jääny.

Meillä tää neitinen ei oo ikinä oikeen suostunu syömään kunnolla tota kiinteetä :whistle:
Joku aika sitten käytiin ylimääräsessä punnituksessa ton syömättömyyden takia. Oli tullu 2kk aikana muistaakseni 300g painoa lisää ja siinä kaikki kasvu. Terkkarin mielestä ei hätää.
Meillä on kyllä kaikki ollu jossain vaiheessa tosi hankalia syöjiä, mutta tää on jo aivan mahotonta.
No kaipa tääkin joskus oppii syömään... Ilmeisesti turha haaveilakaan tissivierotusta ennen sitä :/

Tarjoat vaan sitkeästi niitä kiinteitä ja aina ennen tissiä, luulis jossain vaiheessa menevän. Mä e ehkä lähtis ihan kerta rysäyksellä vierottamaan, vaan sitten syöttö kerrallaan, meillä tyttö nyt 10kk on jo kuukauden verran vähentänyt reilusti tissittelyä, mutta meinasin nyt vielä sen vertaa imetellä, että päästään sitten tavalliseen maitoon siirtymään, hän kun ei korvikkeita suostu missään muodossa syömään vaan räkii kaikki pihalle...

Yhteistyössä