miten paljon univelkaa äidin täytyy kestää? miksi pitäisi kestää?

  • Viestiketjun aloittaja PohjatonKuilu
  • Ensimmäinen viesti
PohjatonKuilu
viikko ilman kunnollista unta.. 8kk & 3v niiskuttavat sekä köhivät, öisin jompikumpi herää itkemään huonoa oloaan. ei auta korotetut sängynpäädyt, ei höyryhengitys, ei rään imeminen nokasta eikä nenäsuihkeet.. kuumetta ei ole & päivisin touhuavat ihan iloisina, mutta öisin on piru irti! käytettiin nuorempi eilen korvatsekkauksessa, puhtaat olivat. mies ei tajua tilannettani, koska nukkuu kuin tukki vaikka katto romahtaisi! :mad: on sitä mieltä, että kaikki nukkuvat hyvin kun hänkin on nukkunut! no yhden yön valvoi tuon pienemmän kanssa kiikkustuolissa, mutta muina yönä minä olen se joka ravaa kahden sängyn väliä.
tämäkö on minun velvollisuuteni, raataa univelkaisena orjana?
kaikki äidit ovat joskus väsyneitä, mutta miten paljon sitä väsymystä pitää jaksaa?!
sekö saa kirkkaimman kruunun, joka hoitaa lapset täysin vaikka kuoleman kièlissä?
kun erehdyin avaamaan sisintäni facebookiin, niin eikös eräs tuttavani hehkuta miten on juuri HOITANUT KOLMEA LASTA VATSATAUDISSA . juu, kiitos vain kannustuksesta..
olo on kuin hilpeässä nousuhumalassa, kunnes jossain vaiheessa alan nukahdella suunilleen vessanpytylle. päätä särkee, ruoka ei maistu. ei kiinnostaisi kokata eikä siivota, itse asiassa tilasinkin tuossa pitsat..
esikoinen kyllä antaisi minun levätä sohvalla, mutta nuorempi ei. ja sitäpaitsi pelkään, että ties mitä kauheuksia tapahtuu jos nukahdan & lapset jäävät valvomatta! :(

äitini on 65-vuotias, eikä oikein jaksa touhuta noiden kanssa tai juosta perässä. ..siskoni asuu toisessa kaupungissa
 
"vieras"
Väsymystä pitää valitettavasti kestää niin paljon kuin lapset sitä vaativat. Lapset menevät äidin edelle. Ihan itse olet itsesi siihen soppaan pistänyt. Tietysti olisi hyvä, jos saisit jonkun toisen hoitamaan välillä lapsia, että saisit nukuttua, mutta jos tämä ei onnistu niin sitten on vain pakko kestää. Et sä voi lapsia heitteillekään jättää sen vuoksi, että saisit nukuttua.
 
ensimmäinen vieras
Sori, en lukenut viestiäsi kokonaan. En tajunnut, että sulla on mies. Sitten jätät lapset miehelle ja häivyt itse jonnekin, ystävän luo tai hotellille, nukkumaan.
 
"vieras"
Koitahan saada se mieskin olemaan lasten kanssa.
Sanot että olet niin väsynyt että jos et saa levättyä,on suljettu osasto se seuraava lepopaikka.
Jos siis näin todella on,hankala uskoa että viikossa olisit ehtinyt niin uupua.
 
"Vieras"
Kai sitä vaan täytyy kestää, kun niitä tauteja tulee.

Meillä on lapset sairastaneet kaikki flunssat oikein isosti. Perus nuha tarkoittaa meillä hirveää univelkaa. Tätä vaan ei monikaan ymmärrä. Tuovat vaan lapsiaan räkäisinä kylään ja siitä jo tiedän että kohta taas valvotaan....

Vatsatauti tuottaa meillä paljon vähemmän univelkaa ja kestää lyhyemmän aikaa kuin flunssat.

Jaksamista sinulle!! Kai tämä helpottaa kun lapset kasvaa.
 
"vieras"
Univelka on perseestä ja se sekoittaa nupin ihan kohtuullisesti. Mutta minkäs teet tuossakin tilanteessa. Itse varmaan rähjäisin miehelle, että nyt perkele auttamaan, on nämä sinunkin lapsiasi.

Eiköhän flunssa kuitenkin kohta helpota, jos on jo viikon kestänyt niin tuskin nyt enää montaa päivää. Tsemppiä! :)
 
Täälläkin yks zombi. Aina väsyttää. Aamut alkaa liian aikaisin, päivät yhtä hulinaa, öisin pomppaat milloin minkäkin asian vuoksi. Lapset 4v ja 1v. Toisaalta olen jo tottunut tähän väsymykseen, mutta olis se ihanaa joskus esim. nukkua aamulla pitkään.
 
Muistan kun lapset oli pienempiä (nuorin 1,5v) ja pienempi heräili vielä öisin. Tässä vaiheessa olin heräillyt siis 1,5v säännöllisesti joka yö 2-3 kertaa. Kuljin toisella paikkakunnalla töissä ja ajoin aamuin illoin väsyneenä. Yks kaunis talvi- iltapäivä nukahdin rattiin ja ajoin ojaan. Onneksi vain autolle kävi huonosti. Siitä asti olen lopettanut olemasta aina jaksava marttyyri joka pystyy ja tekee kaiken yksin. Tilanne oli sen verran herättävä että mies alkoi valvoa jokatoinen yö ja nukuin eri huoneessa lapsen kanssa. Toivottavasti saat miehen tajuamaan et sua väsyttää ja tarviit vaikka päiväunet kun mies tulee töistä. Onneks nuhat paranee ja tilanteesi on väliaikainen =)
 
"vieras"
viikko ilman kunnollista unta.. 8kk & 3v niiskuttavat sekä köhivät, öisin jompikumpi herää itkemään huonoa oloaan. ei auta korotetut sängynpäädyt, ei höyryhengitys, ei rään imeminen nokasta eikä nenäsuihkeet.. kuumetta ei ole & päivisin touhuavat ihan iloisina, mutta öisin on piru irti! käytettiin nuorempi eilen korvatsekkauksessa, puhtaat olivat. mies ei tajua tilannettani, koska nukkuu kuin tukki vaikka katto romahtaisi! :mad: on sitä mieltä, että kaikki nukkuvat hyvin kun hänkin on nukkunut! no yhden yön valvoi tuon pienemmän kanssa kiikkustuolissa, mutta muina yönä minä olen se joka ravaa kahden sängyn väliä.
tämäkö on minun velvollisuuteni, raataa univelkaisena orjana?
kaikki äidit ovat joskus väsyneitä, mutta miten paljon sitä väsymystä pitää jaksaa?!
sekö saa kirkkaimman kruunun, joka hoitaa lapset täysin vaikka kuoleman kièlissä?
kun erehdyin avaamaan sisintäni facebookiin, niin eikös eräs tuttavani hehkuta miten on juuri HOITANUT KOLMEA LASTA VATSATAUDISSA . juu, kiitos vain kannustuksesta..
olo on kuin hilpeässä nousuhumalassa, kunnes jossain vaiheessa alan nukahdella suunilleen vessanpytylle. päätä särkee, ruoka ei maistu. ei kiinnostaisi kokata eikä siivota, itse asiassa tilasinkin tuossa pitsat..
esikoinen kyllä antaisi minun levätä sohvalla, mutta nuorempi ei. ja sitäpaitsi pelkään, että ties mitä kauheuksia tapahtuu jos nukahdan & lapset jäävät valvomatta! :(

äitini on 65-vuotias, eikä oikein jaksa touhuta noiden kanssa tai juosta perässä. ..siskoni asuu toisessa kaupungissa
Ihan tosissasiko valitat viikon valvomisesta?
 
"vieraana"
[QUOTE="vieras";29191550]Ihan tosissasiko valitat viikon valvomisesta?[/QUOTE]

No sama tuli mulle mieleen... lapsia 2 ja viimeiset 7v univelkaa. 6v erityislapsi ei edelleenkään nuku öitä kokonaan, saattaa valvoa 4h keskellä yötä... pariin kertaan herää joka yö. Mies ja minä ei meinata enää oikeesti pysyä hereillä mihinkään vuorokauden aikaan.
 
"A.p"
tilanne alkaa olla siinä pisteessä, etten kohta uskalla edes mennä sänkyyn koska kohta sieltä on kuitenkin noustava! :( viikon unisaldo on yhteensä ehkä noin 8h, siis kaikki yöt yhteen laskettuina!
kun miehellä on pari vapaapäivää tuossa ensi Ma & Ti, niin lähden perkele yökylään lapettomalle ystävälleni, syön karkkia & katson leffoja sekä nukun pitkään & mies saa pärjätä noiden kanssa miten taitaa! mikä velvollisuus minulla on hoitaa lapsia yöt & sitten vielä vääntää arvon herralle päivällistä sekä pitää asunto siistinä?!
 
"huoh"
No voi helvetti mitä kermaperseilyä taas. Päivisin on kuitenkin kirjoituksesta päätellen aikaa roikkua palstalla ja facebookissa? Käykö mies töissä? Palstan kannan mukaan tietenkin miehen pitäisi valvoa yöt ja käydä töissä jotta kermapersemamma voi nukkua makoisasti ja lepäillä muutenkin.

Pakkoko niitä lapsia on tehdä jos niiden kanssa ei jaksa olla? Tuollainen valvominen ja lasten nuhaisuus ei ole vielä yhtään mitään verrattuna siihen mitä monet vanhemmat joutuvat kestämään esimerkiksi erityislasten kanssa. Lapset adoptioon/huostaan ja mamma unille jos ei normaalia lapsiarkea kestä.
 
"Sanni"
Mene äitisi luokse nukkumaan. Mies hoitaa lapset parhaalla näkemällään tavalla ensi yönä. Voimia sinne! :hug:
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. Sehän olisi lasten heitteillejättö, kun kerran mies nukkuu kuin tukki, eikä edes herää lasten itkuihin. Sellaista oli meilläkin, kun lapset olivat pieniä. Jos menin miehen herättämään, kun en kahta lasta pystynyt yhtäaikaa hoivaamaan yöllä, niin ukkohan suuttui kun hänen uniaan häiritään.

Ymmärrän sinua täysin ap. Olet ikävässä tilanteessa. Nuku silloin kun mies on kotona illalla, päivällä tai aamulla. Lukko makuuhuoneen oveen ja korvatulpat auttavat. Onneksi meillä nuo painajaismaiset univelka-ajat ovat jo takanapäin. Lapset ovat jo isompia.
 
"huoh"
[QUOTE="A.p";29191601]mikä velvollisuus minulla on hoitaa lapsia yöt & sitten vielä vääntää arvon herralle päivällistä sekä pitää asunto siistinä?![/QUOTE]Mieti nyt saatana kolme kertaa minkälaista tekstiä suollat ulos. Ihan oikeasti, mieti vähän tuota tilannettasi objektiivisesti, yritä edes. Häpeä.
 
"Sanni"
[QUOTE="vieras";29191550]Ihan tosissasiko valitat viikon valvomisesta?[/QUOTE]

Minä valitan ihan tosissani jo kahden yön valvomisesta. Toiset kestävät univelkaa paremmin kuin toiset. Yllättääkö tämä tieto sinut?
 
"A.p"
[QUOTE="vieraana";29191593]No sama tuli mulle mieleen... lapsia 2 ja viimeiset 7v univelkaa. 6v erityislapsi ei edelleenkään nuku öitä kokonaan, saattaa valvoa 4h keskellä yötä... pariin kertaan herää joka yö. Mies ja minä ei meinata enää oikeesti pysyä hereillä mihinkään vuorokauden aikaan.[/QUOTE]

no anteeksi nyt kovasti, mutta
ei ole kovin hauskaa kun päätä särkee, eilen päässä kuului kokopäivän ikäänkuin polisiauton sireenit, nukahtelen tyyliin tupakalle (juu huono äiti kun poltan, tiedetään!) tai wc-pytylle, en jaksa leikkiä lasten kanssa, tiuskin & ärisen, en ole pariin päivään jaksanut kokata vaan tilaan pitsat tai haen lähisiwasta lihiksiä & limppaa.. niin ja lapset ovat kotihoidossa, meinasin ensi vuonna palata töihin
 

Yhteistyössä