Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaapa tutulta:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttavana saamaton äiti joka ei koskaan ulkoile:
Ystäväni tytär on juuri sellainen joka ei koskaan itsekseen ulkoile eikä nyt vie pientä lastaankaan ulkoilemaan. Lorvivat sisätiloissa koko päivän. Äiti on aika saamaton muutenkin, ei siivoa kotona eikä laita ruokaa, hyvä että viitsii pestä pyykit ja pakkohan se on kun muuten lapselta loppuu puhtaat vaatteet.
Äidille on tärkeää katsoa telkkarista kaikki lempiohjelmat ja surffailla netissä. Siinä on elämän sisältö! Lapsi on välillä mummoilla ja vaareilla hoidossa ja silloin hänen kanssaan ulkoillaan ja tehdään muutakin mukavaa kuin vain lorvitaan.
Kuulostaa veljeni vaimolta. Olen houkutellut ulos kun meillä on samanikäiset lapset ja asutaan melko lähekkäin, mutta ei sitten millään viitsi lähteä vaikka olisi upea aurinkoinen sää. Muutenkin kuulostaa samanlaiselta, veljeni vaimo ei oikein saa mitään aikaiseksi. Ei niin ettäkö ihmisen pitäisi saada aina aikaiseksi asioita, mutta kun kaikki on rempallaan heillä. Ja veljeni joka tekee pitkää päivää, hoitaa iltaisin pienokaista ja tiskaa ja siivoaa jne. Ei oikein tasapuolista. Joku nyt ajattelee että äiti on masentunut. Ei tosiaankaan ole. On vaan saamaton, mutta kun on kyse vaikkapa illanvietosta kavereiden kanssa niin ei koskaan kieltäydy.
Itse ulkoilen lasteni kanssa suunnilleen joka päivä niin paljon kuin mahdollista. Säästä se usein on kiinni, ihan sateella ei viitsitä mekään kun on niin pienet tilat kuivatella kuravaatteita. Monesti kesällä otetaan eväät mukaan eikä mennä kotiin koko päivänä.
Ehkä se veljen vaimo ei vaan halua viettää aikaa sun kanssa. Onkos tullut mieleenkään?
Meidän pihassa asuu ikäiseni äiti, joka pyytää koko ajan mukaan puistoon, uimaan, Tupperwara (miten ikinä kirjoitetaankaan) kutsuille. Minä en ymmärrä miksi haluaisi viettää aikaa kanssani; meillä ei ole mitään yhteistä. Joka kerta keksin jonkun tekosyyn etten mene. Tämä äiti on ihan eri maata kuin minä, sellainen pullantuoksuinen martta, joka puhuu vähättelevästi miehestään "Kun ei se Esko osaa pukea lapselle oikein ääion vaatteita eikä tiedä missä mikin on". Meillä taas lapsen isä on kanssani tasa-arvoinen ja hoitaa lasta siinä kuin minäkin. Pari kertaa ollaan oltu lapsen kanssa tämän äidin kanssa, mutta se oli tappavan tylsää. Mieluummin ulkoilen kahdestaan lapsen kanssa ja juttelen puistossa äitien kanssa, jos siltä tuntuu.
Se, että on saman ikäinen lapsi, ei vielä yhdistä niin paljon, että viettäisin aikaani jonkun kanssa. En tajua kuinka kauan jaksaa pyytää meitä, kun ei koskaan mennä.