Miten paljon teillä on lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maymay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
350000asuntolainaa jäljellä. Asunto on myynnissä muttei haluu kukaan ostaa ton hintaista ja joutua samaan velkakierteeseen. 22tuhatta vielä autolainaa ku miehelle tulee joka kevät autokuume.

Asunto- ja autolainaa yhteensä jäljellä 155 000e, maksetaan 1100e/kk.
EllaDonna : EKs se oo epäreilua että jos sä oot mammalomalla niin joudut makseleen siitä pienestä rahasta lainaas pois...siis että eiks miehen sillon kuulus osallistua sunkin osuuteen. Meil ainakin nyt ku oon äitiyslomalla niin mies maksaa koko lainanlyhennyksen ja mä sit makselen muita laskuja varojen mukaan, niin et molemmille jää yhtälailla rahaa ( ja yleensä sitä ei siis juuri jää ;) ) . Yks kamu on kans äitiyslomalla niin must on kauheeta et sen mies vaatii sen silti maksamaan puolet suuresta vuokrasta ja muista menoista vaik ite tienaa törkeen paljon...no joo, tää ei nyt kuulunu ap:n kysymykseen

Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkumama:
Pariskunnat !
Miksi noin pieniä lyhennyksiä ? Max 1000 / pari ???

1500, mut vastaan silti.

Siksi, että mä olen kotona lapsen kanssa ja teen vaan puolta viikkoa kotoa käsin. Mies ainoa, jolla on täysi palkka.

Siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkumama:
Pariskunnat !
Miksi noin pieniä lyhennyksiä ? Max 1000 / pari ???

1500, mut vastaan silti.

Siksi, että mä olen kotona lapsen kanssa ja teen vaan puolta viikkoa kotoa käsin. Mies ainoa, jolla on täysi palkka.

Siksi.

Meillä on sama lyhennys ja olen vielä kotona.

Mä oon kotona, ni maksetaan nyt tällä hetkellä vaan 1600e/kk. Lainaa otettiin alunperin 180tht, en nyt muista paljon on jäljellä enää. Kun olin töissä, niin maksettiin 2200e/kk.

Auntolainaa vajaa 30t?. Maksetaan 700 ?/kk ja lyhenee kivasti kun korot on niin alhaalla. Juuri katsoin ja korko on marginaalin kanssa yhteensä 0,99 %

Alkuperäinen kirjoittaja jarde:
Joo tottakai käydään puuhamaassa joka kesä kun se on meidän mökin lähellä. sinne ei tosin oteta yhtään luottoa!

Miten te voitte lomailla lainarahalla? Eikö se ärsytä miettiä että lysti pitää sitte maksella jälkikäteen? Ja siis miksi ette voisi säästää etukäteen lomaa varten?

meillä on vaan ollu tapana et matkat on makseltu jälkikäteen vaikka onnistuis se varmaan säästämälläkin mut tykätään enemmän extempore lähtee ja kun asuntolainat ym on maksettu niin ei tommonen pieni matkalaina paljon ahdista jälkikäteen... Ja anteeksi vaan kauheesti etten keskittynyt tekstiini niin paljon että olisin huomannut kirjoitusvirheeni.

Minulla on opintolainaa n.5000e, alan maksamaan sitä sitten kun valmistun, nyt olen vanhempainvapaalla toistaiseksi.
Miehellä on tällä hetkellä 2500e autolainaa, sitä lyhennetään 600e kuukaudessa.
Muita lainoja ei ole ja asutaan metsätilalla omakotitalossa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja 35v:
350000asuntolainaa jäljellä. Asunto on myynnissä muttei haluu kukaan ostaa ton hintaista ja joutua samaan velkakierteeseen. 22tuhatta vielä autolainaa ku miehelle tulee joka kevät autokuume.

Pääkaupunkiseudulla?

Alkuperäinen kirjoittaja nixu:
Asunto- ja autolainaa yhteensä jäljellä 155 000e, maksetaan 1100e/kk.
EllaDonna : EKs se oo epäreilua että jos sä oot mammalomalla niin joudut makseleen siitä pienestä rahasta lainaas pois...siis että eiks miehen sillon kuulus osallistua sunkin osuuteen. Meil ainakin nyt ku oon äitiyslomalla niin mies maksaa koko lainanlyhennyksen ja mä sit makselen muita laskuja varojen mukaan, niin et molemmille jää yhtälailla rahaa ( ja yleensä sitä ei siis juuri jää ;) ) . Yks kamu on kans äitiyslomalla niin must on kauheeta et sen mies vaatii sen silti maksamaan puolet suuresta vuokrasta ja muista menoista vaik ite tienaa törkeen paljon...no joo, tää ei nyt kuulunu ap:n kysymykseen

Ei minusta ainakaan ole epäreilua maksaa puolia yhteisestä asuntolainasta onhan talon omistuskin puoliksi. Maksan myös puolet laskuista ja ruuasta, vaikka hoitovapaalla olenkin ja kohta äitiyslomalla.

Ap:n kysymykseen asuntolaina+autolaina yht. n. vähän reilut 60 tuhatta, lyhennykset ja korot yht. 450e/kk.

Yhteistyössä