miten paljon maitoa 8kk iässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
pitäisi juoda??...kun poika pvällä ei juurikaan ota maitoa...hyvällä tuurilla pari kertaa tissiä unille mentäessä ja ei kyllä paljon juo...määrää en tissistä osaa sanoa...mut sitten yöllä herää väähä väliä tisille 4-6 kertaa vähintään yössä....saakohan tuo pieni nyt sitten tarpeeksi maitoa? vai pitääkö tyrkyttää vielä pvällä korviketta?

Aika paljonhan ne tuossa iässä vielä juovat. Jos jää alle 5dl, niin sitten voi huolestua. Meillä kuopus oli aika pitkään yösyöjä eli päivällä ei tarvinnut juurikaan imettää, mutta yöllä sitten heräiltiin. Osin mun virhe, kun en muuttanut rytmiä. Oli helppo liikkua, kun ei tarvinnut miettiä imetyksiä. Lopulta jouduin muuttamaan tavan eli 'tuputin'päivällä maitoa ja yöllä vähensin vähitellen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika paljonhan ne tuossa iässä vielä juovat. Jos jää alle 5dl, niin sitten voi huolestua. Meillä kuopus oli aika pitkään yösyöjä eli päivällä ei tarvinnut juurikaan imettää, mutta yöllä sitten heräiltiin. Osin mun virhe, kun en muuttanut rytmiä. Oli helppo liikkua, kun ei tarvinnut miettiä imetyksiä. Lopulta jouduin muuttamaan tavan eli 'tuputin'päivällä maitoa ja yöllä vähensin vähitellen.

meillä just tuo kans että poika yöllä kyllä juo tissiää...ja pvällä ei suostu ottaan ja siks tuntuu etten ala pvällä tuputtaan ko loppuu pian koko imetys sitten jos päivisin annan korviketta...mutta yöt toisaalt a ois kyllä jo kiva nukkua...mutta mistä tiedä että vauva saa tarpeeksi nyt maitoa??

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Meidän kasikuinen vetää pullosta joka päivä noin 6-8dl.... :/ mikä tietty näkyy syömisessä et täyttää maidolla masuaan... :/

mikäköhän ois sopiva suhde maitoa ja kiinteitä ton ikäselle?

Meillä 7kk vauva, nyt korvikkeella, aiemmin rinnalla, ja myös yönassuttaja! Päivällä ei juo maitoa kuin päiväunille menon yhteydessä, ja sekin on jotain desin luokkaa, mikä kerralla yleensä menee... yöllä kyllä kelpaa, kylmänäkin, ja pahimmillaan vaatinut tunnin välein maitohuikkansa. Ei siinä, helppohan se pullo on antaa, mutta kyllä on ikävä sitä aikaa kun vielä nukuttiin yöt läpeensä... nooh, tätähän tämä on :)

Niin ja siis 6-8 dl on meille sanottu että pitää vauvan juoda. Yöllä varmaan juo sitten ne loput, olen laskeskellut. Ei vaan tahdo keksiä että mihin väliin sen maidon sitten tuputtaisi, kun tykkää kuitenkin syödä ihan kiinteää, ja maito on ihan plääh, paitsi tosiaan päiväuniaikaan.

Mä en tiiä tarkkaan paljon kiinteitä pitäis saada tuputettua lapseen sisälle, mut me mennään niin et viis kertaa päivässä syödään ja laps syö sen verran ku syö. Sen päälle sit maitoa ja velliä illalla minkä verran menee. Kiinteitä menee ehkä noin 5-10 lusikallista per ruoka, onhan se tosi vähän mut mä luulen et toi likka kyl tietää paljon se ruokaa haluaa. Hyvinvoivalta se näyttää ja monta märkää vaippaa on päivässä et maidostahan se energiansa ottaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä en tiiä tarkkaan paljon kiinteitä pitäis saada tuputettua lapseen sisälle, mut me mennään niin et viis kertaa päivässä syödään ja laps syö sen verran ku syö. Sen päälle sit maitoa ja velliä illalla minkä verran menee. Kiinteitä menee ehkä noin 5-10 lusikallista per ruoka, onhan se tosi vähän mut mä luulen et toi likka kyl tietää paljon se ruokaa haluaa. Hyvinvoivalta se näyttää ja monta märkää vaippaa on päivässä et maidostahan se energiansa ottaa :)

no poika on kyllä yöllä pissi märkä monta kertaa ja pvälläkin pissaa tulee ihan ok. kiinteitä syö aamupuuron, perunaliha soseen, välipalan ja taasen jotain peruna tms ruokaa ja iltapuuro...sitten hyvällä tuurilla 2 kertaa tissiä pvällä ja yöllä sitten useemman kerran kunnolla tissiä.

Yhteistyössä