Miten paistetaan kananmuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
En ole koskaan paistanut ja nyt pitaisi paistaa. taytyyko laittaa jotain rasvaa tai oljya vai voiko vaan kaataa sen munan sisallon siihen pannulle? Miten pitkaan pitaa paistaa ja milla lammolla?

Kiitos. Enkohan saa paistettua. =) Ei tallaista voi tietaa jos ei ole ennen tehnyt. Sama juttu kahvinkeittimien ym. kanssa. Kayton kanssa ne taytyy opetella.

Mie ruukaan T-veden keittää aina illalla valmiiksi. Aamulla tarvii vain lämmittää se vesi keittimessä, ja kaataa mukiin ja laittaa kaveriksi t-pussi ja hieman sokeria. :saint:

Hahahaa, voiko joku olla näin uusavuton?? (pitää nyt laittaa kun tää on kuitenkin kaksplus..)

Joo, nimimerkillä en edelleenkään osaa keittää kahvia kun en sitä itse juo...

Tosiaan tilkka öljyä/voita pannulle, rikot munan siihen, maustat suolalla tai jollain ja voila!

Levy täysille, riko muna vasten paistin pannua ja peukaloilla avaat varovasti munan ja valutat sisällön kuumalle pannulle, voit halutessasi laittaa rasvaa tai öljyä pannuun, niin muna ei tartu kiinni. paista n. 3 minuuttia molemmin puolin, kun käännät munan pannussa niin voit sammuttaa levyn.

Ensin ne tapetaan, mieluiten tukehduttamalla auton pakokaasulla tai ampumalla suoraan läpi. Sitten ne pitää teurastaa ja suolistaa. Sitten kuumenna pannu ja asettele ne pannulle kypsymään.

Ei ole lapsia. =) Sain kananmunan paistettua. Kiitos neuvoista. En syo kananmunia niin ei ole tullut aiemmin vastaan tama asia. =) Kahviakaan en osaa keittaa, kun en sita juo. =) Varmaan oppisin sen taidon jos alkaisin juomaa kahvia, mutta nyt ei ole ollut tarvetta opetella.

Olet ihan kuin mun yksi kaveri. Se soittelee mulle aina hädissään.. "kerro pian, miten muna keitetään?" "mulla paloi perunat kattilaan, mikä meni pieleen?" "neuvolassa käskivät tehdä vauvalle puuroja ja soseita itse, voitko tulla auttaan, en ole koskaan tehnyt" :D
Mä sitten käyn siellä tekemässä usein vähän ruokaa ja hän sitten ostelee mulle jotain lomamatkoiltaan tuliaisiksi (en ole pyytänyt mitään).

• Tykkää
Reactions: Ilona83
Tähän ei pysty oikein muotoilemaan mitenkään millaisia ajatuksia tämä herättää. On olemassa yksinkertaisia asioita ja sitten on niitä kuola-poskella-edunvalvojani-sitoo-kengännauhani-yksinkertaista

Alkuperäinen kirjoittaja uusavuttoman ystävä;24483366:
Olet ihan kuin mun yksi kaveri. Se soittelee mulle aina hädissään.. "kerro pian, miten muna keitetään?" "mulla paloi perunat kattilaan, mikä meni pieleen?" "neuvolassa käskivät tehdä vauvalle puuroja ja soseita itse, voitko tulla auttaan, en ole koskaan tehnyt" :D
Mä sitten käyn siellä tekemässä usein vähän ruokaa ja hän sitten ostelee mulle jotain lomamatkoiltaan tuliaisiksi (en ole pyytänyt mitään).

Pitää vielä lisätä tähän, että ei hän ole "surkea" muualla kuin keittiössä ja siivousjutuissa. Hän on aina ihan viimisen päälle laittautunut.. hiukset tosi nätisti, osaa meikata hienosti ja ihanat vaatteet jne.

Riko kananmuna ensin lasiin(tarkista ettei ole pilalla), sitten kuumalle pannulle missä mieluiten voita. Mausta suolalla ja käännä kun muna alkaa hyytymään. Ei kovalla lämmöllä ettei pala.

Itse paistan munan aina niin että se keltuainen säilyy ehjänä ja ei ole täysin kova sisältä.

Älä välitä! On muitakin uusavuttomia ja joillakin niistä on vielä lapsia ja ehkä mieskin ruokittavana ;) Mä olen vasta avioeron jälkeen oppinut laittaan ruokaa, siis ihan oikeesti :D No tollaset perusjutut, kahvinkeitto ja kananmunien paisto vielä suju, mutta muuten ruuanlaitto oli mulle vuosia suuri mysteeri :D

Yhteistyössä