miten paistetaan kalapuikot pannulla ettei ne pala

  • Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tässä ammattikokin ohje. Voita-öljyä-margariinia pannulle, hella oltava noin 3. eli mieto lämpö. laita kalapuikot pannulle.. paista molemmilta puolilta noin 4min. ei tarvitse koko ajan käännellä.se kerta riittää.. Jos haluat sipulia puikkojen päälle, paista ne samalla, lopuksi sitruunanmehua ja sitruunapippuria päälle. Keitettyjen perunoiden tai muusin kanssa maistuu.. Kermaviilikastike jossa hienonnettua tilliä,Kkyllä nassikatkin tykkää... Moni polttaa kalapuikot,kun pitävät hellää 6.lla.. eli miedolla lämmöllä paistuu ja tullee rapeita.
 
Hassua, miten moni kirjoittaja kuvittelee, että kaikissa liesissä on samat asteikot levyjen lämmönsäätöön. Esim. minulla asteikko on 1-12, kolmosella paistaessa saisi odotella todella kauan jopa nopeasti kypsyvän kalan kypsymistä.
 
vierailija
Hassua, miten moni kirjoittaja kuvittelee, että kaikissa liesissä on samat asteikot levyjen lämmönsäätöön. Esim. minulla asteikko on 1-12, kolmosella paistaessa saisi odotella todella kauan jopa nopeasti kypsyvän kalan kypsymistä.
Niin tai et paistinpannut on samanlaisia, mulla pari sellaista jotka ei kuumene (ihan siis tarkoituskin ) kovin kovaksi, joten niiden kohdalla pitää levy olla täysillä, yksi pannu taas on ihan ok jo puolella teholla.
Samoin sopivasti paistuneet on mielipidekysymys, itse tykkään et kalapuikoissa on kunnon paistopinta, kunnolla väriä ja rapeutta, toisille taas uunissa paistettu on hyvä, jolloin pannullakin paistaessa mahdollisimman lempeä lämpö on ok.
Itse siis kuumennan pannun tosi kuumaksi, voita pannulle, kalapuikot siihen, ja hetken päästä vaihdan pienemmälle teholle ja käännän puikot. Usampaan kertaan niitä ei tarvitse kääntää.
 

Yhteistyössä