\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 18:50 taizi kirjoitti:
Onks teillä hienot vaunut, uudet vaatteet?Niin lapsilla ku vanhemmillakin..Onks rahaa käydä jossain?Rahaa ostaa kunnolla ruokaa jääkaappi täyteen?Rahaa harrastaa, viedä lapsia kerhoihin yms.esim.vauvauintiin?
Olen itsekkin 18, mutta en äiti...Vaikka vauvakuume ollu jo monta vuotta ja olen paljon lapsia hoidellu...Haluaisin kuulla miten nuorten arki sujuu lasten kanssa?
Miten parisuhde??
Väillä tekee tiukkaa, yleisesti rahatilanne on hyvä. Parisuhde on nähnyt ylä- ja alamäkensä neidin synnyttyä ja ennen sitä. Sitä vaan jaksaa yrittää ja yrittää rakkauden eteen ja hyvin meillä menee :heart:
Käydään ukon kanssa "tuulettumassa" n. 2-4kk välein, joten se ei paljoa rahaa syö
Jääkaapissa on aina ruokaa, ukko pääsee harrastuksiinsa (itselläni ei toistaiseksi halua harrastaa mitään :/ ). Tytön kanssa ollaan käyty säännöllisen epäsäännöllisesti nuorten äitien ryhmässä/kerhossa
Meillä on yhdistelmät sekä matkarattaat. Uusia vaatteita ostetaan kun tarve on...
Tottakai vauvan tulo syö paljon rahaa. Kaikki rattaista vaatteisiin ja korvikkeista rintapumppuun. Mutta itse olen rehellisesti sitä mieltä, etti lapsia rahalla tehdä. Jokainen tekee/saa lapsensa, kun aika on.
Tiukan paikan tullen, jokainen kyllä tietää mistä sitä tukea haetaan (toimeentulotuki). Tottakai ihanne tilanne olisi jos kummatkin olisivat töissä, oma asunto, auto jne. jne..
Mutta itse en rupea kenenkään päätöksiä arvostelemaan, jokainen tehköön miten itse parhaaksi näkee.
Vastuuntunnottomuuteen lasta kohtaan pitää tietenkin puuttua, ja lapsella pitää olla rakastava koti, jossa saada vaatteita päällensä ja ruokaa syödäkseen.
Toiset eivät ole valmiita vanhemmiksi edes kolmekymppisinä, toisin kuin 17-vuotiaat voivat olla "parempia" vanhempia. Ikä ei paljoa sano (en tarkoita etteikö 12-vuotias olisi hyvin nuori äidiksi!), mutta ihmisestä/ihmisistä se on kiinni.
...Mutta meillä arki sujuu loistavasti
Köhköh
Neiti on ollut aina pikkuinen auringon paiste :heart:
Nyt on alkanut uhma ja se onkin ihanaa aikaa
:heart:
Chi- (vm-86) ja neiti 1,2 vuotta
Muoks. oma ikä