Miten päästä "tyylikkäästi" eroon ihmisestä jonka kaveri ei tahdo olla?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tutustuin punttisalilla mukavaan( näin silloin ajattelin) ja puheliaaseen naiseen, jonka kanssa kävimme treenin jälkeen muutamia kertoja (n. 3-4 krt) kahvilla. Koska ajattelin ettei kavereita ole koskaan liikaa, vaihdoimme puhelinnumeroita.

Kun hän sitten soitti minulle, jo ensimmäisen puhelun aikana meinasin ikävystyä kuoliaaksi. Ei puhettakaan mistään tasapuolisesta keskustelusta, nainen vain käytti minua "kaatopaikkana" ja jaaritteli varmaan tunnin verran miesystävästään, ja heidän ongelmistaan, tyyliin "se sanoi että sillä on monta muutakin naista samaan aikaan mun kanssa, ja että se pidä mua kuin seksikumppanina, mutta mä tiedän että sillä on tunteita mua kohtaan, ei se muuten olis hakenut mua baarista keskellä yötä, eikö vaan sustakin näin ole, Tiina? (nimi muutettu) ja blaa blaa blaa blaa...En saanut suunvuoroa juurikaan, lopulta sain sanottua että täytyy lopettaa.Ja usein joutuu sanomaan monta kertaa, kerran jouduin karjaisemaan että mä lopetan nyt, vauva itkee, moi!

Tuon jälkeen tuollaisia puheluita on ollut parin vuoden aikana aika säännöllisesti, yleensä noin 1-3 kk välein. Emme ole nähneet koska lopetin salilla käymisen.

Olen luonteeltani ns. "perusystävällinen", joka ei haluaisi loukata ihmistä, joka ei ole periaatteessa tehnyt mitään pahaa. Mutta eilen taas kuunneltuani toista tuntia hänen jaarittelujaan, (varsinkin kun mies josta hän puhuu, on minulle tuntematon, ja lisäksi kuulostaa narsistiselta sovinistilta) päätin että tulen lopettamaan tämän soittelun, en halua olla tämän naisen kaatopaikkana enää, varsinkaan kun emme tunne kovin hyvin, itse vain lähimmilleni tuollaisista asioista puhun.. Mutta sen sanominen, ettei tarvitse enää soitella, on yllättävän vaikeaa.

Kokemuksia, vinkkejä, neuvoja?
 
Viikkaa samalla pyykkejä, pistä tiskit koneeseen, pyyhi pölyt jne jne. Aina välillä vaikka tokaiset että 'jaajaa, ihanko tosi' ja 'no voi harmi, ehkä se siitä'.
Jos tarvitset kahta kättä niin voit laittaa puhelimen hetkeksi pöydälle ja jos sieltä alkaa kuulua 'Tiina? TIINA??' niin ota äkkiä takaisin korvalle ja sanot että anteeks, yhteys pätkii. B)
Tuleepahan ainakin siivottua tehokkaasti! Imuroida ei nyt ehkä ihan voi mutta muuten se menee siinä samalla ja tuleepahan poistuttua koneen äärestä...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa huutomerkki:
Viikkaa samalla pyykkejä, pistä tiskit koneeseen, pyyhi pölyt jne jne. Aina välillä vaikka tokaiset että 'jaajaa, ihanko tosi' ja 'no voi harmi, ehkä se siitä'.
Jos tarvitset kahta kättä niin voit laittaa puhelimen hetkeksi pöydälle ja jos sieltä alkaa kuulua 'Tiina? TIINA??' niin ota äkkiä takaisin korvalle ja sanot että anteeks, yhteys pätkii. B)
Tuleepahan ainakin siivottua tehokkaasti! Imuroida ei nyt ehkä ihan voi mutta muuten se menee siinä samalla ja tuleepahan poistuttua koneen äärestä...
Mulla on yksi ihminen, joka tiskaa aina kun käyn hänellä kylässä. Pitäisiköhän nyt tajuta, että hän ei taidakaan pitää minusta ;)

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa huutomerkki:
Viikkaa samalla pyykkejä, pistä tiskit koneeseen, pyyhi pölyt jne jne. Aina välillä vaikka tokaiset että 'jaajaa, ihanko tosi' ja 'no voi harmi, ehkä se siitä'.
Jos tarvitset kahta kättä niin voit laittaa puhelimen hetkeksi pöydälle ja jos sieltä alkaa kuulua 'Tiina? TIINA??' niin ota äkkiä takaisin korvalle ja sanot että anteeks, yhteys pätkii. B)
Tuleepahan ainakin siivottua tehokkaasti! Imuroida ei nyt ehkä ihan voi mutta muuten se menee siinä samalla ja tuleepahan poistuttua koneen äärestä...
Hahahahahaaa, näinpä juurikin teen, esim. eilisen puhelun aikana mm. imetin vauvan, tein ruokaa ja viikkasin pyykit. Ja juuri noita "ehkä se siitä", "voi harmi", "joo", "niin", "totta" jne. viljelin ahkerasti. Ehkei ole tarvis toista loukata, kun tosiaan voin tuon ajan käyttää hyödyllisesti. :)))
 
A ) Voi olla, että hänellä ei mikään kovin suuri ystäväpiiri ole. Syynä tuo yksipuolinen ystävyys. Sano hänelle suoraan asiasta. Hän saattaa jopa ottaa hetken päästä opikseen. Etenkin, jos hän on kuullut/ tulee kuulemaan jonkun toisen suusta saman asian.
B ) Älä vastaa puhelimeen. Älä soita itse.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
A ) Voi olla, että hänellä ei mikään kovin suuri ystäväpiiri ole. Syynä tuo yksipuolinen ystävyys. Sano hänelle suoraan asiasta. Hän saattaa jopa ottaa hetken päästä opikseen. Etenkin, jos hän on kuullut/ tulee kuulemaan jonkun toisen suusta saman asian.
B ) Älä vastaa puhelimeen. Älä soita itse.
En usko tosiaan että on pahemmin ystäviä, kun täytyy alkaa huoliaan vuodattaa ihmiselle jonka kanssa on livenä jutellut muutamia kertoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tutustuin punttisalilla mukavaan( näin silloin ajattelin) ja puheliaaseen naiseen, jonka kanssa kävimme treenin jälkeen muutamia kertoja (n. 3-4 krt) kahvilla. Koska ajattelin ettei kavereita ole koskaan liikaa, vaihdoimme puhelinnumeroita.

Kun hän sitten soitti minulle, jo ensimmäisen puhelun aikana meinasin ikävystyä kuoliaaksi. Ei puhettakaan mistään tasapuolisesta keskustelusta, nainen vain käytti minua "kaatopaikkana" ja jaaritteli varmaan tunnin verran miesystävästään, ja heidän ongelmistaan, tyyliin "se sanoi että sillä on monta muutakin naista samaan aikaan mun kanssa, ja että se pidä mua kuin seksikumppanina, mutta mä tiedän että sillä on tunteita mua kohtaan, ei se muuten olis hakenut mua baarista keskellä yötä, eikö vaan sustakin näin ole, Tiina? (nimi muutettu) ja blaa blaa blaa blaa...En saanut suunvuoroa juurikaan, lopulta sain sanottua että täytyy lopettaa.Ja usein joutuu sanomaan monta kertaa, kerran jouduin karjaisemaan että mä lopetan nyt, vauva itkee, moi!

Tuon jälkeen tuollaisia puheluita on ollut parin vuoden aikana aika säännöllisesti, yleensä noin 1-3 kk välein. Emme ole nähneet koska lopetin salilla käymisen.

Olen luonteeltani ns. "perusystävällinen", joka ei haluaisi loukata ihmistä, joka ei ole periaatteessa tehnyt mitään pahaa. Mutta eilen taas kuunneltuani toista tuntia hänen jaarittelujaan, (varsinkin kun mies josta hän puhuu, on minulle tuntematon, ja lisäksi kuulostaa narsistiselta sovinistilta) päätin että tulen lopettamaan tämän soittelun, en halua olla tämän naisen kaatopaikkana enää, varsinkaan kun emme tunne kovin hyvin, itse vain lähimmilleni tuollaisista asioista puhun.. Mutta sen sanominen, ettei tarvitse enää soitella, on yllättävän vaikeaa.

Kokemuksia, vinkkejä, neuvoja?
onkohan tyypin nimi kenties J:llä alkava ja Oulusta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tutustuin punttisalilla mukavaan( näin silloin ajattelin) ja puheliaaseen naiseen, jonka kanssa kävimme treenin jälkeen muutamia kertoja (n. 3-4 krt) kahvilla. Koska ajattelin ettei kavereita ole koskaan liikaa, vaihdoimme puhelinnumeroita.

Kun hän sitten soitti minulle, jo ensimmäisen puhelun aikana meinasin ikävystyä kuoliaaksi. Ei puhettakaan mistään tasapuolisesta keskustelusta, nainen vain käytti minua "kaatopaikkana" ja jaaritteli varmaan tunnin verran miesystävästään, ja heidän ongelmistaan, tyyliin "se sanoi että sillä on monta muutakin naista samaan aikaan mun kanssa, ja että se pidä mua kuin seksikumppanina, mutta mä tiedän että sillä on tunteita mua kohtaan, ei se muuten olis hakenut mua baarista keskellä yötä, eikö vaan sustakin näin ole, Tiina? (nimi muutettu) ja blaa blaa blaa blaa...En saanut suunvuoroa juurikaan, lopulta sain sanottua että täytyy lopettaa.Ja usein joutuu sanomaan monta kertaa, kerran jouduin karjaisemaan että mä lopetan nyt, vauva itkee, moi!

Tuon jälkeen tuollaisia puheluita on ollut parin vuoden aikana aika säännöllisesti, yleensä noin 1-3 kk välein. Emme ole nähneet koska lopetin salilla käymisen.

Olen luonteeltani ns. "perusystävällinen", joka ei haluaisi loukata ihmistä, joka ei ole periaatteessa tehnyt mitään pahaa. Mutta eilen taas kuunneltuani toista tuntia hänen jaarittelujaan, (varsinkin kun mies josta hän puhuu, on minulle tuntematon, ja lisäksi kuulostaa narsistiselta sovinistilta) päätin että tulen lopettamaan tämän soittelun, en halua olla tämän naisen kaatopaikkana enää, varsinkaan kun emme tunne kovin hyvin, itse vain lähimmilleni tuollaisista asioista puhun.. Mutta sen sanominen, ettei tarvitse enää soitella, on yllättävän vaikeaa.

Kokemuksia, vinkkejä, neuvoja?
onkohan tyypin nimi kenties J:llä alkava ja Oulusta?
Ei ole, kun A:lla alkava, pk-seudulta. Mutta kyllä tuollaisia ihmisiä varmaan riittää..:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
A ) Voi olla, että hänellä ei mikään kovin suuri ystäväpiiri ole. Syynä tuo yksipuolinen ystävyys. Sano hänelle suoraan asiasta. Hän saattaa jopa ottaa hetken päästä opikseen. Etenkin, jos hän on kuullut/ tulee kuulemaan jonkun toisen suusta saman asian.
B ) Älä vastaa puhelimeen. Älä soita itse.
En usko tosiaan että on pahemmin ystäviä, kun täytyy alkaa huoliaan vuodattaa ihmiselle jonka kanssa on livenä jutellut muutamia kertoja.
Niin. Kommentista hän saattaisi joko suuttua tai ottaa opikseen tai molempia =)
 
minä
et vastaa puheluun. laitat tekstiviestin illalla, että puhelin oli kotona ja ite jossain tai että oli jääny äänettömälle tai että et pystynyt vastaamaan ku olit jossain tai että et kuullu puhelimen soivan... ja lisäykseksi: "nyt vasta huomasin, mut liian myöhänen soittaa takas ku mua väsyttää ihan sairaasti, palaillaan toiste"

seur. kerralla sama juttu tai välillä voit toki vastatakin... tätä ku jatkaa niin kyllä se lopettaa... tai sit tosiaan soitat ite aina takas, niin viittit lopettaa puhelun helpommin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miksi sun on pakko olla hänen kanssaan samaa mieltä? Rehellisyydellä tuostakin selviäisi kunnialla. Ja jos sulla on tärkeämpää tekemistä kuin hänen kuuntelemisensa, niin mikset sano sitä?
No, kaipa se pitäisi sanoa ihan suoraan. Olen yleensä rehellinen, mutta omaan myös sen verran empaattisuutta, että käy tyyppi sääliksi, ja ajattelen toisaalta, että hyvä jos hän saa jollekin purettua sydäntään. Mutta tosiaan, kyllä tosiaan kaikista viisain ratkaisu olisi sanoa ihan suoraan mitä ajattelee. Ehkä rohkaistun sen tekemään seuraavan puhelun aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Katastrofi
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Lainaa sille satanen.
:-O
Minäkin olen lainaillut väliin kavereille rahaa ja monetkin ovat tämän jälkeen häipyneet kuin tuhka tuuleen. pelkäävät että pyydän rahoja takaisin.
Heh, tämä voisi toimia. Ainakin yhden toisen "kaverin" kohdalla toimii. Miten mulle onkin näitä "kavereita" siunaantunut..:))) No onneksi on oikeitakin ystäviä, ja ihania onkin.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miksi sun on pakko olla hänen kanssaan samaa mieltä? Rehellisyydellä tuostakin selviäisi kunnialla. Ja jos sulla on tärkeämpää tekemistä kuin hänen kuuntelemisensa, niin mikset sano sitä?
No, kaipa se pitäisi sanoa ihan suoraan. Olen yleensä rehellinen, mutta omaan myös sen verran empaattisuutta, että käy tyyppi sääliksi, ja ajattelen toisaalta, että hyvä jos hän saa jollekin purettua sydäntään. Mutta tosiaan, kyllä tosiaan kaikista viisain ratkaisu olisi sanoa ihan suoraan mitä ajattelee. Ehkä rohkaistun sen tekemään seuraavan puhelun aikana.
Ei tarvitse välttämättä sanoa suoraan, että et halua jutella hänen kanssaan tms. Mutta muuten, kun kysyy mielipdettäsi jostakin asiasta tms. Jos olet hankala ja aina eri mieltä, niin ei ehkä enää jaksakaan soitella sulle.
 
Tyylikkäästi: muuttamalla maasta ja vaihtamalla puhelinnumero...

"Tyylikkäästi": lopettamalla puhelimeen vastaamisen. Jos joskus vastaatkin, sulla on aika kauhee kiire, ja soitat takaisin ihan just, muttet soita.
 
Miulla oli myös rasittava "kaveri", joka oli aina pummaamassa jotain, eikä mitään maksanu koskaan takasin. Suuttui, jos en suostunut antamaan rahaa, tarjonnut kyytiä tai ottanut meille kylään. Joka kesä soitteli jo etukäteen, kun tiesi, että käyn tietyillä festareilla ja siellä pummas juomista ja kyytiä kotiin (100km, matkanvarrella meille). Pääsin tyypistä eroon, kun kerran en sitten kiinnittänyt häneen mitään huomiota, juttelin vaan siskon ja miehen kanssa ja vastailin hänelle vaan, jos kysyi jotain. Lähti sitten viimein, eikä sen jälkeen ole soitellu...
Lapsellinen tapa, joo :ashamed:
 
vierailija
Kiire on aina toiminut. Vastaa sille ja sano heti, että on hirvee kiire, mutta "kerro nopeesti". Ja se ensin pyytää että soita kun on rauhallisempi hetki - älä soita! Sitten se itse kysyy että milloin on aikaa jutella, sano että et tiedä. Sitten se ehdottaa, että "no jos soitan yhdeksältä, niin ehditäänkö juttelemaan". Sano ettet tiedä ja kun se soittaa, sano että on kiire, mutta kerro nopeasti.

Tuo toimii.
 
vierailija
Laittaa numeron estoon. Myös watsupissa. Kyläily ei ole nykyaikaa. Mulla oli kaveri,joka pamahti soittaa ovikelloa,kun en vastannut puheluihin enkä viesteihin. Vähänkö röyhkeää. Sitten hän itki ,kun mies olu jättänyt ja kyseli tupakkaa. Hohhoo. Minum mielestä ihmisten pitää tajuta antaa toisten elää rauhassa. Esim itsellä on lapsia. He saattaa nukkua,olla kipeitä tms. Jos sulle ei vastata mihinkään niin etkö älyä...
 

Yhteistyössä