Miten päästä menkkapelosta eroon?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi, mä oon 11 vuotias tyttö ja ekat menkkani alkoivat 5 päivää sitten. Miulla on ihan hirveet menkkapelot ja tiiän et nää tulee jatkumaan niin pitkään kunnes saan jonkun avun tähän. Hirvee pelko koko ajan et tulis läpi, pelottaa myös et runsastuu tulevaisuuteen. Kertokaa vaikka omia menkkakokemuksia ja ihan mitä vaan kuukautisiin liittyen, ne helpottaa. Antakaa myös vinkkejä miten päästä tästä kammottavasta pelosta eroon!!
 
vierailija
Moi, mä oon 11 vuotias tyttö ja ekat menkkani alkoivat 5 päivää sitten. Miulla on ihan hirveet menkkapelot ja tiiän et nää tulee jatkumaan niin pitkään kunnes saan jonkun avun tähän. Hirvee pelko koko ajan et tulis läpi, pelottaa myös et runsastuu tulevaisuuteen. Kertokaa vaikka omia menkkakokemuksia ja ihan mitä vaan kuukautisiin liittyen, ne helpottaa. Antakaa myös vinkkejä miten päästä tästä kammottavasta pelosta eroon!!
Jos sinulla on runsaat kuukautiset niin läpivuoto-ongelma ratkeaa sillä, että vaihdat siteitä riittävän usein ja valitset sellaisia siteitä, joissa on imutehoa eli niitä "tippoja" enemmän. Yleensä käy niin, että kuukautiset ovat alussa runsaammat mutta kun hormonitoiminta tasoittuu niin vuodotkin tasoittuvat. Itselläni kuukautiset alkoivat 13 v ja vuodot runsaat mutta ollessani lukiossa 17 v olivat jo tasoittuneet. Eipä niissä ole mitään pelättävää on vain hyväksyttävä, että kuuluvat naiseuteen.
 

Yhteistyössä