Miten päästä eroon tällaisesta käyttäytymisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
Paskasta suhteesta pari vuotta sitten lähtenyt..
kuitenkin siinä koki jos jonkilaista, ei arvostanut itseään enää pätkääkään.
Itse luulee et on kauheen näkönen.. siis kroppa..ei ole tyytyväinen niin luulee et muutkin ajattelee samanlailla kun ite.
Ja nää tulee esiin just sillon ku telkus tai muuten näkyy jotain hyvässä kunnossa olevia jne.. ja kehen kiukku menee no nykyiseen.. ja se ei ymmärrä mua ollenkaan miks näin käyttäydyn.. vetäydyn kuoreen.. en puhu mitään ja itken pahaa oloani..
haluaisin kertoa mistä tää kaikki johtuu.. mut en voi..
on asioita mitä ex teki ja niitä en vaan voi kertoa kenellekään.. tulee ällöttävä olo..

tää siis tulee välillä esiin.. ja sillon riitaa tietty kun ihmettelee miks en puhu..
oisko apua jos menis jollekin ulkopuoliselle juttelee.. psykiatri?
tosin saattaisin sielki vaan istua ja olla puhumatta.. se kai sitten jotenkin hävettää , enkä halua kenenkään tietävän asiasta.
Tänään mietin et jospa yrittäisin kovasti ja kun tulee tilanne et iskää tää päälle niin ajattelis ettei tää liity mitenkään nykyiseen suhteeseen ja meillä kaikki hyvin..

Eipä tuohon taida auttaa kun puhuminen. Jos et nykyiselle voi puhua, niin sitten ihan ammattiauttajalle.
Ulkopuoliselle ja ammattilaiselle saattaa olla helpompi puhua ja sieltä voi saada ihan käyttökelpoisia käytännön vinkkejäkin miten tulisi toimia.

Mun mielestä nykyiselle kannattais kertoa (oletan että teillä pidempi ja vakaa suhde), koska hän vois ymmärtää sua, kun tietäis mistä kyse. Ja näin ollen siitä asiasta ei varmaankaan myöskään tulisi riitaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mun mielestä nykyiselle kannattais kertoa (oletan että teillä pidempi ja vakaa suhde), koska hän vois ymmärtää sua, kun tietäis mistä kyse. Ja näin ollen siitä asiasta ei varmaankaan myöskään tulisi riitaa. :hug:

no alle vuosi.. mut kuitenkin hyvä suhde..
kertoisin muuten .. mut hävettää.. vaiks ei se pitäskä koska mä en ole mitään tehnyt.. silti..

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

kertoisin muuten .. mut hävettää.. vaiks ei se pitäskä koska mä en ole mitään tehnyt.. silti..

Eihän sun tartte kaikkia yksityiskohtia kertoo, mut kertoisit edes, et sua on satutettu edellisessä suhteessa pahasti ja voihan olla et sua sit helpottaa ja sä avaudut kokonaan miehelles

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

Eihän sun tartte kaikkia yksityiskohtia kertoo, mut kertoisit edes, et sua on satutettu edellisessä suhteessa pahasti ja voihan olla et sua sit helpottaa ja sä avaudut kokonaan miehelles

Kyllä se sen tietää .. ja paljon muutakin.. olen kertonut sellasia mitä kukaan ei tiedä.. ja tukee mua kaikessa ja sanoo et voin kertoa koska vaan mitä vaan.. joskus saan sen itestäni irti.. joskus taas ei pysty millään..

ja siinä toinen "ongelma" .. edellisessä liitossa ei koskaan puhuttu.. kaikki jäi läpi käymättä.. niin se tuntuu vaikealta kun ei ole tottunut puhumaan asioista.. aika paljon siinäkin edistynyt olen, ihmeen paljon olen kuitenkin pystynyt kertomaan.. ehkäpä kun tiedän ettei se mua satuttais koskaan..

Yhteistyössä