MIten päästä eroon kateudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siinäpä se, tiedostan olevani kateellinen tietyille ihmisille tietyistä asioista ja haluisin päästä siitä eroon mutten en tiedä miten. Asia häiritsee minua aika paljon. Onko neuvoja?

No toihan on yksi askel siihen, että olet tunnistanut sen tunteen. Sit voisit miettiä vielä, miksi olet kateellinen, tuntuuko, että olet jäänyt jostain paitsi, eli kumpuaako se kateus loppujenlopuksi jostain kauempaa, lapsuudesta vaikka.

Ja sit semmonen, että ajattelemalla positiivisia asioita siitä ihmisestä.

Tässä yhteiskunnassa kaikilla on mahdollisuus tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa, joten loppupeleissä on ihan itsestäsi kiinni, millaiseksi omasi teet. Sun täytyy kehittää itsellesi tekemistä, se jokin oma juttu, jossa voit loistaa.

Niin, no jos asiat on sellaisia, mihin itse pystyt vaikuttamaan, kateudesta pääsee helposti vaan saavuttamalla sinnillä asiat joita havittelet.

Itse olen katkera hedelmättömyydestä, siitä ei pääse yli millään, kun se tulee takaisin toisinaan vaikka kuinka yrittää asiat käsitellä läpi.

Kaikkia asioita ei voi saavuttaa. Sillon pitää vaan opetella tietämään kuka on ja osata ajatella niin, ettei tarvitsekaan olla kaikkea, eikä tarvitse saada kaikkea. Joku lapsettomuusjuttuhan on tosi rankka, mutta senkin asian käsittely on mahdollista, vaikka varmasti vaikeaa.

no siis ongelma on se että haluan olla kaikessa parempi ja että minulla on kaikki parempaa kun eräällä muulla. Pinnallist tiedän mutta en voi sille mitään. Kuitenkin tämä on aika kuluttavaa ja jos jossain asiassa en ole parempi kun hän asia häiritsee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no siis ongelma on se että haluan olla kaikessa parempi ja että minulla on kaikki parempaa kun eräällä muulla. Pinnallist tiedän mutta en voi sille mitään. Kuitenkin tämä on aika kuluttavaa ja jos jossain asiassa en ole parempi kun hän asia häiritsee.

No ei kaikessa voi olla parempi. Et edes sinä. Kai sä tajuut, että olet niin mittaamattoman arvokas, että se, mitä osaat ja teet ja mitä sulla on, on sen rinnalla ihan naurettavan pieni asia?