Miten ovulaation havaitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tandem
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tandem

Jäsen
03.09.2008
61
0
6
Ilman tikkuja ja muita virityksiä siis...

Meillä on 2. yk menossa, enkä koskaan aiemmin ole seurannut kehoani näin tarkasti. Yksi lapsikin jo löytyy, mutta hänen kohdallaan "paineet" eivät olleet näin kovia. Hän vaan tulla tupsahti ilman, että meidän vanhempien tarvitsi tehdä muuta kuin harrastaa seksiä. Noh, sitähän tässä nytkin, mutta kun niin kovasti haluaisin tietää oikean ajankohdan!

Miten havaitsen ovulaation? Se on siis kysymykseni.

Eilen oli 15. kp ja valkovuoto lisääntyi räjähdysmäisesti nollasta sataan kertalaakista. Onko se varma oviksen merkki?

Harrasteltu on jo viime sunnuntaista joka toinen päivä, joten kai tässä mahkuja on. Sängyt jouset joutuvat koville vielä ainakin viikon ajan, mun kierto kun on niin epävapaa ja -tasainen. En voi tietää milloin seuraavat menkat on ja laskea siitä 14:ää päivää taaksepäin ovikseen.

Alavatsakipua tai mitään muutakaan kuin pelkkää valkovuodon lisääntymistä en ole havainnut. Valkovuoto ei kuitenkaan ole kirkasta, olen ymmärtänyt että oviksen aikaan sen pitäisi olla.

...Grrhhh...vähän turhauttavaa.... :kieh:

Meilläkin esikoinen tuli ilman tarkkailuja, nyt 1.5v yritetty jonka aikana 2 raskautta päättynyt puolessa välin enkelin syntymään. :'(

Mutta tuona aikana on ehtiny analysoimaan aikalailla itteään, tässä miten mä sen havaitsen:
*rintoja aristaa ihan hulluna, noin vkon ajan ennen ovista
*o-limaa joko on tai ei ole
*halut katossa :D :whistle: :saint:
*kohdun napukka aivan avoin, tuntuu et sinne mahtus vaikka sormi sisään (tää on aika varma merkki lähestyvästä oviksesta)
*pientä nippailuja ennen ovista, mutta näitä nyt läpi kierron mulla et näitä nippailuja en rekisteröi
* ja sit ne ovistestit jotka varmistaa ja vahvistaa vaan kaiken ja kaikki oireet että todellakin nyt on ovis meneillään

Mut jos teillä vasta yk 2. menossa ni ihan rennosti vaan, kyllä se siitä.
Ittellä vaan alkaa usko mennä koko touhuun. Se raskautuminen itsessään ku ei takaa (ainakaan meille) että lapsi tulis. :'(

Itse ehkäisyn lopetuksen jälkeen ihan yllätyin kun tuli ekat ovislimat, todellakin kananmunan valkuaista ja venyvää. Ekas kierrossa luulinkin että mulla on hiiva tms tulehdus :D
Mulla erottuu selvästi vetinen, märkä valkkari ja sit kananmunamainen- jälkimmäistä ei tosin parissa kierrossa ollut, tai en huomannut. Mutta tommonen vetinen lima, että pakko pitää phs:aa on hyvä merkki siitä, että hedelmälliset päivät ovat käsillä.

Kohdunnapukkaa koitin tutkia mutta mä en yksinkertaisesti tunnu yleesä ylettyvän siihen, mulla on kohtu vissiin taaksepäin kallellaan. Mä löydän napukan vain sillon kun se on alhaalla ja kiinni eli ei-hedelmällinen, enkä varmaan aina sillonkaan löydä niin tuosta tarkkailusta olenkin luopunut täysin.

Nippailuista. Mulla on parin päivän sykleissä jo alkukierrosta nippailuja, joten niistä en voi arvioida mitään mutta kahdessa kierrossa oli yhtenä päivänä niin kovat kivut muniksessa, että hyvä kun pystyi liikkumaan :o Nuo kaksi kiertoa ovatkin varmaan semmoiset, että varmasti ovuloin. varsinkin kun ovistesti näytti vielä plussan. Oviksen jälkeen siten ei tunnu mitään moneen päivään, ennenkun noin 5-7 päivää ennen menkkoja alkaa taas nippailut, jotka yhdistän menkkoihin.

Rintojen, tai lähinnä nännien arkuus on yksi merkki myös. Joissain kierroissa rinnat suurenevat ja nännit aristavat n. 2 päivää ennen ovista. Rinnat jäävät suuremmiksi ja nänniaristus alkaa uudelleen 5-7 päivää ennen menkkoja. Mut koska joka kierrossa nännit eivät ole reagoinut ovikseen (olettaen että yleensä oon ovuloinut) en sitäkään pidä varmana ovisoireena mutta varmana viikko ennen menkkoja- oireena.

moikka. suosittelen lämpimästi greippimehua!
kun aloin juomaan sitä lasin päivässä niin tiesin limoista tarkalleen millon ovuloin. kananmunan valkuaista muistuttava lima tuli aina oviksen aikaan.ennen kun aloin juomaan greippimehua sitä ei tullu ollenkaan.
onnea yrtykseen!

Kiitos vastauksista!

Toi greippimehu oli ihan uutta mulle :laugh:

Pari päivää ollut valkovuotoa, tai mitä ikinä, mutta nyt alkaa vissiin olla myöhäistä (jos ei siis ole lykästänyt jo). Eikös vuoto ala kun ovis on jo menossa ohi? Pe-iltana viimeks harrastettiin, ja samana päivänä alkoi vuoto. Eilen ei kerta kaikkiaan jaksanut kaksien ylppärijuhlien jälkeen mitään =)

Vaan eikös se joka toinen päivä riitäkin jo itsessään...

Vetinen valkkari alkaa jo ennen ovista, koska sen tarkoituksena on "säilöä" simppoja ovikseen asti. Sit oviksen jälkeen monella on kuiva kausi, ettei valkkaria ole juuri lainkaan. Perhesuunnittelun sivuilla oli, että ovis tapahtunee yleesä viimeisenä limapäivänä, jos niitä on useampia.

Mulla ainakin maha oli selvästi kipeä ovulaatio päivänä. Siitä tiesin sen olevan ovulaation. Seksin aikanakin alapäässä oli arkuutta just tuona päivänä. Clomit oli silloin käytössä. Nyt odotellaan pientä nyyttiä syntyväksi 15.6. lask.aika. Viimesestä clomikierrosta tärppäs eli 4.kierrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Meilläkin esikoinen tuli ilman tarkkailuja, nyt 1.5v yritetty jonka aikana 2 raskautta päättynyt puolessa välin enkelin syntymään. :'(

Mutta tuona aikana on ehtiny analysoimaan aikalailla itteään, tässä miten mä sen havaitsen:
*rintoja aristaa ihan hulluna, noin vkon ajan ennen ovista
*o-limaa joko on tai ei ole
*halut katossa :D :whistle: :saint:
*kohdun napukka aivan avoin, tuntuu et sinne mahtus vaikka sormi sisään (tää on aika varma merkki lähestyvästä oviksesta)
*pientä nippailuja ennen ovista, mutta näitä nyt läpi kierron mulla et näitä nippailuja en rekisteröi
* ja sit ne ovistestit jotka varmistaa ja vahvistaa vaan kaiken ja kaikki oireet että todellakin nyt on ovis meneillään

Mut jos teillä vasta yk 2. menossa ni ihan rennosti vaan, kyllä se siitä.
Ittellä vaan alkaa usko mennä koko touhuun. Se raskautuminen itsessään ku ei takaa (ainakaan meille) että lapsi tulis. :'(

Älä menetä toivoa! Ite mietin kans noita aikoja miten rankkaa se oli, kun joka kerta pettyä sai. Muistan kun miehelle sanoin vielä, että mie en ikinä saa kokea miltä raskaus tuntuu ja saa tuntea mahan kasvua. Niin yks kaks tulinkin sitten raskaaksi piakoin. Onnea yritykseen!

Yhteistyössä