Miten ovat suhtautuneet esim.anoppi?

03.02.2005
839
0
16
Meillä on ns. uusperhe; olemme olleet yhdessä n. 5v. ja siitä ajasta olemme asuneet saman katon alla n. 3v. Mieheni edellisestä liitosta on kaksi lasta, joista toinen on jo maailmalla ja toinen asuu äitinsä kanssa ja minulla ennestään yksi tytär joka asuu meidän kanssa ja sitten vielä on yhteinen poika. Anoppi on ollut koko ajan niin ettei esim. ole koskaan tytärtäni muistanut jouluna tai muulloinkaan. Nyt sitten kun meille tuli yhteinen lapsi, niin hänpä sitten otti asian puheeksi ja selvitti että ei ole sen takia muistanut, koska lapsellani on omatkin isovanhemmat. Sanoin että mielestäni se ei ole oikein ja että samassa perheessä olevia lapsia kohdellaan samalla lailla, johon anoppi että sehän on ihan eri asia että muistaako hän poikaamme vai tytärtäni...jonka jälkeen välimme ovat viilentyneet huomattavasti. Tosin tyttäreni ei siitä välitä, onneksi, koska hän on nyt sen verran iso jo, mutta periaatteessa musta on aika törkeetä tommonen ja jos olis vielä pienestä lapsesta kysymys, niin milläs selität sen, että toinen saa ja toinen ei.

Meillä myös uusperhe ja esim. syntymäpäiville kutsutaan vaan oikeat isovanhemmat mutta kun molemmilla on niitä samanverran niin mielestäni ei kumpikaan jää paitsi mitään. Eivät ole ikinä edes kysyneet että miksi ei siskon mummi tule mun synttäreille ym. Ja mummoilla on meillä muutenkin sen verran omia lastenlapsia että synttäreitä ja rahanmenoa on heillekin ihan riittävästi. Ei meillä mummot ja papat ja vaarit osta kuin joulu ja synttäri lahjat enkä muuta oletakkaan saavamme. Yritä selittää lapsellesi että saat sitten omalta mummoltasi lahjan kun on sen aika niin ei tulisi pahamieli :hug:

Meillä on uusperhe jossa miehen kaksi lasta edellisestä suhteesta sekä yksi yhteinen. Olen kyllä tuossa samaa mieltä että omat vanhempani muistavat jouluna ja syntymäpäivinä ainoastaan yhteistä lastamme. Eihän se silloinkaan olisi tasapuolista jos vanhempani alkaisivat kantaa lahjoja myös näille kahdelle koska ei heidänkään isovanhemmat ts. mieheni eksän vanhemmat muista saati sitten koskaan ole yhteistämme nähnytkään.
No, toistaiseksi kaikki lahjat tuo meille joulupukki, ja syntymäpäivänä tietty muistetaan vaan synttärisankaria. Eikä se muutenkaan lahjojen määrästä ole kiinni, voipi olla että aikuiset niitä ennemmin laskee kuin lapset..
Eri asia jos vanhempani kohtelisivat jotenkin huonommin tai eivät olisi jotenkin tarkoituksellahuomaavinaan näitä uusperheen mukana tulleita lapsia, siihen kyllä puuttuisin. Onneksi tälläistä ei ole tapahtunut. Kuitenkin, on siinä omissakin lapsenlapsissa rahanmenoa ja muistamista joten ymmärrän hyvin jos ei lahjota ihan kaikkia.. =)
Ja vaikka itselle uusperheessä kaikki lapset ovat yhteisiä niin on siinä vanhemmilla ihmisillä nieleskelemistä vaikka ymmärtäisivätkin pysyä hiljaa näissä nykyajan kuvioissa..

Meillä on anoppi suhtautunut tosi ihanasti minun lapseen. Meillä ei yhteisiä lapsia vielä ole mutta tulossa on rv 30+5.
Jouluna muisti minun tyttöä ja etelässä käydessäänkin toi tytölle tuliaisia....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2005 klo 19:52 tia-titta kirjoitti:
Meillä on anoppi suhtautunut tosi ihanasti minun lapseen. Meillä ei yhteisiä lapsia vielä ole mutta tulossa on rv 30+5.
Jouluna muisti minun tyttöä ja etelässä käydessäänkin toi tytölle tuliaisia....
Ihanasti häneltä :)

Meillä myös miehen vanhemmat muistavat minun lastani. Poika on jo iso, lähentelee täysi-ikää, eikä useinkaan tule edes mukaan miehen suvun kissanristiäisiin. Lisäksi hänellä on kyllä omatkin isovanhemmat, tosin kaukana toisessa kaupungissa piiiitkän matkan päässä, mutta ovat kuitenkin.
Minusta on jotenkin noloa, kun heiltä tulee pojalleni pakettia joululahjaksi... :xmas:
Eikä mitä tahansa krääsää nurkkaan pyörimään, vaan ihan laadukasta, varsin hintavaakin ja juuri sitä, mitä poika on joululahjatoivelistallaan toivonut ( anoppi on pongannut sen jääkaapin ovesta kun on ollut kylässä tai hoitamassa yhteistä muksuamme)

Toisaalta: minulle he eivät mitään sitten hankkineethaan :/ vaikka meillä miehen kanssa on yhteinenkin lapsi.. olenhan pelkkä miniä, vai ? ja minä olin lapsellisesti hyvin HYVIN pettynyt :(

mielestäni on kohtuullista jos oikeat isovanhemmat ja tädit, kummit muistavat ...
onhan perheen sisälläkin eroa lasten kavereiden/kummien muistamisisa eroa
tärkeintä on muistaminen tulee antajan sydämestä ..
me vanhemmat hieman katsomme että jokainen saa suht samaarvoisen - tietysti ikäkin vaikuttaa ja todellinen tarve esim urheiluvälineet ja muu hyötytavara (krääsää en toivo kenellekään enkä keltään)
lapset mihen kahdesta eri liitosta :16, 9 ,6 mun ekasta 15,13 ja yhteinen vajaa kaksi vuotias
ikävintä meillä on ollut ettei miehen exä vaivautunut kiittämään iäkkäitä lastensa äitipuolen vanhempia suht arvokkiasta lahjoista

Meillä on yksi lapsi edellisestä liitostani ja yksi yhteinen lapsi. Anoppi suhtautuu tosi hyvin. Toi lahjoja matkoilta ja jouluna ja synttäreinä vanhemmalle lapselleni jo silloin kun yhteisestä lapsesta ei ollut tietoakaan. Uusi anoppi kutsutaan syntymäpäiville yhtenä tärkeimmistä. Entistä anoppia ei kutsuta, sillä asuu 700 km päässä.

Yhteistyössä