Miten ottaisitte jos sinun

16-vuotias sisaruksesi/ siskopuolesi kieltäisi sinut, eli ei haluaisi olla missään tekemisissä kanssasi, ei edes tuntevinaan jos näkee, perästä puhuu paskaa sinusta ilman mitään että olisit tehnyt jotain?

No jos se nyt yhtäkkiä lopettaisi yhteydenpidon ja olisi kun ei tuntisi, niin toki mä syyn haluaisin tietää, mutta jos on jotain syytä miksi näin on, niin sittenpä ei voi kun yrittää joko selvittää asiat, tai antaa niiden vain olla.
Ja jos se paskaa rupeaisi lepertelemään niin sitten menisin ihan naamatusten selvittämään ongelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja LandePaukku:
No jos se nyt yhtäkkiä lopettaisi yhteydenpidon ja olisi kun ei tuntisi, niin toki mä syyn haluaisin tietää, mutta jos on jotain syytä miksi näin on, niin sittenpä ei voi kun yrittää joko selvittää asiat, tai antaa niiden vain olla.
Ja jos se paskaa rupeaisi lepertelemään niin sitten menisin ihan naamatusten selvittämään ongelmat.
En tiie sitte onko äiteelläni mitään asiaa tähän mut mie oon tavallaan ollu aina suvun mustalammas ja äitee taas puhunut sisarpuolelleni ja velipuolelleni ns. ei oikeita asioita vaan muunnellusti, ja ettei luonani saa käydä saati katsomassa poikaani. Kesällä annoin sisarpuolelleni paljon tuoksuja ja meikkejä ja juttuväleissä oltiin joten kuten mutta siinä se jäi ja nyt vähn ennen ku neiti täytti 16 halusi laittaa täydellisesti välit poikki, harmi koska itse olisin halunut pitää yllä sisarussuhdetta..

Vanhempaan velipuoleen, joka on 24 vuotias on välit hyvät ja hän on huomannu kans äiteen "piiloluonteen"..

Ehkä on viisainta antaa olla jospa neiti siitä kasvaisi, jotkut sanovat että kyllä sisaresi huomaa viimeistään silloin kun omia vanhempia ei ole elossa että sisar olisi hyvä olla olemassa, tiedä sitten pitääkö asia paikkaansa. Ois ollu joululahjaksin hälle mut taidan jättää väliin. Ei kuitenkaan arvostaisi sitä

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
En tiie sitte onko äiteelläni mitään asiaa tähän mut mie oon tavallaan ollu aina suvun mustalammas ja äitee taas puhunut sisarpuolelleni ja velipuolelleni ns. ei oikeita asioita vaan muunnellusti, ja ettei luonani saa käydä saati katsomassa poikaani. Kesällä annoin sisarpuolelleni paljon tuoksuja ja meikkejä ja juttuväleissä oltiin joten kuten mutta siinä se jäi ja nyt vähn ennen ku neiti täytti 16 halusi laittaa täydellisesti välit poikki, harmi koska itse olisin halunut pitää yllä sisarussuhdetta..

Vanhempaan velipuoleen, joka on 24 vuotias on välit hyvät ja hän on huomannu kans äiteen "piiloluonteen"..

Ehkä on viisainta antaa olla jospa neiti siitä kasvaisi, jotkut sanovat että kyllä sisaresi huomaa viimeistään silloin kun omia vanhempia ei ole elossa että sisar olisi hyvä olla olemassa, tiedä sitten pitääkö asia paikkaansa. Ois ollu joululahjaksin hälle mut taidan jättää väliin. Ei kuitenkaan arvostaisi sitä
No mitenkä tää sun äitis ? Oletkos sä hänen kanssaan tekemisissä ?
:eek:
No, mulla on hiukan sellainen luonnekin, että jos tälläisessä tilanteessa nyt "sisar esim tulisi minulle kertomaan jonkun äitini sepittämän asian" joka ei siis olisi ollenkaan paikkansa pitävä, niin nauraisin ja sanoisin vain että jasså.
Äitini on nimittäin sepittäjä luonnetta ja monesti puhuukin minun aisoitani jonnekin josta saan kuulla taas "äitini niin kertoneen". Useasti huomatan suoraan äidilleni että voi toki pitää suunsa kiinni, jos ei voi totta puhua, tai jos on aina vääristeltävä asioita niin on sitten ihan hiljaa.
Mutta suurin osa ihmisistä, joille äitini ylimeneviä tarinoitaan sepittää, tuntee hänen suurentelevan luonteensakin. :)

En oo mutsin kanssa ollu tekemissä yli 7 vuoteen, meni siihen hermo, saman tyyppinen kuin kauniiden ja rohkeiden Stephanie |O meillä äitee on kans samanlainen ku sullakin LandePaukku, moni tietää että äiteelläni on tapana vääristellä asioita ja kaunistella ne omaan mielen mukaan, monesti olen saanut hymähdellä ja korjata totuudeksi.. ärsyttää tuollainen, tiedä mitä hän on sitten sisaruksilleni kertonut..

En oo mutsin kanssa ollu tekemissä yli 7 vuoteen, meni siihen hermo, saman tyyppinen kuin kauniiden ja rohkeiden Stephanie |O meillä äitee on kans samanlainen ku sullakin LandePaukku, moni tietää että äiteelläni on tapana vääristellä asioita ja kaunistella ne omaan mielen mukaan, monesti olen saanut hymähdellä ja korjata totuudeksi.. ärsyttää tuollainen, tiedä mitä hän on sitten sisaruksilleni kertonut..
Joskus vaan kannattaa kohauttaa olkiaan ja sanoa että "niinpä". Oma äitini on kuitenkin ollut tälläinen jo monen monta vuotta ja ollaan joskus oltu 3 vuotta tämän asian takia "riidoissa". Ei vain pidetty yhteyttä kun en aina jaksanut selvitellä muille asioita joita toinen oli vääristänyt ja tuntui jotenkin helpommalta kun hällä ei oikeasti ollut tietoakaan että mitä meille kuuluu, eipä tullut juuri puhuneeksikaan mitään. Sisaruksien kautta oli aina joskus kysynyt kuulumisia, mutta monesti sanoin sisaruksillekin että ei tarvi sanoa kun että "helvatan hyvää".
Kyllä se sun siskos huomaa jossain kohtaa mikä on totta ja mikä ei. Toki siihen voi mennä vielä tovi, mutta kyllä ne silmät avautuu vielä.
:hug:

Kyllä se sun siskos huomaa jossain kohtaa mikä on totta ja mikä ei. Toki siihen voi mennä vielä tovi, mutta kyllä ne silmät avautuu vielä.
Joo, toivotaan että silmät avautuvat tai sitten se kulkee todellakin laput silmillä, vanhempi velipuolelta aukesi silmät melkein 5 vuotta sitten kun äitee heitti pellolle kirjaimellisesti..

Joo, toivotaan että silmät avautuvat tai sitten se kulkee todellakin laput silmillä, vanhempi velipuolelta aukesi silmät melkein 5 vuotta sitten kun äitee heitti pellolle kirjaimellisesti..
Niinpä. Ja jos merkit paikkansa pitää, niin sun ei itse tarvi tehdä asian eteen mitään, äitis hoitaa sen kyllä ihan itse. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Odottaisin minäkin siskon aikuistumista. Lähettäisin joulukortin ja syntymäpäiväkortin :)
Niin, kortin mäkin ehkä laittaisin. Tai riippuu nyt hiukan kuinka "nokkavaksi" sisko on muuttunut. Jos siitä kovin ylimielinen ja tärkeä ois tullu, niin en laittais kyllä korttiakaan... :whistle:

Yhteistyössä