Miten oppia puhumaan nätisti exästä ja hänen uudesta poikakaveristaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhjäsuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhjäsuu

Vieras
Olen täällä jo alkuvuonna kertonut, että 14v avioliittovuoden ja kahden lapsen jälkeen mieheni hoksasi tammikuussa olevansa homo. Hän tutustui Qruiser-homopalstan kautta uusiin "kavereihin" ja ihastui yhteen heistä. Petti minua tämän miehen kanssa maaliskuussa. Laitoimme eropaperit vireille ja toukokuun alussa mies muutti omaan asuntoonsa.

Mies kielsi viime viikkonakin vielä, että olisi mitään viritystä tämän ihastuksensa kanssa, itse asiassa kielsi koko alkuvuoden ihastumisen tunteet. Ja nyt tänään sitten riidan päätteeksi pamautti, että seurustelee ihan virallisesti tuon tyypin kanssa.

Minua lähinnä kuvottaa....kaikki valehtelu ja kaikki vuosien hukkaan heitetty aika ja mieheni masennuksen, sairauksien ja ahdistuksen tukeminen. Tuntuu, että mies vei minulta kaiken...lapsetkin puoleksi ajaksi.

Kun mies nyt sitten seurustelee tämän toisen miehen kanssa, niin miten pystyisin puhumaan asiasta, seurustelusta, miehestä ja miesystävästä nätisti lapsille. Siis ihan arjessa. Mulla on niin suuri viha ja katkeruus ja kuvotus tuosta asiasta, että tuntuu että se näkyy väistämättä.

Ei sun tarvitse puhua miehen uudesta suhteesta nätisti eikä rumasti, oli uusi puoliso kumpaa sukupuolta tahansa. Jos lapset jotain kysyy, sanot ettet tiedä ja että pitää kysyä isiltä.

Ei sun tarvitse puhua miehen uudesta suhteesta nätisti eikä rumasti, oli uusi puoliso kumpaa sukupuolta tahansa. Jos lapset jotain kysyy, sanot ettet tiedä ja että pitää kysyä isiltä.

Lapset siis tietää isin olevan homo, mies kertoi eilen painostettuani häntä. Lähinnä vaan erilaisissa arjen tilanteissa pitää varmaan puhua kuulumisia jne. Sitä tarkoitin.

Lapset siis tietää isin olevan homo, mies kertoi eilen painostettuani häntä. Lähinnä vaan erilaisissa arjen tilanteissa pitää varmaan puhua kuulumisia jne. Sitä tarkoitin.

Sitten voit puhua ihan neutraalisti, ei nätisti eikä rumasti. Ihan perus "sitten kun meette isille isi ja Heikki vie teidät vaikka nyt sitten uimaan, pakatkaa uimakamat mukaan". Muita kuulumisia sun ei tarvitse sanoa, sanokoon iskä itse asiansa

Varmaan sellainen asiallinen ja neutraali tyyli riittää. Jos et lähde haukkumaan ja puhumaan myrkyllisiä isistä ja hänen uudesta kumppanistaan, se riittänee. Tunteet ne on sullakin, ja riittää ettet pura vihaasi ja suruasi lapsille ja lapsiin. Minkä ikäisiä sun lapset muuten on? Sekin vaikuttaa.

Sulla on kyllä aika kurja tilanne, enkä ihmettele että olet katkera. Minäkin olisin.
Suosittelisin kai sellaista neutraalia suhtautumista asiaan lasten kanssa kommunikoidessa.

En halua olla utelias (en ole seurannut tätä palstaa), mutta osasitko mitenkään odottaa tätä, miehesi homoutta? Kysyin vain uteliaisuuttani, tunnen erään toisen pariskunnan , jolla kävi täsmälleen sama juttu.

Joka tapauksessa, toivotan sulle voimia. Kannattaisi ehkä nähdä asia niin, että nyt sulla on mahdollisuus löytää mies, joka ihan oikeasti rakastaa sua kuten mies naista....

Kannattaa ajatella, että isä on lapsille tärkeä ja samoin jatkossa hänen miesystävänsä, jos suhde jatkuu. Yritä puhu heistä lapsille nätisti. Kokemuksesta tiedän (exäni kyllä petti naisen kanssa), ettei ole helppoa ja alkuun joutuu keskittymään, että muistaisi aina positiivisen sävyn. Ajan kanssa helpottaa.

[QUOTE="juu";29982359]Varmaan sellainen asiallinen ja neutraali tyyli riittää. Jos et lähde haukkumaan ja puhumaan myrkyllisiä isistä ja hänen uudesta kumppanistaan, se riittänee. Tunteet ne on sullakin, ja riittää ettet pura vihaasi ja suruasi lapsille ja lapsiin. Minkä ikäisiä sun lapset muuten on? Sekin vaikuttaa.[/QUOTE]

Lapset on 8- ja 10-v.

[QUOTE="asdf";29982403]Sulla on kyllä aika kurja tilanne, enkä ihmettele että olet katkera. Minäkin olisin.
Suosittelisin kai sellaista neutraalia suhtautumista asiaan lasten kanssa kommunikoidessa.

En halua olla utelias (en ole seurannut tätä palstaa), mutta osasitko mitenkään odottaa tätä, miehesi homoutta? Kysyin vain uteliaisuuttani, tunnen erään toisen pariskunnan , jolla kävi täsmälleen sama juttu.

Joka tapauksessa, toivotan sulle voimia. Kannattaisi ehkä nähdä asia niin, että nyt sulla on mahdollisuus löytää mies, joka ihan oikeasti rakastaa sua kuten mies naista....[/QUOTE]

En osannut aavistaa sitä. Mies on kyllä aina lukenut kiinnostuneena kaikki lehtijutut jne, joissa joku kertoo homoudestaan. Mutta muita merkkejä en osaa nimetä :(

Yhteistyössä