Miten opettaa taapero juomaan mukista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Taapero kohta 10kk ja tarkoitus olisi opettaa juomaan ruokajuomat mukista. Vaan poikaa inhottaa mukin reuna suussa. Työntää pois jo ennen kuin on ehtinyt tulla nestettä suuhun. Mulla iskee kohta epätoivo :( Kertokaas, miten olette aloittaneet mukitreenit? Miten kauan meni, ennen kuin alkoi sujua? Ja siis tavallisesta mukista kyse - nokkamukista.

Se tietää vaan kamalasti pyykkiä ja sotkua keittiöön, kyllä se siitä oppii. Tärkeää muistaa ettei se todellakaan heti suju siististi ja hyvin, samoin kuin syömisen opettelu. Annat vaan mukin siihen eteen ja eikun harjoittelemaan. Auta itse tietenkin ensin, ettei välittömästi oo kaikki rinnuksilla. Kyllä varmaan pian tottuu mukiin.

Meillä nokkamuki ruokailuissa jo heti ensisoseilla mukana. Ei tarvinnut erikseen alkaa opettamaan. Sitten aina välillä juotettu ilman mukia pari hörppyä ja tässä kohtaa nopeus ratkaisee ja sotkua tulee varmasti juoman tulviessa suusta ja mukin reunojen yli. Mutta, pikkuhiljaa, yhdestä hörpystä lähdet ja kuukausien päästä huomaat, että puoli mukillista menee jo ihan kivasti. Eli älä kiirehdi...

meillä on 9 kk ikäisellä käytössä "nokkapullo" tai mikä lienee. lasin reunasta kans hörppii sujuvasti. kyl mä ite olen kolmella lapsella käyttänyt nokkamukia....ja tuskin siitä mitään riippuvuussuhdetta syntyy...jokainen tyylillään...

Meillä lapset on oppinu juomaan tavallisesta muksista vajaa 2v:nä ja ihan hyvin näin, koska muuten olis koko ajan saanu olla pyyhkimässä maitoa lattialta ja sehän vasta on mukavaa, kun ei riitä vesi, vaan pitää kunnolla pestä ettei jää tahmeaksi. Joten tsemppiä ja jaksamista vaan sulle ap, jos haluat jo tuossa iässä tavallisesta mukista opettaa juomaan. Ei käy kateeks!

Tyttö on 9 kk ja olen antanut mukista esim kalaöljyä jo pienestä asti satunnaisesti. Nyt ku ruvettiin juomaan vettä, se meni aika itsestään... Käytän "mukina" tuttipullon suojia tai snapsilaseja. Oikeat mukit ovat liian isoja pienelle, se olisi ku itse yrittäisi ämpäristä juua...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tyttö on 9 kk ja olen antanut mukista esim kalaöljyä jo pienestä asti satunnaisesti. Nyt ku ruvettiin juomaan vettä, se meni aika itsestään... Käytän "mukina" tuttipullon suojia tai snapsilaseja. Oikeat mukit ovat liian isoja pienelle, se olisi ku itse yrittäisi ämpäristä juua...

Kalaöljyä juotat mukista. Voi lapsiparkaa.

Eikö se edes tissiä saa?

Minä taas suosittelisin ennemmin juuri ihan normaalia lasia tai mukia. Noista pikkukupeista kun lapsi ei saa itse mitään otetta. Meillä paras on ollut lasten muki jossa on kaksi korvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö se edes tissiä saa?

o.O

Tietysti saa tissiä, alle vuoden ikäinen vauva... Mutta mistä sitä kalaöljyä olisi pitäny antaa? Olisko lusikka kelvannu sulle paremmin? Ruiskulla mä sitä useimmiten annoin, mutta joskus myös "mukista".

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Minä taas suosittelisin ennemmin juuri ihan normaalia lasia tai mukia. Noista pikkukupeista kun lapsi ei saa itse mitään otetta. Meillä paras on ollut lasten muki jossa on kaksi korvaa.

Mun mielestä laps saa pienestä paljon paremman otteen ku isosta! Isoista tää ei edes yritä ottaa itse kiinni, pienestä taas tykkää ottaa kiinni ja itse viedä suulle vaikka tarvii vähän äidin apua kallistaakseen sitä oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mikset anna nokkamukia?

En henk.koht. ymmärrä miksi opettaa ensin hetkeksi nokkamukiin ja sitten taas kohta tavalliseen mukiin.

No sittenpä taistelet sen mukisi kanssa. Viihdyttäviä ja rentouttavia hetkiä teille kahdelle.

´Mä ainakin jätin opettamatta tuttipulloon :)

Mutta kyllähän tuo vie aikaa, ihan samalla tavalla kuin monien muiden asioiden kanssa. Jos jonkun lapsi on oppinut hetkessä, niin yleensä syy on joko erityinen motivaatio tai sitten taidot ovat olleet ennakkoon jo hallussa (vanhemmat eivät ole vaan niitä ennen pistäneet koetukselle).

Meillä ei kestänyt mukin kanssa harjoittelu kovin kauaa. Ikää oli jo 1v4kk ja tosiaan nokkamukista oli juonut jo lähes vuoden. Käytetty korvallista ortheksin mukia. Ja niitä maitoja saa sitten vielä kauan pyyhkiä, aina sattuu joskus vahinkoja

Eikö se edes tissiä saa?

o.O

Tietysti saa tissiä, alle vuoden ikäinen vauva... Mutta mistä sitä kalaöljyä olisi pitäny antaa? Olisko lusikka kelvannu sulle paremmin? Ruiskulla mä sitä useimmiten annoin, mutta joskus myös "mukista".

Vieras, vastaisitko?
:attn:

Eikö se edes tissiä saa?

o.O

Vieras, vastaisitko?
:attn:

Mihin se vauva tarvii kalaöljyä.

Mihin se vauva tarvii kalaöljyä.

D-vitamiinia tarttee talvisaikaan.

Ja kyllä- D vitamiini voi olla muutakin kuin niitä deetippoja... :)

Mä juotin kanssa ensin snapsilaseita ja sellaisista, tavallisesta lasistakin aika pienestä.
Hyvin oppi ja nopeasti ja samalla siistiksi syödessään :D

Pienellä on nokkamuki mukavampi siksikin, ettei se laakea muki kaadu koko ajan pitkin pöytiä...

Ku ottaa tollasen pikkumukin käyttöön niin ei haittaa vaikka menis vähän kumoon, sieltä tulee niin vähän :D

Yhteistyössä