miten opettaa poika pissaamaan seisten?? minkä ikäinen?


ajattelin et jokohan se meillä olis ajankohtaista poika on 2v10kk
käynyt ainoastaan pytyllä tekemässä pissat/kakat ajattelin kun nyt kesätulee ja jos johonkin reissuunkin selvittäs niin pojalle nyt ois helpompi ruikkia sit seisaalteen.

mut tuo ei ole kyllä yhteistyöhaluinen eli onko vielä liian nuori? oon koittanut maanitella että isot pojat pissaa seisten mut ei halua seistä vaan haluaa pytylle istumaan.
 
Minä en aio misään nimessä opettaa poikaa pissaamaan seisaalteen muuta kuin pihalla, jos täytyy siis joskus käydä reissussa puskapissillä.

Mun mieskin (ihan vapaaehtoisesti ja pienestä asti ) käy istualtaan, eikä ole koskaan yhtään roiskeita missään. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:11 juuei kirjoitti:
Minä en aio misään nimessä opettaa poikaa pissaamaan seisaalteen muuta kuin pihalla, jos täytyy siis joskus käydä reissussa puskapissillä.

Mun mieskin (ihan vapaaehtoisesti ja pienestä asti ) käy istualtaan, eikä ole koskaan yhtään roiskeita missään. :)
Just näin meilläkin =)
 
Mä oon kanssa sitä mieltä, et istualtaan voi tollaset hommat hoitaa, eikä tarvii erikseen opettaa puskiin ruikkimaan. Jos oikee hätähätä tulee, eikä vessaa ole mailla eikä halmeilla, niin sitten tietenkin on pakko, ja silloinhan voit noin pienen vaikka sylipissattaa sinne puskaan. Ehtii sitä sitten teininä lirautella ties minne.
 
PahaSilmä
Älä pakota, jos se ei halua, kyllä se sen vielä kekkaa.

Lasta voi pissattaa metsässä helposti pitämällä sylissä, niin, että lapsen selkä on mahaasi vasten ja pidät jaloista kiinni polvien alta.

Niin minua aina isi metsässä pissatti. pojankin voi pissattaa sillai, kunhan suomioi, että suihku lähtee vähän ylemmäs.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:13 Honostooppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:11 juuei kirjoitti:
Minä en aio misään nimessä opettaa poikaa pissaamaan seisaalteen muuta kuin pihalla, jos täytyy siis joskus käydä reissussa puskapissillä.

Mun mieskin (ihan vapaaehtoisesti ja pienestä asti ) käy istualtaan, eikä ole koskaan yhtään roiskeita missään. :)
Just näin meilläkin =)

Ja meillä. =)
 
ompa kiva kuull noi teidän kommentit!!

meijän poika jätti vaipat heti kun täytti 2 vuotta. Eipä menny kuukauttakaan ku alako jo kyselyt, et joko se ossaa seisaaltaan pissata... :eek:

siis nyt on menny 4kk siitä ku jätti vaipat ja yhden kerran suostunu seisaaltaan pissaan ja seki oli kun oltiin kävelyllä kaukana pytyistä ja hätä oli sen verran kova ettei enää jaksanu piättää.

Ajttelin kyl kans et mun mielestä sillä ei oo mittää kiirettä. sit jos on pakko ja muksu ite haluaa..mut en kyl varsinaisesti opeta sitä mitenkään.. :whistle:
 
minun 2v4kk haluais pissata seisaallaan silloin ku haluaa kokeilla tulisko pottaan/pyttyyn. mutta ei siltä sitten kumminkaan tule kuin vasta sitten kun on taas vaippa turvallisesti päällä. :whistle: joskus on kummiski ruikkinu kintuilleensakin kun on ilmakylpyjä saanu. en ymmärrä miksei silloin pantta sinne vaippaan sitä kun aina potalla pitää.. monesti tekee pottaan pikku lirun ja sit niinku säikähtää. äkkiä vaippa ylös ja sitten vasta kunnolla päästää tulemaan. :whistle: saa nähä miten mieän pottakoulu jatkuu nyt kesällä.. yks päivä laitoin sille alkkarit muutamaksi tunniksi ja pissi housunsa eikä ollu milläskään..
 
Meilläkään ei aiota opetaa seisten pissaamista. Miesten olisi parempi pissata istualleen. Istuvassa asennossa rakko tyhjenee paremmin. Tämä korostuu etenkin iäkkäämillä miehillä, kun alkaa mahdollisesti tulemaan ongelmia eturauhasen ja virtsaamisen kanssa.
 
vierailija
ajattelin et jokohan se meillä olis ajankohtaista poika on 2v10kk
käynyt ainoastaan pytyllä tekemässä pissat/kakat ajattelin kun nyt kesätulee ja jos johonkin reissuunkin selvittäs niin pojalle nyt ois helpompi ruikkia sit seisaalteen.

mut tuo ei ole kyllä yhteistyöhaluinen eli onko vielä liian nuori? oon koittanut maanitella että isot pojat pissaa seisten mut ei halua seistä vaan haluaa pytylle istumaan.
Jos pojalla on isä niin isä voi näyttä miten poddataan seisten
 

Yhteistyössä