Miten onnistuu sekä imetys että pulloruokinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Perheeseen on syntymässä kolmas lapsi. Haluaisimme että vauva osaisi juoda myös tuttipullosta imetyksen lisäksi, pumppaisin siis maidon. Oletteko saaneet onnistumaan, ja millä keinoin?

(En kaipaa nyt mitään kritisointeja, että miksi näin. Siksi, että elämä ja imetys kahden lapsen kanssa on näyttänyt meille sen, että kaikenlaisia yllättäviä hankalia tilanteita, sairastumisia ym voi tapahtua ja nykyisen kuopuksen kanssa oli todella hankalaa, kun ei osannut tuttipullosta tilanteessa jossa ei oikein muuta vaihtoehtoa ollut...)

Meillä lähti toimimaan ihan heti ensimmäisestä pullokerrasta (olisiko ollut n.10 päivän ikäinen vauva muistaakseni) ja aina suostui ottamaan sekä pullon että tissin. Mä luulen, että tämä on niitä asioita, jonka vauva päättää itse, eli joko onnistuu tai sitten ei ja siihen ei paljon mitkään kikkakolmoset auta. Voin toki olla väärässäkin, ehkä jollain on joku hyvä vinkki :).

Ja ehdottomasti olen sitä mieltä, että kannattaa yrittää myös sillä pullolla. Täytyyhän äidin päästä joskus jonnekin ilman vauvaa!

Kannattaa opettaa vauva juomaan myös korviketta noita hätätapauksia varten. Neljän lapsen äitinä kannatan pullon pitämistä varalla, kun esim. kiireisenä päivänä voi maidon määrä tilapaisesti laskea ja silloin korvike auttaa kaikkia selviämään iloisempina! Sujuvaa jatkoa odotukseen.:)

[QUOTE="äiti";23365256]Kannattaa opettaa vauva juomaan myös korviketta noita hätätapauksia varten. Neljän lapsen äitinä kannatan pullon pitämistä varalla, kun esim. kiireisenä päivänä voi maidon määrä tilapaisesti laskea ja silloin korvike auttaa kaikkia selviämään iloisempina! Sujuvaa jatkoa odotukseen.:)[/QUOTE]

Meillä vauva söi korviketta muutaman ensimmäisen päivän kokonaan, kun mulla maitoa ei vielä tullut. Sitten meni jonkin aikaa korviketta ja rintaa päivittäin ja vähitellen korvikkeen käyttö hiipui vain hyvin hätätapauksiin. Ongelma on ollut siinä, että kun on enemmän ottanut pullosta niin tissistä ei saa otetta ja kun on syönyt tissiä enemmän niin ei ymmärrä sen pullon päälle. Toki aina kannan laukussa sitä pulloa ja korvikepakkausta jos tulee tilanne että on hankala imettää jossain kun ollaan menossa sekä kotona on myös aina muutama korvike jos tulee tissin kanssa ongelmia. Mutta meillä ei suju molemmat sujuvasti vaan siitä kärsii joko tissin tai pullon imuote.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1932654-imetys-tuttipullo/

Tuossa pari viikkoa sitten käytyä keskustelua samasta aiheesta. Sieltä löytyy lisää vinkkejä ja kommentteja.

Yhteistyössä