miten on, visaelectronin omistajat, ennenku menette kauppaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo, eli tosi monella on näköjään visa electronin kanssa nuita häröilyjä sattunu. on se seetana ihme ettei ne osaa sitä kortin varmistussysteemiä laittaa kuntoon!

tämäki äitee siinä sano monta kertaa että kyllä siellä pitäis olla rahaa. ja varmaan siellä sitte oliki. 25 eurosta oli vaan kyse joten jospa siellä oliki esim. 30 euroa ja sitähän ei suomalaisista automaateista saa ulos!

mie yritin olla siinä niinku en ois kuullu koko juttuja ja temppuilin neitin kanssa. koska miulle on kerran käyny kanssa samallalailla electronin kanssa. palkka oli tullu, rahaa oli lompakossa 20 euroa mutta ostokset teki yli sen niin päätin maksaa electronilla. no eipä se perkele kelvannukkaan! mie talsin samalla kauppareissulla pankkiin ja sanoin että syöttäkää tuo kortti sioille ja tilatkaa miulle PANKKIkortti eikä mitään tuommosta kirjastokorttia :kieh:

sen jäläkeen ei oo ollunna mitään ongelmia pankkikortilla maksaessa. vaikka maksoin autokaupassa kolomen tonnin käsirahanki korttia vaan vinguttaen =)

Visa Electronin kanssa on usein niitä yhteyshäiriöitäkin, ei aina tili ole kuivana jos tuommoista tapahtuu. Esim. meidän kylän Prismassa oli yhteen aikaan jatkuvasti lappu ovella, että valitettavasti Visa Electronit eivät kelpaa toistaiseksi maksuvälineenä yhteyshäriöiden takia.

Mun mielestä on hyvä muutenkin että on lisääntyneet kassoilla ne systeemit mihin joutuu laittaa tunnusluvun ja aina tehdään katetarkistus. Vähenee varmaan maksuvaikeudet ihmisillä, kun ei voi tilejä ylitellä miten sattuu!

Kokemusta on

Kerran tili oli ihan nollillaan ja Visa Electronilla yritin vinguttaa.. ostoksia oli aika paljon.. pakkasin kassit ja jätin kassalle, soitin miehen äkkiä kauppaan maksamaan, kyllä hävetti vaikka toisaalta ihan turhaan :laugh:

Minä tarkistan katteen kerran pari viikossa. Jos rahat on vähissä niin just ennen kauppaan menoa. Harvemmin kaupassa sattuu mitään ongelmia ja jos tulee niin ne on johtunu kaupan tietokoneongelmista. Nyt kävi pari vk sitte apteekissa niin, että mies oli just laittanu mulle ehkäsyrengaspaketin verran rahaa tilille ja sitte siellä ei muka ollukaan katetta. Ihan nätisti sitte vaihdettiin pienempään pakkaukseen ja änkyttelin, että ois siellä pitäny olla, meni varmaan jsut siitä rahasta se minun ainut suoravelotus. Myyjä oli oikein ymmärtäväinen, että sattuuhan näitä kaikille. :) Kotona tarkistin ja olin oikeassa siitä suoravelotuksesta...

Jaa. Noh, kuluu ne pankkikortitkin käytössä. Kesälomareissulla ulkomailla ei visa kelvannut millään. Kassan mielestä kulunut. Nyt syksyllä tuli uusi, joten paljon mahollista että niin oli. Muualla vaan ei takkuillut yhtään. ;)

Enkä nyt äkkiseltään muista yhtään kertaa ettei electron olis pelittänyt. Joskus se varmistus voi kestää aika kauan, mutta se on vaan kehnojen laitteiden vika. Samaisella reissulla pääsin ekaa kertaa oikeen ite höyläämään electronia ja toimi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Itse asiassa mulla kävi aika nolosti electronini kanssa tänään. Muistin katteeni väärin ja menimme lapseni kanssa ostoksille. Ostin kärryllisen tavaraa ja kauppalasku oli 85e ja annoin kortin...no ei ostolupaa kone sanoo... mä sit muistin et mun toiselle tilillä on 50e...menin nostamaan tileiltäni 100e.. tällä riittämättömällä tilillä oli 83e..ja sain sit maksettua laskun...voiko kahdella eri pankkikortilla maksaa laskun??? Väitin sit et mun electronissa oli eilenkin vikaa et meen nyt pankkiin selvittämään asian (nauruhymiö)

Riippuu kassajärjestelmästä tuo että voiko maksaa useammalla kortilla. Meidän kaupassa onnistuu, mutta tulee niin harvoin sellaisia tapauksia vastaan että kassaneiti saa hieman kaivella tietoja aivonystyröistään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
niissä on aika useasti ollut häiriötä,mutta hyvä kortti sinänsä ettei ainakaan mene koskaan tili miinuksen puolelle :whistle:

Kyllä mies on ainakin saanut miinukselle! Maksoi kaupassa ja seuraavana päivänä nosti tililtä rahaa, ihmetteli kun oli reilusti. Parin päivän päästä tili oli miinuksella, kun kaupan rahat oli menny. Eli jostain syystä ei ollut varannut tuota ostosten määrää?!

toi on sitten varmaan aika harvinaista

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
niissä on aika useasti ollut häiriötä,mutta hyvä kortti sinänsä ettei ainakaan mene koskaan tili miinuksen puolelle :whistle:

Kyllä mies on ainakin saanut miinukselle! Maksoi kaupassa ja seuraavana päivänä nosti tililtä rahaa, ihmetteli kun oli reilusti. Parin päivän päästä tili oli miinuksella, kun kaupan rahat oli menny. Eli jostain syystä ei ollut varannut tuota ostosten määrää?!

toi on sitten varmaan aika harvinaista

Ja kyse nimenomaan ELECTRONISTA? Kun pankkikortillahan tuo "onnistuu" helpostikin, mutta electronilla ei pitäis olla mitenkään mahdollista - paitsi tyyliin maksat nyt ja saman minuutin sisällä nostatkin tilin tyhjäksi.

Mulla on ollut Electron kohta neljä vuotta ja ekan vuoden aikana en uskaltanut käyttää korttia kaupassa ellei ollut myös jonkin verran käteistä mukana, ettei ihan tyhjin käsin joutunu lähtemään jos tuli korttimaksun kanssa joku ongelma. Sen verran oli kaverit kertoneet omista kokemuksistaan.

Nykyään oon aika huoletta voinut Electronilla ostella, loppujen lopuks tässä neljän vuoden aikana on ollut kaks kertaa tilanne että oon joutunut automaatilta hakemaan rahat, kun kone ei oo hyväksynyt korttia. Yleensä uudelleen höyläisy on auttanut asiaa, mutta myyjät sanoo vaan ettei kovin monta kertaa viitsi sitä koittaa ettei summa mene sitten moninkertasesti tililtä.

Ja aina olen ollut tietoinen paljonko tilillä on rahaa, kun kortin annan vingutettavaks.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Itse asiassa mulla kävi aika nolosti electronini kanssa tänään. Muistin katteeni väärin ja menimme lapseni kanssa ostoksille. Ostin kärryllisen tavaraa ja kauppalasku oli 85e ja annoin kortin...no ei ostolupaa kone sanoo... mä sit muistin et mun toiselle tilillä on 50e...menin nostamaan tileiltäni 100e.. tällä riittämättömällä tilillä oli 83e..ja sain sit maksettua laskun...voiko kahdella eri pankkikortilla maksaa laskun??? Väitin sit et mun electronissa oli eilenkin vikaa et meen nyt pankkiin selvittämään asian (nauruhymiö)

voi maksaa kahella eri pankkikortilla. niin joo korjaan, suurimmissa kaupoissa ainaski.

on se kyllä siitä hyvä tuo electron ettei sillä voi vinguttaa tiliään miinukselle. mutta muuten mie en oo ollunna siihen tyytyväinen ollenkaan. eikä ollu ukkokaan...

nykysin on sitte seki asia huono ku poistuu nuo pelekät pankkikortit kokonaan ja tilalle tulee se pankkikortti-visa.. voi pärkkele!!! mie en kyllä yhtään uutta luottokorttia haluais ku on jo tuo masteri. ja ku niistä menee molemmista sitte se maksu! että kyllä ne pankitki osaa ihmisiä kulutusluottohelvettiin työntää... ja vielä joku eurooppalainen standardi että siksi pitää olla sekä pankkikortti että luottokortti samassa, my ass! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

hehkuttivat pankissaki että ku se on niin heleppo ettei oo ku yks kortti ku ulukomaillekki lähtee...eipä ne osanneet pankissa sanua mittään ku kysyin että milläs mie kotosuomessa sitte rahhaa nostan jos se miun pankkikortti-luottokorttiyhistelmä ulukomailla varastetaan... :whistle: tuumasivat vaan että aijjoooo..... :kieh:

No ei ole tarvetta tarkistaa tilannetta, kun tilillä on AINA rahaa. Nyt tälläkin hetkellä hiukka yli 3000e käyttötilillä, joten harvoinpa ostokset tuon verran tekeekään.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Ja kyse nimenomaan ELECTRONISTA? Kun pankkikortillahan tuo "onnistuu" helpostikin, mutta electronilla ei pitäis olla mitenkään mahdollista - paitsi tyyliin maksat nyt ja saman minuutin sisällä nostatkin tilin tyhjäksi.

Minun miehelleni kävi noin, tosin osto veloitettiin vasta kuukausien päästä. Ilmeisesti liikkeen maksupääte oli jotenkin rikki. Tilillä ei vielä sattunut olemaan rahaa kun veloitus tehtiin, joten meni yli, hetkeksi. Ylitysmaksua ei onneksi mennyt kun siirsimme sinne rahaa heti kun huomasimme ylityksen.

Tosi harvoin electronia käytän (yleensä normi pankkikorttia) mutta kyllä tiedän paljonko tilillä on rahaa.
Mutta ei se tosiaan aina ole tilin saldosta kiinni vaikka kassan kone sanoo ettei ole katetta.
Mulle kävi esim. kerran niin että ostin sokokselta kaksi hajuvettä ja jotain muuta vielä päälle, hintaa tuli pitkästi päälle sata euroa. Maksoin electronilla ja hetken päästä kassa ilmottaa että "ikävä kyllä sun tilillä ei ole katetta". Kuului muuten siinä vaiheessa ikävä kommentti selän takaa keski-ikäiseltä naishenkilöltä tyyliin että kun varattomille myönnetään kortteja :kieh:
Mutta tilanne selvis sitten sillä että kävin nostamassa käteistä lähitomaatista ja tilin saldo oli kyllä ihan nelinumeroinen luku. Sanoin sitten kyllä kassalle että "vähän ikävästi töksäytit" kun tokas vaan että "ei sun tililläs ole katetta".
Mutta on niitä ongelmia ollut useemminkin. Ja maksaminen on monesti vieläkin tosi hidasta. Siksi maksan toisella kortilla.

Yhteistyössä