Miten on onnistunut koulu/opiskelu?

Joulun jälkeen meinattiin kertoa opettajille, että odotetaan vauvaa. Oon siis lukiossa ekaa vuotta ja lapsen isä vuoden vanhempi ja samassa koulussa. Miten opettajat ovat suhtautuneet?
Mulla ei onneksi ole ollut mitään pahoinvointia. Olisi varmaan jo herättäny ihmetystä jos olisin selittänyt olevani oksennustaudissa monta viikkoa!
 
Hei =) Tulin vähän kurkkaileen tänne, olen 19v ja la mulla ois ihan pian, helmikuun 4.

Tosiaan opinnoista, plussasin just ennen kesälomaa. Syksyllä vielä oli motivaatiota palata koulun penkille, mut pikkuhiljaa kun olo rupes käymään raskaammaksi ja vauvan tulo on muutenkin täyttänyt pääkopan täysin, ei ole kiinnostanu koulu pätkän vertaa.. Sairaslomalla oon ollut jo monet viikot. Tosin olen ammattikoulussa ja tehdäänhän siellä ihan eri tavalla käytännön hommia kuin lukiossa. opettajat kuitenkin suhtautui alusta alkaen tosi hienosti, ovat joustaneet ja ymmärtäneet, varsinkin naiset :D Täytyy sanoa että nostan hattua niille jotka jaksaa äitiyslomaan asti, itselläni ei todellakaan motivaatio riitä. Onnea odotukseen MiniMilla =)

siru 31+4
 
Mä sain esikoisen lukion tokalla.. teoriassa en lopettanut koulua ollenkaan, vaan jäin kolmannen jakson jälkeen kotiin ja suoritin itsenäisesti kursseja loppukevään.. laskettu aika oli silloin huhtikuussa.. syksyllä jatkoin taas koulua ja vauva oli äidilläni hoidossa.. 3,5 vuodessa oli lukio ohi ja nyt opiskelen amk:ssa.. lukiossa opettajat suhtautuivat todella hyvin ja sain mm. käydä yo-kirjoituksissa kävelemässä välillä.. täytyy kyllä myöntää, että itseltä opiskelu pienten lasten kanssa on vaatinut jokseenkin suurta motivaatiota.. mutta onnea teille molemmille odotukseen =) koulusta voi pitää pari vuotta vapaatakin, jos siltä tuntuu.. kyllä sitä sitten ehtii vielä opiskella..
 
Kiitos onnitteluista! Vähän jännältä tuntuu kyllä edelleen tää äidiksi tulo vaikka on tätä ehtiny jo käsitelläkkin.

Mä ajattelin että oon ens vuoden pois kokonaan ja sitten lapsi menisi hoitoon ja jatkan lukion loppuun ja mitä sitten, aika näyttää. Lastentarhanopettajaksi tekis mieli mutta sinne on kai aika vaikee päästä.

Mä luulen että yks opettajista on jo huomannu mun raskauden, ainakin se kattoo tosi pitkään aina. Maha ei varsinaisesti vielä oo näkyvissä mutta housut on pitäny jo vaihtaa toisen mallisiin.
 
Jotkut vaan arvaa, ite olin vielä töissäkin sillon ku plussasin, (samassa paikassa kuin mun äiti), niin ennen ku olin edes tehny testiä niin äidiltä oli kysytty että tuleeko susta mummo.. äippä ollu vähän ihmeissään et emmää tiiä :D

Oon ajatellu ite jäädä ihan kotiäidiksi kun se on aina ollu mun unelma. Jossain vaiheessa aletaan sitten kakkosta yrittämään.
 
Mullon venyny samat opinnot ammattikoulussa. Olen tuplannut opiskeluajan. Toisaalta, olen tehnyt kolme lasta samojen opintojen aikana. Mutta oikeasti, voin kyllä katsoa vain peiliin. MOtivaatio on välissä päässyt retkahtamaan. Otin vähän sellaisen asenteen tyhmyyttäni, että mullon lapsi, en minä tietenkään voi antaa täytää 100% opiskeluihin. Annoin sitte jonku 40% varmaan. :whistle: Olisin kyllä voinut valmistua jo ensimmäisen ja toisen lapsen välissä.
 
Opiskelen lähihoitajaksi ja meillä tuo meidän luokan vauva-asia on järjestetty niin, että vauvat tulee opiskelemaan meidän kanssa :) pari kuukautta sitten yksi meidän luokkalainen sai lapsen ja siellä se on mennyt muiden mukana. Välillä antaa ruokaa ja hyssyttelee tunnin lomassa niin hyvin on pärjännyt :D

Mulla on la 29.7. ja nyt rv 8+3. Opiskeluita jatkan varmaan samaan tahtiin muiden kanssa sitten syksyllä :)
 
storm
Täällä 19-vuotias tuleva äippä, laskettu aika olisi 21.7 joten alussa vielä ollaan. Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että pääsin ylioppilaaksi viime keväänä ja nyt vietän välivuotta (pääsykokeisiin lukien) ja helpottaa tosi paljon lukustressiä kun tietää ettei ensi vuonna tarvi vielä kouluun mennäkään, vaikka olisihan se paikka kiva olla jo valmiina. Eikä kyllä tällä hetkellä kiinnostakaan opiskelu kun mietin vaan tota pikkusta :D. Viivästyy nuo opiskelut ainakin vuoden vielä siis. Vaikka ei tässä mikään kiire ole, vauva tulee kuitenkin olemaan etusijalla vaikka olisi kiva jo alkaa tienaamaan, tää kituuttelu ottaa vähän päähän joten enemmän huolestuttaa meidän taloudellinen tilanne vauvan synnyttyä.
 
meillä ainakin vähän vaikeaa, tyttö oli kaksi vuotta viime syksynä kun aloitin merkonomi opinnot :/ Se on niin touhukas ja kun päiväkodista hakee niin haluu olla äidissä kiinni koko ajan.. Mutta onneks on isi ja sitte mun sisarukset niin sitä aikaa kyllä saa :D Ja neidillä on kans kauhee uhmaikä alkanut...
 
mä oon 19-vuotias ja mun tyttö on nyt 1,4 vuotias... tulin raskaaks just ennen tkan vuoden loppua, eli kävin tokan vuoden kokonaan ja jatkoin koulua sit yhen välivuoden jälkeen :) hyvin me ollaan pärjätty vaikka tytö olikin pikkunen hoitoon mennessään (10 kk) mut suoran sanottuna oisin tullu seinähulluks kotona tekee ihan hyvää olla koulussa ja töissä välillä
 

Yhteistyössä