Miten on mahdollista että..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amoraalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen miettinyt ihan samaa. Ja samoin joillain on neljä lehtitilausta, kolme eri osamaksua, kaksi autoa ja iso laina eikä koskaan varaa mihinkään :D Vähän kyllä käy ihmetyttämään.

Onneksi en tunne tuollaisia. Olisi vaikea olla "kaveri hädässä tukemassa" jos joku oikeasti läheisistäni olisi tuollainen perhe. Mä olisin huono kaveri lapsiaan kaltoin kohteleville. Varmaan tuomitsisin ne ja sitten ne suuttuisi mulle.

oon miettiny samaa. yks kaveri on tollanen. kyllä mä itekkin poltan, siihen menee 100e kk ja käyn joskus baarissa, menee 40e kk. mut kyllä mulla silti on varaa lapselle ostaa kaikki roinat. nyttenkin on ihan liikaa vaatteita. niin ja siis oon kotihoidontuella yksin lapsen kanssa (käteen siitä jää 385) plus lapsilisät ym tietty.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
oon miettiny samaa. yks kaveri on tollanen. kyllä mä itekkin poltan, siihen menee 100e kk ja käyn joskus baarissa, menee 40e kk. mut kyllä mulla silti on varaa lapselle ostaa kaikki roinat. nyttenkin on ihan liikaa vaatteita. niin ja siis oon kotihoidontuella yksin lapsen kanssa (käteen siitä jää 385) plus lapsilisät ym tietty.

Suomessa on loistava sosiaalihuoltojärjestelmä :D
Siiis oikeasti , ei ironisesti sanottuna! Se kustantaa jopa ylimääräiset määrät vaatteita lapsille ja äidin röökejä satasella kuussa ja muutakin hupirahaa jää.

On paskapuhetta että suomessa maksettaisiin liian vähän tukia äideille.

Ei tietenkään ole enää siinä vaiheessa varaa, kun jää kotihoidon tuelle ja pitäisi maksaa ne lainatkin (siis niistä autoista ja siitä talosta.)!!! Harva kuitenkaan ostelee tollasia ilman lainaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
.. vanhemmilla on varaa polttaa tupakkaa ja ottaa joka viikonloppu viinaa mutta heillä ei ole varaa ostaa lapsille kunnon ulkoiluvaatteita?

Anteeks mut ihan pakko tarttua tähän... Eihän tää nyt vaan tarkota sitä ReimaTecciä? :D Vai ihanko Lassien peruspukua?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
.. vanhemmilla on varaa polttaa tupakkaa ja ottaa joka viikonloppu viinaa mutta heillä ei ole varaa ostaa lapsille kunnon ulkoiluvaatteita?

Anteeks mut ihan pakko tarttua tähän... Eihän tää nyt vaan tarkota sitä ReimaTecciä? :D Vai ihanko Lassien peruspukua?

Puhuin ihan tavallisista perusulkoiluvaatteista. Esim halvimpia toppahaalareita saa n. 35e mutta ei ole varaa edes niihin.. Kuitenkin vanhemmilla on varaa tupakoida. Lapset joutuvat sitten kulkemaan vanhoissa, risaisissa, tahraisissa haalareissa ja takeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minustakin on hassua, kun esim. ostetaan omakotitalo ja kaksi autoa, viedään lapsi 9kk iässä hoitoon kun ei ole varaa jäädä kotiin.. :(

Höh! Ne rahathan menee sit tietty lainojen maksuun, ei niitä enää siinä vaiheessa käsissä pyöritellä ku hankinnat on jo tehty, silloin kaikki menee mitä tulee oli lasta tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Puhuin ihan tavallisista perusulkoiluvaatteista. Esim halvimpia toppahaalareita saa n. 35e mutta ei ole varaa edes niihin.. Kuitenkin vanhemmilla on varaa tupakoida. Lapset joutuvat sitten kulkemaan vanhoissa, risaisissa, tahraisissa haalareissa ja takeissa.

Ok, ymmärsin. Joskus vaan tuntuu et jos ei oo Reimaa tai Tickettiä lapsella niin katsotaan kieroon :whistle: varsinkin, jos äidillä on jotain vastaavaa päällä.

Yhteistyössä