Miten olette selviytyneet kolmen pienen kanssa?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Kertokaas selviytymistarinoita, ootteko vielä elossa kolmen pikkuisen jälkeen?

Meillä siis syksyllä kouluun menevä esikoispoika, joka ei enää pieni, mutta hänellä 1v9kk ja 7 viikkoiset pikkuveljet ja vauvakuumetta pukkaa miehellä ja minullakin... :ashamed: :heart: Kertokaas, onko mahdotonta selviytyä useamman pikkusen kanssa..?

Minkälaisilla ikäeroilla teillä pienet, jos siis kolme pientä?

Esikoinen oli 2v 10kk kun nuorin syntyi, ja keskimmäinen tuolloin 1v8kk.
Nuorimmainen on nyt 4kk+ ja menee "rutiinilla", hoitaminen sujuu ongelmitta sekä minulta että mieheltäni.
Tuplarattaat ovat vielä elinehto (kaksi isompaa istuvat peräkkäin yhdellä paikalla ja vauva kopassaan viereisellä paikalla) kun lähimpään kauppaankin on 2km. Pienimmäinen ei vaadi koko ajan äitiä tai isiä seuraksi kun isommat pitävät ohjelmaa yllä. :)

Vauvakuume on täälläkin, mutta.. mies on suostuvainen mutta koitan tähdätä ainakin tuohon 1,5v ikäeroon ettei omat voimat loppuisi. :)

Meillä nukuttiin viime yönä ekaa kertaa kolmeen vuoteen koko yö! :D *hehkuttaa*

Ihan hyvin näiden kanssa on mennyt, minusta isompi muutos oli, kun toinen lapsi syntyi. Kolmas meni jo noin lastenhoidollisesti aika rutiinilla, vaikka tottakai on koko ajan ollut oikea pieni ihme hänkin. Meillä siis kolme poikaa kahden vuoden välein.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Esikoinen oli 2v 10kk kun nuorin syntyi, ja keskimmäinen tuolloin 1v8kk.
Nuorimmainen on nyt 4kk+ ja menee "rutiinilla", hoitaminen sujuu ongelmitta sekä minulta että mieheltäni.
Tuplarattaat ovat vielä elinehto (kaksi isompaa istuvat peräkkäin yhdellä paikalla ja vauva kopassaan viereisellä paikalla) kun lähimpään kauppaankin on 2km. Pienimmäinen ei vaadi koko ajan äitiä tai isiä seuraksi kun isommat pitävät ohjelmaa yllä. :)

Vauvakuume on täälläkin, mutta.. mies on suostuvainen mutta koitan tähdätä ainakin tuohon 1,5v ikäeroon ettei omat voimat loppuisi. :)

:D Kuulostaa hyvältä.

No hattua nostan, kun neljättä lasta ajattelet. Meilläkin vanhin menossa syksyllä kouluun ja sitten 2 pikkuista, 2 v ja 2kk. Ja mä oon kyllä näiden kahden kanssa helisemässä. Mutta siis jos susta vaan itsestä tuntuu, että jaksat, niin tehkää ihmeessä. Musta on ihanaa, kun jotkut jaksavat tehdä paljon lapsia :heart: .

Teillä on ilmeisesti ollut helppo vauva, kun jo nyt vauvakuumetta? Meillä on koliikkivauva, joten ehkä siksi en itse pysty ajattelemaankaan uutta vauvaa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Vanhin tyttö oli vajaa kolme kun tuplat syntyi.Ja hyvin on pärjätty!

...missä vaiheessa alkoi helpottaa? (Mie voin kuvitella, että sähinää on riittänyt ja valvottuja öitä..)

Nuoremmista tyttö alkoi nukkua yöt läpeensä vajaan kolmen kuukauden iässä ja pojalta lopetettiin yösyötöt. n.5,5 kk:n iässä.Silloinhan se jo muuttui aika helpoksi.Mutta nyt ne on 1v 8kk ja alkaa vauhtia olla liikaakin...Tyttö jänkkä vastaan ja pojalla menee vati nurin pienimmästäkin asiasta!Ja vanhin tyttö sitten kiukkuaa muuten vaaan.Itse kun olen vielä vuorotyössä niin on siinä rouvalla elämistä!

Alkuperäinen kirjoittaja riina:
No hattua nostan, kun neljättä lasta ajattelet. Meilläkin vanhin menossa syksyllä kouluun ja sitten 2 pikkuista, 2 v ja 2kk. Ja mä oon kyllä näiden kahden kanssa helisemässä. Mutta siis jos susta vaan itsestä tuntuu, että jaksat, niin tehkää ihmeessä. Musta on ihanaa, kun jotkut jaksavat tehdä paljon lapsia :heart: .

Teillä on ilmeisesti ollut helppo vauva, kun jo nyt vauvakuumetta? Meillä on koliikkivauva, joten ehkä siksi en itse pysty ajattelemaankaan uutta vauvaa enää.

Meillä kans "koliikkivauvoja" nää kaksi, kun ovat molemmat ruoka-aineallergikkoja, keskimmäinen nyt ookoo ja melkein nukkuu jo yönsäkin..Ja pienemmällä tehoaa tää miun imetysdieetti. Alkuunsa huusi 6-7 tuntia päivässä suoraa huutoa ja viihtyi vain sylissä... (Ei siis sinänsä koliikkivauvoja, mut allergiat häiritsevät elämää..siksi nuo "" -merkit koliikkisanassa)

Meillä oli tyttö 2v2kk kun kaksoset syntyi.Ja vanhin eskarissa.Meillä kaikki muksut nukkuneet yöt hyvin eli sen takia ei ole rankkaa ollut.Nyt kaksoset jo 1v10kk ja leikkiivät 4v siskonsa kanssa ihan kivasti :) Välillä hermoja koettelee kun kaikki tytöt on "hankalalla" tuulella..Mutta hengissä on selvitty =)

Alkuperäinen kirjoittaja Napander:
Meillä oli tyttö 2v2kk kun kaksoset syntyi.Ja vanhin eskarissa.Meillä kaikki muksut nukkuneet yöt hyvin eli sen takia ei ole rankkaa ollut.Nyt kaksoset jo 1v10kk ja leikkiivät 4v siskonsa kanssa ihan kivasti :) Välillä hermoja koettelee kun kaikki tytöt on "hankalalla" tuulella..Mutta hengissä on selvitty =)

Mihin aikaan olitte stereoitten kanssa tehtaalla?Me oltiin syyskuussa-06.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Napander:

Mihin aikaan olitte stereoitten kanssa tehtaalla?Me oltiin syyskuussa-06.

Heinäkuussa -06

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja riina:

Meillä kans "koliikkivauvoja" nää kaksi, kun ovat molemmat ruoka-aineallergikkoja, keskimmäinen nyt ookoo ja melkein nukkuu jo yönsäkin..Ja pienemmällä tehoaa tää miun imetysdieetti. Alkuunsa huusi 6-7 tuntia päivässä suoraa huutoa ja viihtyi vain sylissä... (Ei siis sinänsä koliikkivauvoja, mut allergiat häiritsevät elämää..siksi nuo "" -merkit koliikkisanassa)

Mieti, ehkä tykkäät vain olla raskaana tai kokea sen kaiken tai jotain. Sun pienin on vielä vauva ja tarvitsee paljon huomiota... Isommatkin tarvitsee. En ymmärrä miten voi kokea vauvakuumetta vauva sylissään (sen ymmärrän, jos vaikka vuoden ikäisen äiti jo haikailee uutta, tavallaan). Mutta jokainen tavallaan...

Meillä oli 3-vuotiaat kaksoset kun talossa oli jälleen 2 vauvaa..ja hengissä ollaan..ei vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Villakoirista on turha tehdä suurta numeroa!

Sinullahan on vauva, joten miten sinulla vauvakuume on :D Taitaa enemmänkin olla raskauskuumetta, vai?

Mutta noin muutoinhan ihminen omalla asennoitumisellaan voi vaikuttaa siihen, miten asioista ylipäätään selviää. Eli kyllähän varmaan kolmen kanssa selviää hyvin, kun siihen asennoituu positiivisesti.

Mieti, ehkä tykkäät vain olla raskaana tai kokea sen kaiken tai jotain. Sun pienin on vielä vauva ja tarvitsee paljon huomiota... Isommatkin tarvitsee. En ymmärrä miten voi kokea vauvakuumetta vauva sylissään (sen ymmärrän, jos vaikka vuoden ikäisen äiti jo haikailee uutta, tavallaan). Mutta jokainen tavallaan...
[/quote]

Sama mullakin tuli mieleen.Luulis että valvominen pitäis vauvakuumeen loitolla :)
No,mä en muutenkaan voi ymmärtää ikuisia vauvakuumeilijoita (etenkin kun edelliset on noin pieniä).

mä tässä harjoittelen arkea 3 pienen kanssa tai esikoinen aloittaa syksyllä koulun,että ei yt enää niin pieni oo, mutta keskimmäinen on 4v. ja nyt vauva 12pv:n ikäinen :heart:
arki on tähän asti sujunu hyvin....

Meillä lapset 7, 5, 4, 2 ja 1vuotiaat.
Väsyttää melko useasti, mutta kyllä tästä paljon nauttiikin!
Kun mies on hyvänä tukena ja turvana, ei ole hätää, vaikkei muuta tukiverkostoa olekaan.
Vauvakuume vähän vaivaa jo täälläkin...;)

Yhteistyössä