Olen jäämässä kuukauden päästä hoitmaan kahta lastamme kotihoidontuella kotiin, nyt vielä saan minimiäitiysrahaa.
olen laskenut että tuloja on se hoitoraha 294e + hoitolisääkin pitäisi saada jonkun verran, ei varmaan ihan täyttä mutta aika lähelle, ehkä n. 140e, lisäksi saan isommasta sisarkorotuksen joka on huhtikuun puolesta välistä alkaen 94e. Tampereella ei ole kuntalisää, onneksi muutamme elokuussa Espooseen, siellä saan kuntalisääkin 218e.
Ja kaiken aikaa lyhennetään minun opintolainaa ja kaikki muut menot, vakuutuksetkin kerran vuodessa. Minä oon todella tarkka rahoista ym. mutta välillä ärsyttää että joutuu ruokakaupassa oleen tosi tarkkana, joskus olisi kiva ostaa pihvifilettä tai limppaa tm.
Nyyt vaalien alla saa kyllä hyvät naurut kun seuraa vallitenttejä. Siellä ne puheenjohtajat puhuu yhdestä suusta kuinka kaikkea pitäisi nostaa. Nostetaan kansaneläkettä, kotihoidontukea, lapsilisää, äitiysrahaa, työmarkkinatukea. Jne. Samalla pitäisi myös keventää verotusta, rukata perintöverotusta tai poistaa se jne. Jokainenhan tajuaa että tuo yhtälö on mahdoton. Mies sanoikin että ne puheenjohtajat on kuin papukaijoja, joka ilta toistavat samat virret telkkarissa. Kaikista hauskinta on se, että kun eduskunta ja hallitus on koossa ja aloittaa toimintansa, huomataan se mitä nyt ei kerrota että ei ole rahaa nostaa etuuksia. Mutta toisaalta, onhan se jokaisen itsensä vastuulla myös se toimkeentulo, ei voi olettaa valtion elättävän mutta antavan vain minimitoimeentulon. Mutta saisivat sitten lopettaa sen vanhan levyn kuinka tärkeää on tehdä lapsia jos eivät halua sitä tukea. Ja minä kun luulin että Suomi tarvitsee uusia veronmaksajia... ei kyllä uskoisi hallituspolitiikasta.