Aloittaja: kirjoituksesi olisi voinut olla minun kirjoittamani. Olen samassa tilanteessa itseni kanssa kuin sinä. Inhottaa kun katsoo peiliin. Kukaan ei koskaan kehu, eikä kiinnitä huomiota. Mies ei kehu.Kukaan ei katso töissä eikä vapaalla. Olen paljon miettinyt tuota muiden suhtautumista itseensä ja toisiin. Jos on aina ollut "susiruma" niin tajuaako sen jo silloin nuorena eikä oikein jatkossakaan välitä syömisistä tai pukeutumisesta? ( tämä oli nyt rumasti kärjistetty mutta ymmärtääksesi idean kirjoitan näin) eivätkä he oikein tunnu olevan häiriintyneitäkään tuosta laittamattomuudestaan, meikkiä eikä hiuksia laiteta koskaan, juurikasvu rasvaisena lötköttää, perse haisee vaatteiden läpi, hampaat hoitamatta, käytetään roikkuvia verkkareita ja linttaan astuttuja kenkiä ym ym . Sitten toisaalta, ne jotka ovat tässä iässä edelleen sieviä, tarvitseeko heidän oikeastaan nähdäkään vaivaa minkään eteen? He vain jotenkin hohtavat ja loistavat ihan itsestään. Ei tarvitse ripsiväriä eikä jumppaa, ollaan vaan kauniina vuodesta toiseen. Tajuavatkohan he kuinka paljon tällainen tavallinen pullukkatallaaja joutuu näkemään vaivaa näyttääkseen töissä "nude-meikatulta" ? Kuinka kauan vaatikaan tupeerausta ja uudelleen ja taas uudelleen laittoa nuttura jotta se näyttää siedettävältä? Entä jos en enää teekkään niin, huomaako joku? EI. Kun eivät huomaa nytkään.
Eli siis skaalan keskellä olevat ovat täysin värittömiä, heistä ei kukaan kiinnostu. Mauttomia, hajuttomia, näkymättömiä ( oli sitten teini tai 40 näköjään) Skaalan toisessa päässä hoitamattomat susirumat jotka eivät enää edes ajattele että ketään kiinnostaisi eikä myöskään heitä kiinnosta kukaan, sitten yläpäässä ne ikuisesti ( nuorena ja vanhana) kauniit, solakat ja huomiota herättävät ihmiset , jotka vielä lisäksi ovat mukavia ja kaikkien suosiossa. Kyllä tässä väkisinkin mieli on maassa
Ajattelin että luovutan jo, kohta 40 mittarissa. En enää yritä laihduttaa, en värjää tukkaa, en hoida hampaita isommin, en meikkaa, en osta uusia vaatteita. Olen reilusti ruma, röyhkeä, haiseva ja itsekäs vaan. Ehkä saan sitten jotain huomiota edes