Miten olette hoitaneet unettomuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 927
19 189
113
Ei siis mitään "tuuleta huone/lämmin maito"- vinkkejä jotka ei auta kuin vähän.

Itsellä kokeiltu
-melatoniini
- Tenox. Hyvä mut ei saa käyttää pitkällä aikavälillä, en ole nyt käyttänyt.
-yömyssy eli puoli lasia likööriä tai konjakkia. Joku tölkki siideriäkin ok mut sitä sais olla ostamassa jatkuvasti kun on laimeata, ja pissahätä tulee.

Noissa kaikissa on se huono puoli että toleranssi nousee nopeasti.

Mindfulness ja rentoutusharjoituksia. Vaatii harjoittelua, että löytää itselle sopivat ja että toimivat. Myös säännöllinen ruokailu, ulkoilu ja liikunta auttavat... Päihteettömyys ja kofeiinin vähentäminen. Seksi

Mindfulness ja rentoutusharjoituksia. Vaatii harjoittelua, että löytää itselle sopivat ja että toimivat. Myös säännöllinen ruokailu, ulkoilu ja liikunta auttavat... Päihteettömyys ja kofeiinin vähentäminen. Seksi
Mulla on se ongelma että iltaisin on niin paljon touhua (lasten vaatteiden katsominen, no keittiön siivous jää tänään, wilman kattomista jne) että käyn ylikierroksilla. Sit on vaikea jossain 5 minuutissa saada itsensä rauhoittumaan kun kone käy vielä. :)

jätä suosiolla yhden yön unet väliin, seuraavana iltana nukuttaa varmasti. eikä sitten mitään päiväunia välillä.
Kieltämättä tehokas. Mut tää mamma on sen valvomisen jälkeisen päivän aika kireä. Kun pystyisi olemaan semmoinen rento ja leppoisa väsyneenä. :)

Noista siis Tenox on ihana, käyttäisin sitä joka yö jos saisi. Mut pelkään että saan joskus 60-vuotiaana jo dementian kun Tenox on kuitenkin bentso. :D

Alkoholissa on se kiva puoli että se rentouttaa koko kropan, Tenox humauttaa vain pään.

puolikas tabletti Ketipinoria, siitä kahden tunnin päästä saan unen ja nukun aamuun asti. Stressin takia aloitettiin 3v sitten, enkä varmaan koskaan tule siitä luopumaan.

Meen keittiöön lukee akkarii ja syömään ruisleipää
Akkarit piirretään nykyisin surkeasti, kaipaan Carl Barksin ja sen toisen taiturin (jonka nimeä en muista) tuotoksia. Aku ankan taskukirjoissa se Aku on joku ihme kuminaama nykyään, piirtäjänä joku italialainen.

puolikas tabletti Ketipinoria, siitä kahden tunnin päästä saan unen ja nukun aamuun asti. Stressin takia aloitettiin 3v sitten, enkä varmaan koskaan tule siitä luopumaan.
Ok, katson tietoja siitä.
Mun yks kaveri suositteli kans mirtsatsapiinia, joka pienenä annoksena toimii unilääkkeenä.
Pitäisi löytää semmoinen mitä voi käyttää loppuelämän, bentsoja kun ei voi.

Marco Rota on hyvä.
Hmm, Marco Rota yrittää liikaa? Ainakaan en ole hänen piirrosjälkeensä tottunut, tuli silloin akkareihin kun olin ehkä yläasteella. :)
No nyt googletin sen Barksista seuraavaksi parhaan piirtäjän: Vicar. Barks myös piti häntä parhaana.

lääkkeillä nyt ainakaan.
seina.gif

Hmm, Marco Rota yrittää liikaa? Ainakaan en ole hänen piirrosjälkeensä tottunut, tuli silloin akkareihin kun olin ehkä yläasteella. :)
No nyt googletin sen Barksista seuraavaksi parhaan piirtäjän: Vicar. Barks myös piti häntä parhaana.
Joo kyllä vicar on rotaa parempi munkin mielestä.
Mikä sun mielestä on paras aku sarja? Itellä on sellanen kun "aku ja haukka" eli siinä aku saa metsästys haukan lahjaksi ja lähtee haukka kilpailuun. Asiat ei sitten mene ihan putkeen....

melatoniinia, lyhyt- ja pitkävaikutteista yhtä aikaa, tokmannilta saa pitkävaikutteista mealtoniinia 1mg, ota sitä kaksi milligrammaa jo 21 aikaan, sitten otata lyhytvaikutteista 3mg yhdessä siis. minulle auttanut ainaostaan tuo ja kaikki kokeiltu aiemmin, lyhyt auttaa nukahtamaan ja pitkä auttaa saamaan unesta ja pysymään unessa yöllä jos heräilee,
ja ehdottomasti makkari pitää olla kunnolla pimennetty oikeailla pimennysverhoilla, ei rullaverhoa tai säläriä ja tämä kaikki on mulla toiminut.
joudut kauheaan unilääkekoukkuun ja pitää saada lisää ja isompia annoksia ja aamulla on tosi tokkurainen olo etkä ole oikeasti levännyt vaikka luulet niin.

Alkoholi huonontaa unen laatua. Paras lääke unettomuuteen on herätys aamulla aikaisin ja ihmisten ajoissa illalla nukkumaan. Toimii niin kauan kuin nukkumaanmenoajoista ei lipsu.

Ja pimennysverhot. Pienikin yövalo heikentää unen laatua myös.

melatoniinia, lyhyt- ja pitkävaikutteista yhtä aikaa, tokmannilta saa pitkävaikutteista mealtoniinia 1mg, ota sitä kaksi milligrammaa jo 21 aikaan, sitten otata lyhytvaikutteista 3mg yhdessä siis. minulle auttanut ainaostaan tuo ja kaikki kokeiltu aiemmin, lyhyt auttaa nukahtamaan ja pitkä auttaa saamaan unesta ja pysymään unessa yöllä jos heräilee,
ja ehdottomasti makkari pitää olla kunnolla pimennetty oikeailla pimennysverhoilla, ei rullaverhoa tai säläriä ja tämä kaikki on mulla toiminut.
joudut kauheaan unilääkekoukkuun ja pitää saada lisää ja isompia annoksia ja aamulla on tosi tokkurainen olo etkä ole oikeasti levännyt vaikka luulet niin.
Ok, tuota melatoniini-comboa pitää kokeilla. Vaikka sanovat että purkkimelatoniinin ottaminen vähentää kehon oman melatoniinin tuotantoa? - Tiedä sitä sitten...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä