Tuo nyt on ihan kusipää toimintaa jos puistossa ei kelpaa kun merkkivaatteiset leikkikaverit.. Ei oo todellista

Missä on tommosta!?!?!?!?
Itse opiskelen, 2 lasta ja mies alle 2000 kk palkalla. Lapsilla on omat tilit, jonne lahjarahaa tms. Sieltä otetaan ULKOVAATTEISIIN rahat. Ostan isommalle uuden po.p:n haalarin / asun tarvittaessa. Pienempi käyttää sen seuraavaksi ja sitten myyn. Muutamalla kympillä haalaria on käytetty 2-3 vuotta.
Sisävaatteissa merkkivaatteita lähinnä vaan Me&i:lta uutena. Kummallakin yleensä 2 yläosaa kerrallaan / 2 kertaa vuodessa - 200 investointi/vuosi. Lapset nyt vaan itse tykkää noista paljon. Niitä kun saa pestä paljon ja kuivuvat nopeesti. Plus lapset aika samankokoisia niin voi käyttää "ristiin" ...
Muuten aika paljon kirppiksellä kierrän. Sieltä saa myös merkkivaatteita (Esprit, PO.P, Benetton...) tosi halvalla. Saatan ostaa vielä pitkäänkin isoja olevia vaatteita. Uudet ns. käyttövaatteet ostan tarpeen mukaan lindexiltä, kohtuuhintaisia! Tutta on myös mielestäni suurelta osin hyvä vauvanvaatemerkki, ellei oo joku halpis erä
Ruoassa voi säästää todella paljon. Teen itse kaikki meidän perheen ruoat. Tärkeää että lapset saa hyvää ja terveellistä ruokaa. Paljon syödään keittoja, laatikoita yms. perusruokaa. Ruokaa teen sen verran ison satsin että jää eväät itselle ja miehelle. Lapset päivähoidossa. Meillä on vaan yksi auto, se säästää tosi paljon rahaa. Kuljen itse kävellen/pyörällä. Pakon edessä julkisilla. (pelkkä pyöräily kouluun säästää 2/päivässä) Ruokakauppaan listan mukaan ja isot ostokset kerralla, -30% tuotteita pakkaseen valmiiksi. Sesonkihedelmät tuo vaihtelua, eli kesällä meloneita, talvella omppuja/klementiinejä jne. Ei käydä ravintolassa, vaan kokataan perheen kesken yhdessä.
Aikuisille ostetaan harvoin vaatteita,mutta sitten kun ostetaan niin sitten se yksi tarpeellinen merkkivaate alesta. Itse oon huppareiden ja tennareiden suurkuluttaja- 100 hupparin voi ostaa sitten alesta, malttaa vaan odotella. Ennakoidaan ulkovaate tarpeita aikuisille - eli jos oon jollain työpätkällä ollut, niin siitä palkasta otetaan sitten ulkovaatteisiin ja ostetaan kerralla hyvä joka kestää sitten monen monta vuotta. Ja kun malttaa seurailla niin esim. haglöfsiä saa tarjouksesta kun osaa etsiä ja malttaa odottaa.