Miten nopeasti tuli äitiyspäivärahapäätös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä kestää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllä kestää

Vieras
Mä olen nyt odottanut jo neljä viikkoa ja vieläkin nettipalvelussa lukee käsiteltävänä.
Alkaa ottaa päähän jo kun ois ihan kiva pikkuhiljaa tietää jo.

No ihan ensiksi oletko ylipäätään raskaana ja toimittanut siitä dokumentit Kelaan hakemuksen liitteenä? Ei riitä että sanot hakemuksen lisätiedoissa olevasi raskaana vaan terveydenhoitajan tai lääkärin kirjoittama paperi asiasta tarvitaan.

Sähköisenä voit hakemukset tehdä mutta todistus on vietävä henkilökohtaisesti. Itse olen saanut joka kerta äitiyspäivärahapäätökset parissa viikossa.

Oletko työsuhteessa? Mulla jo toista kertaa laahaa päätös ja nyt älysin katsoa Kelan nettipalvelusta työnantajan hakemusta. Toimittavat 6kk palkkatiedot mitä ilmeisesti odotellaan. Edellisella kerrallakin päätöksessä todettiin ettei 6 kk palkka ole noussut riittävää 20% joten maksavat valmistuneen verotuksen mukaan. Ihan kiva, mutta kun olen molemmilla kerroilla hakenut päivärahaa vanhojen verotietojen pohjalta, odottelen nyt sitten päätöstä turhaan yli äitiysloman alun palkanlaskennan sooloilujen takia.

Jos la ens vuonna niin päätöksessä kestää. http://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg5xtoqDw6Wf/content/vanhempainetuushakemukset-odottavat-vahennysten-vahvistusta?redirect=http%3A%2F%2Fwww.kela.fi%2Fajankohtaista-henkiloasiakkaat%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_kg5xtoqDw6Wf%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2

Minä olen välillä saanut nopeaa palvelua, kun olen sitä heiltä esim. viestillä pyytänyt. En tiedä onko nopea päätös sinun kohdalla mahdollinen, jos pitää odottaa esim. palkkatietoja, mutta saisit ainakin tiedon, että mikä viivästyttää. Kysy kohteliaasti ja kerro, että haluaisit tiedon vaikka budjetin suunnittelua varten tai jos tarvitset ne rahat niin kerro sekin heille.

Hei kiitos sulle tuosta Kelan linkistä.
En ole tuollaista löytänyt mutta nyt ihan ymmärrettävä syy tuohon. Enpä käy nyt turhaan joka päivä verkkopalvelussa kiroamassa Kelan hitautta. :)

Yhteistyössä