miten nopeasti saa kasvatettua pitkät hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pääpää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pääpää"

Vieras
Leikkasin rikotun polkan joulun jälkeen ja kaduttaa. Annoin kampaajalle vapaat kädet. Hiuset on alle olkapäden ja veitsellä leikatut. Harmittaa. Miten pitkään saan joutua kasvattamaan niitä pitkiksi, n. puoleen selkään ja sopiiko sellainen yli 35v ikäiselle? Hiukset on normipaksut eli ohuet mutta niitä on paljon.

Mulla oli n. 5 vuotta sitten vielä tosi lyhyet (niskapituiset), nyt on jo melko pitkät. "Jo". No mutta kumminkin. Käyn muutaman kerran vuodessa kampaajalla siistittämässä ne. Tasaiset eivät ole kyllä edelleenkään.

Viimeksi muokattu:
äh mä en kestä näitä poikahiuksia. Noh jos keskittyisi johonkin muuhun vähäksi aikaa vaikka laihdutukseen ja sillä aikaa kasvattelis. Pelkään vaan että kampaaja pätkäisee taas ensi kerralla lyhyet. =( Mitä mä teen? Oon vielä niin kärsimätönkin..

kampaaja vain tokaisi että mun kasvoille sopii paremmin lyhyet. =( Mitä mä siinä rupean inttämään vastaan. Mutta kun katson kuvia itsestäni pitkähiuksisena niin ei nekään pahat ole.

Alkuperäinen kirjoittaja pääpäää;29740185:
äh mä en kestä näitä poikahiuksia. Noh jos keskittyisi johonkin muuhun vähäksi aikaa vaikka laihdutukseen ja sillä aikaa kasvattelis. Pelkään vaan että kampaaja pätkäisee taas ensi kerralla lyhyet. =( Mitä mä teen? Oon vielä niin kärsimätönkin..

No sanot sille että nyt ei lyhennetä, kun vaan korkeintaan siistitään. :) Voithan kasvatellessasi yrittää etsiä semmoista luottokampaajaakin, jonka kanssa ei tarvi vääntää peistä aiheesta.

Mikä on pitkä? Mulla oli niskasta lyhyempi polkka ja about puolessa vuodessa se oli nuttura/ponnari pituinen. Olkapäiden yli ei tunnu kasvavan millään, mutta seuraavassa puolessa vuodessa oli jo sellainen että ihan kivan näköiset auki.
Tietty jos käy koko aika kampaajalla, vaihtaa kampausta vaikka kasvattaakin niin kestäähän siinä. Itse purin hammasta ja nopsaan kasvo tukka, leikkaus ei kovin nätti kyllä hetkeen ollut.

mä en ole löytänyt sellaista. =( Mun äitini oli kampaaja ja kävin nuorena aina siellä ja vielä aikuisenakin. Nyt jo hän eläkkeellä. En ole löytänyt yhtä hyvää kampaajaa johon luotan. Vaikea muutenkin luottaa ihmisiin niin saati kampaajaan näiden huonojen kokemusten jälkeen.

Mä pähkäilen saman ongelman kanssa, paitsi että syksyllä leikkasin aivan lyhyet hiukset. Siis korvatkin kierrettiin ja pian alkoi harmittamaan. Nyt mietin pidennyksiä pahimman kasvatusvaiheen yli..

MInä käyn harvoin kampaajalla, siis tosi harvoin, kun yleensä hoidan siistimisen itse.

Mulla pitkien hiusten kasvattaminen kestää about 1,5 - 3 vuotta, riippuen kuinka pitkät katsotaan pitkiksi. Jos mulla on ollut talvella 2012 ihan lyhyt poikatukka ja kesällä 2013 jo ihan reippaasti ponnarille menevä tukka, niin joo, mulla kasvaa ihan ruttoon tämä kuontalo :D

Ota pidennykset, jos et jaksa odottaa tukan kasvua. Ja kyllä pitkät hiukset sopii myös yli 35-vuotiaalle, mikä ihmeen kysymys tuo nyt oli...? Ai niin, vaihda kampaajaa, jos et ole nykyiseen tyytyväinen.

oon vaan lukenut huonoja kokemuksia pidennyksistä..että tekee laikkuja päänahkaan ja omat hiukset kärsii ja irtoilee. Sitäpaitsi ne maksaa ihan sikana. Muuten kyllä haluisin pidennykset tähän kynittyyn kuontaloon. Mitäköhän ne maksaisi? Onko hankalat käytössä? Joutuuko uusimaan kalliilla usein? Teippejä ajattelin ja aitoa hiusta.

otsatukka mulla kasvaa kyllä nopsaan. Nyt se kasvatettu jo pois. Tosin kampaaja kyllä kyni senkin. Nyt kasvattelen eri mittaisia hiuksia ja tuskaa on. Huomaan että leikkaus alkaa jo roikkua, liian lyhyt ponnarille ja liian pitkä siistin näköiseksi leikkaukseksi. Nyt tarvitaan sitä kärsivällisyyttä kasvattaa se 10cm että saa kiinni kunnolla ja sitten pitää ponnarilla/nutturoilla ja kasvattaa lisää. Väri on kyllä suht hyvä ja lähellä omaa sävyä. Ehkä laitan kaupan väreillä kesäksi raitoja. Mutta nyt alkaa kohta olemaan aika roikkotukka. =(

Yhteistyössä