Miten nopeasti rauhoittavat lääkkeet alkavat vaikuttamaan?

Mulle on määrätty 1 kpl Oxamin 15mg ennen tänään suoritettavaa leikkausta. Se pitäisi siis ottaa jo kotona.

Mikä aika on paras se napata...tuntia ennen? Kahta tuntia?

Miten nopeasti se vaikuttaa ja tuleeko olo ihan höntiksi? Pitäisi nuo koirat ulkoiluttaa vielä ennen lähtöä ja kun ei mulla olo kokemusta moisista lääkkeistä niin en tiedä miten nopeasti vaikuttaa ja olenko siis ihan kykeneväinen koirat lenkittämään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
aika miedolta lääkkeeltä kuulostaa. Kyllähän sun täytyy sinne sairaalaankin kyetä. luulisin, että pystyt käymään pikkulenkin koirien kanssa.
Mies kuskaa kun noiden popsimisen jälkeen ei saa ajaa.

Kyllä, mitoja niiden pitäisi olla mutta kun ei mulla ole lainkaan kokemusta niin en tiedä että miten se mietokaan vaikuttaa :/
 
mäkin sanoisin ehkä tuntia ennen mutta kannattas ne koirat kuitenkin ulkoiluttaa aikaslailla sitten heti sen jälkeen... mulla itelläni on xanoreita vaan 0,5mg ja sellanenkin jo tunnahtaa aika nopeasti... varsinkin jos käyttää ensimmäistä kertaa niin kannattaa varautua että voi olo mennä aika sekavaksi.. aika henkilökohtasta mutta kannattaa varautua
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mulla menee ainakin n. puol tuntia, joskus enemmänkin ennenku alkaa tuo vaikuttamaan..
Miltä se tuntuu? Siis onko samanmoinen olo kuin humalassa? väsyneenä? Osaatko selittää siis?
rento olo, "millään ei ole mitään väliä"
Tää kuulostaa hyvältä...jännittää nimittäin ihan järkyttävän paljon...onneksi jo iltapäivällä homma on ohi :D
 
Se riippuu niin ihmisestä, mutta yleensä 30 min niin vaikutus alkaa.

Mutta jos olet esim lenkillä tai hösäät kokoajan niin et vaikutusta edes huomaa. On sen verran mieto lääke, että ottaisin sen sinuna silloin hyppäät autoon ja miehes kuskaa.
 
puffader
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mulle on määrätty 1 kpl Oxamin 15mg ennen tänään suoritettavaa leikkausta. Se pitäisi siis ottaa jo kotona.

Mikä aika on paras se napata...tuntia ennen? Kahta tuntia?

Miten nopeasti se vaikuttaa ja tuleeko olo ihan höntiksi? Pitäisi nuo koirat ulkoiluttaa vielä ennen lähtöä ja kun ei mulla olo kokemusta moisista lääkkeistä niin en tiedä miten nopeasti vaikuttaa ja olenko siis ihan kykeneväinen koirat lenkittämään?
Kaikki on yksilöllistä. Oksatsepaami on 15mg on mieto rauhoittava lääke ja yleensä, kun tiedostaa lääkkeen ottaneensa voi toimia aivan normaalisti. Tätä lääkettä määrätään rauhoittvaksi tai johonkin muuhun 3x 15mg tablettia vuorokaudessa yleisesti. Sitä on myös 30mg ja 50mg tabletteja, että tuosta voit vetää johtopäätöksen. Vastaa noin 5mg Diapamia ( diatzepaami) mutta ei jää rauhoittavia aineenvaihduntatuotteita. Hyviä lääkkeitä ja hyvä, jos tuo 15mg sinulle riittää. Kysy aina lääkäriltäsi lääkkeistä tai soita vaikka apteekkiin.

 
"eräs"
En tule toimeen ilman rauhoittavia. Kun söin yhteensä 9 leponexia päivässä minulla oli kamala olo melkein jatkuvasti. Rauhoittavia lisättiin, mutta leponexia oli niin suuri määrä, että rauhoittavat, joita oli aika paljon, eivät tehonneet. Verikokeet temppuilivat vähän väliä. Nyt leponexia menee enää puolikas satasesta, ja jotta saan paremmin nukuttua kymppi zypreza, mikä on auttanut. Aamuisin menee joku serdolex (en ole varma onko oikein kirjoitettu). 1 ipsatol, joku masennuslääke, 2 anksilonia, suurin määrä mitä voi antaa rivatrilia, 1 tabletti. Iltapäivällä 2 anksilonia. Illalla 1 anksilonia, taas voimakkain määrä rivatrilia 1 tablettia, 1 ipsatol, kymppi zyprexa ja puolikas leponex. Nyt on kulunut vuosi, ja tällä lääkityksellä on viime talvesta menty, paitsi leponexia on ollut enemmän. Oloni on paljon parempi, myös lääkärien mielestä. Kun söin leponexia 9 tablettia päivässä olin kuin zombi. Ahdisti, ahdisti... ajoittain olin aivan turta. Muisti oli huono. Sain usein psykoottisia kohtauksia (vaikka niitä olisi pitänyt olla vähemmän). Ryhti meni kasaan. Itkin kaiket päivät tuolissa kaksin kerroin kauheissa vatsakrampeissa, jotka tuntui myös jaloissa. Tuli levottomat jalat. Jne. jne. Kaikenlaisia sivuoireita. Nyt rauhoittavat pitävät minut kasassa. Minulla levollisempi ja rentoutuneempi olo.
Mitä mieltä olette tästä kertomuksesta?
 

Yhteistyössä