miten nopeasti/hitaasti teillä KM alkanut

Eli olisin tällaista kysellyt kun itsellä nyt maanantaista asti tullut pyhittäessä vaaleaa verta ja välillä ruskeaa ja edelliset KM ovat tapahtuneet saman vuorokauden aikana..eli miten monta päivää teillä on KM tehnyt tuloaan?? :'( :ashamed:
 
Mulla ainakin meni vaan vähän yli vuorokausi kanssa eli sunnuntaina päivällä alkoi ruskea vuoto noin klo 12 ja maanantaina klo 19 aikaan muuttui veriseksi ja sikiö tuli ulos noin klo 20. Mielestäni keskeytyneessä keskenmenossa tulee vuotoa, mutta sikiö ei tule ulos, joten joudutaan lääkkeillä käynnistää eli huomataan ultrassa ettei sikiö ole enää hengissä.

Mutta kuvittelisi, että sinulla olisi kipuja jos kyseessä olisi keskenmeno, joten toivotaan ettei ole mitään vaarallista ja kaikki menee hyvin :hug:
 
Mulla kivut alkoivat torstai-perjantai välisenä yönä. Rusehtava vuoto alkoi perjantai illalla ja verinen lauantai päivällä. Lauantaina noin kello 23 tuli kaikki ulos ja sen jälkeen alkoi vain normaali jälkivuoto. Eli tuosta to-pe välisestä yöstä la iltaan.
 
Minulla ruskea vuoto alkoi pe iltana, viikonloppuna hiljalleen veristä vuotoa, ma ultrassa todettiin sikiön kehityksen loppuneen jo pari viikkoa aiemmin, ti tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Missään vaiheessa minulla ei tullut mitään järkyttäviä määriä verta eikä suuria hyytymiä. Vuoto kesti n. 2 viikkoa. Toivotaan että sulla ei olisi kuitenkaan kyse keskenmenosta. :hug:
 
Mulla alkoi su pientä ruskeaa vuotoa,ma vuoto osin veristä mutta edelleen pientä,ti samalleen ku ma,ke menin ultraan jossa todettiin sikiön menehtyneen jo kolme vkoa aiemmin.To kaavinta ja pientä vuotoa se ilta,pe ei oikeestaan vuotanu enää yhtään.Koko aikana ei mitään kipuja tms.
 
surusilmä
Hyvin hitaasti.. :( Tiputteluvuotoa, tuhrua vaan tuli, ei kipuja ei mitään.. ultra sen kertoi että kesken on mennyt reilu viikko aiemmin :'( Jos en olisi noista pienistä vuodoista huolestunut ja mennyt lääkäriin, ties kuinka kauan se pieni olisi siellä hengettömänä vaan ollut eikä ulos tullut... :'(

Toivon sulle parasta!! :hug:
 
kesken meni tämä oli mulle 3 keskenmeno :ashamed: näköjään keskenmenotkin voi olla yhtä erilaisia kaikki kuin synnytyksetkin eli mulla alko viime maanantaina tuhruttaan tiistaina ultrassa vielä sydän jyskytti lauantaina alko vuotaa vähä enemmän ja pieniä kipuja sunnuntai iltana se #&%?$!* alkoi ja istukka kudosta sun muuta tuli pois ja nyt tänäänki on vielä supistellu ja verta tullu ku kraanasta joten panacodia on kulunu ihan kiitettävästi minulla tuli paljon raskausmateeriaalia johtuneeko siitä kun alkio vielä eli ja kehitys ei ollut loppunut viikkoja aie´mmin ja olin rv 9 :( ja nyt uutta yritystä vaan heti ja en tiedä miten kestän jos kesekenmenon vielä saan mutta sitä p e r k e l e t tä en aio pelkäämään ruveta :headwall: tsemppiä kaikille ja hyvää joulua jos sitä hyväksi voi sanoa mutta life goes on :xmas:
 
hei pelokas
Minulla ollut myös 3 keskenmenoa, ja nyt onnistunee raskaus, jo yli 30 viikolla mennään.

Pääsin 3 keskenmenon jälkeen tutkimuksiin yliopistosairaalaan terveyskeskuslääkärin lähetteellä. Tutkimuksissa ei varsinaisesti löydetty mitään syytä ja naistenpoli lähetti minut edelleen lapsettomuuspolille, jossa lääkäri totesi, että sauraavassa raskaudessa voidaan kokeilla tukihoitona Lugestronia 3 kk ajan positiivisesta testistä alkaen. Lugestronia käytetään yleensä koeputkihedelmöitysten tukihoitona. Lääkärin mukaan siitä ei ainakaan ole mitään haittaa. Kun tulin raskaaksi uudestaan viime kesänä niin aloitin heti lääkityksen ja haluan ajatella että siitä oli hyötyä, koska tässä ollaan. Olen todella kiitollinen lapsettomuuspolin lääkärille.
 
itsellänikin on aika lapsettomuuspolille (aika tuli jo ennen raskautta mutta jostain syystä en aikaa perunut) ja ajttelin kysyä myös keltarauhas tukihoitoa seuraavaan raskauteen..eli siis olenko lapsettomuus polin asiakas vaikka kolme km raskautta takana?ja mitä tutkimuksia sinulla tehtiin?? kun minulta otettiin muutama verikoe oisko ollu toksoplasma ja joku muu en muista nimiä enään ajattelinkin että tässäkö ne tutkimukset olikin :eek:
 
hei pelokas
Ensin minulle tehtiin naistenpolilla tarkka sisätutkimus ultralla, verikokeista tehtiin hormonit (kierron tiettynä päivänä), kromosomit miehen ja minun verinäytteistä sekä verestä hyytymis ja vuototekijät. Ainoa epänormaali mitä löytyi oli lievä verenvuototekijä, joka ei sinänsä pitäisi olla keskenmenojen syynä (minullakin yksi onnistunut raskaus takana). Sitten kun naistenpoli ei enää oikein tiennyt mitä tekisi, laittoivat lähetteen sinne lapsettomuuspolille, siellä kävin kerran ja sain sen Lugesteron reseptin kouraan.
Raskaus alkoi heti kun yritettiin, aloitin Lugesteronit, spontaanisti kaksoset oli tulossa, 6 viikon ultrassa näkyivät, joka tehtiin lapsettomuuspolin toimesta. Valvoivat raskauden 12 viikolle, ultria oli n 2 viikon välein, kunnes lääkitys lopetettiin. 16 viikolla huomattiin että toinen sikiö oli kuollut n pari viikkoa aikaisemmin, se on muumioituneena mahassa, mutta toinen sikiö voi erittäin hyvin, äitiyspoli on seurannut raskautta säännöllisesti.
Tsemppiä ! Noihin naistenpolin keskenmenotutkimuksiin meni n. 3-4 kuukautta että kaikki tulokset oli verikokeista valmiit, kutsu sinne tuli n kahdessa kuukaudessa siitä kun terveyskeskus oli laittanut lähetteen. Lapsettomuuspolille tuli kutsu suht nopeasti naistenpolin jälkeen (max 1 kk).
 
minulla on ollut ainakin kaksi keskenmenoa ja tämä toinen oli kaikein raastavin kokemus..
:'(

se tapahtui vuonna 2004 ja oli yhtä tuskaa ja hidasta..juuri uuden vuoden jälkeen hokastiin että olisi toinen tulossa ja kerettiin sopia kaikki neuvolat ja ultrat...sitten päivää kahta ennen ekaa ultraa mulla alkoi tulla verta yhdynnän jälkeen enkä sitä sen enempää noteerannut ajattelin että tullut vain haava...seuraava päivä koitti ja se vaan ylty, oli viikonloppu ja siitä sit lähdettiin käymään päivystyksessä ja saatiin lähete äitipolille... :\|
mennään taksilla sinne mun miehen siskon kanssa..vuoto rupee yltyyn hiljalleen ja pahenee tutkimuksesta..lääkäri tuumaa vaan näkyy ultrassa pelkkä vesirakkula,tulee itsestään pihalle.... :'( ..täh eikö muuta olin siinä sit...
lähetään kotia taksilla ja menen mun vanhemmille ja sit se #&%?$!* vasta alko ja sit vutoo kesti 3kk...ja veressä näky koko aika arvoja että olisin raskaana..mut merkittynä oli keskenmeno,ja mitään ei löytyny mistään vaikka tutkittiin miten vaan...1kk vuodon jälkeen teen lopulta testin ja se näytti plussaa..ja silloin toinen oikea raskaus oli saanut alkunsa..eikä sitä uskonut ja nyt sit poika on jo 2v... :)
 
pelko
Onkohan mulla aihetta huoleen? Raskausviikkoja on tasan 12 ja viime viikon torstaina alkoi niukka rusehtava vuoto jota kesti sen illan, siis ensin tuli alushousuihin vähän ja sitten pyyhittäessä aina vähän sellaisia juovia ja tais tulla muutama verinenkin juova. Sitten se loppui ja sunnuntaina alkoi taas. Ensin huomasin just saman että rusehtavaa valahti vähän alkkareihin ja pyyhittäessä alkoi tulla punaista verta VÄHÄN. Sitä kesti illan ja sitte taas loppui ja eilen tuli kans illasta vähän. Alavatsaan ja alaselkään vasemmalle puolelle on pistelly ja ollu menkkamaisia tuntemuksia. Saas nähdä vuotaako tänään ollenkaan. En ole vielä neuvolassa käynyt, torstaina olis ensimmäinen käynti ja myös ultrataan. Vatsa ei ole kasvanut yhtään, eikä ole raskausoireita mitään...

Mulla on ennestään jo kaksi lasta ja kummankaan kohdalla ei ole ollut mitään vuotoja alkuraskaudessa. Soitin eilen neuvolaan ja selitin tilanteen ja toivoin että olisin päässyt heti ultraan mutta täti meinas ettei aihetta huoleen kun näihin aikoihin se on todennäköisesti kiinnittymiseen liittyvää vuotoa...

Hmm... mitä sanotte tästä?

 
Mulla alkoi pieni ruskean vuodon tiputtelu keskenmenon yhteydessä keskiviikkona(rv12), torstaina oli jotain ihan pientä kipua ja yhä pientä vuotoa. Vasta perjantaina aloin kipeytyä kunnolla ja vuotokin hieman koveni. Päivystyksessä ultrassa todettiin sikiön kuolleen, koon puolesta vastasi viikkoja 9+4. Ensin koitettiin lääkkeellistä tyhjennystä ja kun se ei auttanut, tehtiin lopulta kaavinta.

Tästä on kulunut jo yli vuosi ja yhä odotellaan, että haikara osuisi uudelleen tähän osoitteeseen :'(
 
pelko


Juu...

Tänään tuli päivällä taas vähän vuotoa, rusehtavaa juovia seassa ja sitten hiukan vaaleanpunaista. Sen jälkeen ei oo tullu sitten mitään. Mutta alavatsa ja selkä on ajoittain kipeä, tuntuu kuin menkat alkaisivat ja jotain outoa tässä mielestäni on. En tiedä sitten käykö tässä niin että lähipäivinä alkaa vuotamaan sitte kunnolla tai ei tule enää mitään... Onko mahdollista että näin vähä vuoto voi tarkoittaa että sikiö on kuollut mahaan? Sekin mietityttää että nmitä ne juovat on?? sikiön kudospalasia??? kauheeta aatella...

Mutta kertokaa asiasta enemmän tietävät...

 
Mulla ei edes alkanut mitenkään itsestään keskenmeno..kaikki oli hyvin ja menin ensimmäiselle neuvolakäynnille. Alettiin kuuntelemaan sydänääniä joita ei kuulunutkaan. Kokeiltiin ultrata vatsan päältä muttei sydämen sykettä. Lähetti meidät sairaalaan jossa sisäisesti lääkäri ultrasi. Ei nähnyt verenkiertoa, josta syystä antoi mulle pillerin, joka avaa kohtua jotta keskeytyisi kohdun toiminta. Tuntuu tosi pahalta kun en edes oireillut. Jäi tosi epävarma olo tosta käynnistä, että oliko se varmasti mennyt kesken...viikkoja oli 10 kasassa.
 
onnea pelko raskauteesi toivottavasti kaikki menee hyvin :flower: meilläpäin odotellaan kuukautisia ei kuulu ei näy vaikka terolut kuurin olen syönyt viimeviikolla olisi pitänyt jo alkaa...alkaisi pian niin saisi alkaa uutta yritystä vaikka ei meillä ehkäisyä olla käytetty kun harvakseltaanhan tuo näyttää tärppäävän kun vuoden sai tätäkin odottaa jospa ne veriokeet jotain kertoisi kun ensiviikolla saa soittaa tuloksia..
 

Yhteistyössä