Miten nopeasti äitiyspakkaus tulee kun lähettää sen hakemuksen?

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"odottaja"
Sain vasta eilen aikaiseksi postittaa sen äitiysvapaa ja pakkaushakemuksen vaikka olisin sen jo pari viikkoa sitten voinut laittaa. Odotan kaksosia ja nämä ei luultavasti pysy sisällä siihen rv40:een eli tarve niille vaatteille ja muille olisi ehkä jo maaliskuussa. Miten nopeasti ne postittaa ne? Toinen: milloin ne maksavat sen 140e tilille, jonka otin siitä kolmannesta paketista(en siis ottanut kuin kaksi pakettia tavarana)?
 
"vieras"
mulla LA 29.3, sain ne paperit hoidettua vasta 29.12, vielä ainakaan ei ole mitään kuulunut. tosin onhan tässä aikaakin vielä. jos sulla verkkopankkitunnukset, voit Kelan sivulta seurata hakemuksien etenemistä.

odotatko siis kaksosia? miksi saat 3 äitiysavustusta? ei niin että sillä jotain väliä olisi jäin vaan miettimään :)
 
alkup. vieras
[QUOTE="vieras";22876075]mulla LA 29.3, sain ne paperit hoidettua vasta 29.12, vielä ainakaan ei ole mitään kuulunut. tosin onhan tässä aikaakin vielä. jos sulla verkkopankkitunnukset, voit Kelan sivulta seurata hakemuksien etenemistä.

odotatko siis kaksosia? miksi saat 3 äitiysavustusta? ei niin että sillä jotain väliä olisi jäin vaan miettimään :)[/QUOTE]

Kiitos:) Täytyykin katsoa jossain vaiheessa noilla verkkopankkitunnuksilla. Tämä olikin uusi tieto.

Joo, odotan kaksosia. Kaksosista saa 3xäitiyspakkauksen ja sen voi ottaa joko pakkauksina tai rahana tai molempina ja mm. noin niin kuin minä otan eli 2xpaketti ja 1xrahana.
Kolmosistahan se määrä taitaa olla niin huima kuin 6xäitiyspakkaus(tai sama rahana tai sekoitettuna). Neuvolassa mulle vasta selvisi, että niitä paketteja tuleekin 3kpl kahdesta.
 
"Apsi deisi"
[QUOTE="Martsu";22875884]Laitoin marraskuun alussa eikä ole vieläkään tullut. Eikä päätöstä äitiyslomasta. Pitäisi jäädä lomille helmikuun alusta. Hienoa, Kela![/QUOTE]

Ootko katsonut kelan sivuilta, onko sun hakemuksesi mennyt edes perille?
 
tt
Minä just viikonloppuna selasin kelasta noita juttuja mietin, että mitä kukaan tekee niin monella pakkauksella. Siis kun kolmosista saa kuusi pakkausta. Ei ollut mainintaa että osan pakkauksista voi vaihtaa rahaan :)

Mulla meni noin kuukausi, mutta johtui varmaan siitä, että hakemus oli käsittelyssä elokuussa, eli kesälomaruuhkia varmasti päätöksenteossa. Ehtii varmasti maaliskuuksi.
 
"vieras"
Kiitos:) Täytyykin katsoa jossain vaiheessa noilla verkkopankkitunnuksilla. Tämä olikin uusi tieto.

Joo, odotan kaksosia. Kaksosista saa 3xäitiyspakkauksen ja sen voi ottaa joko pakkauksina tai rahana tai molempina ja mm. noin niin kuin minä otan eli 2xpaketti ja 1xrahana.
Kolmosistahan se määrä taitaa olla niin huima kuin 6xäitiyspakkaus(tai sama rahana tai sekoitettuna). Neuvolassa mulle vasta selvisi, että niitä paketteja tuleekin 3kpl kahdesta.
okei, en ole koskaan kuullutkaan että niitä saisi 3kpl, tosin eipä meillä lähipiirissä ole pieniä kaksosiakaan tällä hetkellä. fikumpaahan se tosiaan on ottaa ainakin se yksi niistä rahana, mitäs niilla vaatteilla niin monilla tekisi :)
 
uusi äiti
Jätin hakemuksen ke 14.9. päätös tuli 19.9 ja saman viikon perjantaina 23.9 tilaus lähti reimalle. Tästä viikon päästä pe 30.9 pakettikortti tuli kotiin ja hain paketin.
 

Yhteistyössä