Miten niin tietysti naimisiin ennen lasten saamista?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja väkkärä:
scarlett-79! En mä sitä lainsäädäntöä tehny! Mut ainakin kalikka kolahti!

Vähemmästäkin, nostaa toi sun mielipitees niskakarvat muillakin pystyyn, vaikka olisikin naimisissa..Joskus vois vähän aatella mitä laukoo.. :whistle:

Ja mulla nostaa niskakarvat pystyyn joidenkin tyyli, kun pitää jotenkin korottaa itseään jalustalle kun on totta kai menty naimisiin ennen lasten saamista. Eli itse kukin voisi miettiä mitä laukoo... :whistle: :whistle:

Ja mun pointtini olikin ettei kukaan voi ittensä mihkään jalustalle nostaa sillä et onko naimisissa vai ei. Kuinkahan monikin on naimisissa vaan sen takia kun muutkin ja kun kuuluukin olla. Säälittävää se on ketään sääliä..

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Alkuperäinen kirjoittaja väkkkärä:
Avoliitto on tosi säälittävä asia! Olen pahoillani kaikkien avovaimojen puolesta joiden avokit ei ole heidän kanssaan halunneet sitoutua kirkossa taikka maistraatissa! Elämä on todella TURVATONTA avopuolisolla toisen kuollessa tai erotilanteessa! Lainsäädännöllisesti avopuolison asema on Suomessa todella heikko... Sorry! Katkera olisin minäkin, kun tolla vaihtopenkillä puoliks kokoajan istuisin!

Sä olet itse säälittävä tuon rajoittuneen ajattelutapas takia. Onhan niitä naisiakin jotka eivät halua naimisiin.

Kuulutko sä Scarlett niihin naisiin? Vai miksi, et sitten itse ole naimisiin mennyt?

Eihän se pitäisi sua riepoa mitenkään jos joku nainen ei halua naimisiin. Kukaan ei ole yhtään sen parempi vain sen perusteella onko naimisissa vai ei.

No tällä hetkellä mun on paha mennä naimisiin ilman miestä. Exän kanssa meinattiin mennä naimisiin, mutta mä halusin lopulta erota. Että eikös ollut parempi ettei ehditty naimisiin asti?

Mutta kuten tuonne aiemmin kirjoitin, että jos mun pitäis valita otanko avioliiton ilman lapsia vai avoliiton lapsillla, niin kyllä valitsen sen avoliiton. Lapset on se tärkeämpi asia.

Ei mua se asia kiinnostakaan miksi joku ei ole naimisissa ja miksi joku toinen on, samapa se mulle. Mun mielipide on vain, että itse en olisi lapsia tehnyt jos en olisi naimisiin mennyt, halusin ensin virallistaa parisuhteen, jonka jälkeen teen lapset.

Joo, no sun kohdalla hyvä, ettet naimsiin mennyt kun ero tuli, mutta en siltikään ymmärrä miksi teit lapsen ennen avioliittoa, miksi et odottanut, että suhde on vakaalla pohjalla (tai jos oli niin miksi, et sitten mennyt naimisiin ensin ).

Lapset ovat tärkeä asia, tottakai, mutta en siltikään tekisi niitä jos mulla ei ole parisuhde kunnossa. Kyllä mä haluan, että lapsella on isä ja äiti läsnä. Tietenkinhän eroja tulee siltikin, mutta, että suhde olisi ainakin silloin kunnossa kun lasta tehdään ja lapsi on pieni (ja tällä tarkoitan sitä, että olen kyllä vakavasti harkinnut naimisiin menoa ja olen täysin varma suhteesta, siksi siis olen naimisissa ja raskaana tällä hetkellä. Naimisiin kun ei tietenkään kannata mennä jos ei ole aivan varma, kuten ei kannata lapsiakaan tehdä ). Jokohan asia olisi väännetty? Ja toivottavasti ymmärsitte pointin.

Tää koko keskustelu on vaan taas tätä avioliittoon kuulumattomien kateutta tms. Kaikki eivät naimisiin haluakaan, mutta suurin osa kyllä? jos en ihan väärässä ole, ja suurin osa näistä naisista, joita ei ole kosittu puhuvat koko ajan siitä kuinka avioliitto on turhaa...(näin ainakin itse olen todennut oikeasta elämästä kavereiden puolelta... ) ja sitten joskus jos mies kosiikin niin suostutaan samantien, koska sitähän on odotettukin...

Mä taas väitän sekä omasta kokemuksesta että kavereita seuranneena, että aika monelle nykynaiselle avioliitto EI ole se juttu, mikä pitäisi olla ennen kuin voi perheen perustaa. Itselläni tilanne on tämä: asun avoliitossa mieheni kanssa, ja meillä on yksi lapsi. Meillä on hyvä näinkin, mutta ajatuksena on mennä naimisiin joku päivä, kunhan aika on sopiva. Lapsen aika oli nyt vain ensin. Eli itselleni - ja aika monelle muulle - avioliitto ei ole mikään elinehto, ja tietyllä tapaa se ja lapset eivät edes kuulu toisiinsa. Naimisiin mentäessä todistetaan ulkopuolisillekin, että todella aiotaan elää yhdessä, pyydetään kirkolta (Jumalalta) sille siunaus ja pidetään sen kunnaiksi juhlat. Sitoutumisen määrää tuon puuttuminen ei mitenkään vähennä.

Kukaan tuskin menee naimisiin (no joo, tosiaan ne säälittävät ehkä kyllä ) vaan sen takia kun kuuluukin. Kyllä mä olen mennyt sen takia, koska rakastan miestäni ja haluan elää hänen kanssa lopun elämääni. Säälittävää on se, että asiasta jauhaa kun itse ei ole kosintaa ikinä kuullut ja toivoo sitä niin paljon silti.

Kukaan tuskin menee naimisiin (no joo, tosiaan ne säälittävät ehkä kyllä ) vaan sen takia kun kuuluukin. Kyllä mä olen mennyt sen takia, koska rakastan miestäni ja haluan elää hänen kanssa lopun elämääni. Säälittävää on se, että asiasta jauhaa kun itse ei ole kosintaa ikinä kuullut ja toivoo sitä niin paljon silti.

Nainen ei voi kosia jos naimisiin tahtoo?? :o

Ehkä moni nykynainen ei tiedä, mitä eroa on lainsäädännöllisesti avio- ja avoliitolla...

mä tiedän kyllä, mut siltikään mua ei rahan takia saa naimisiin, lopuikäni kuitenkin aijon tuon ukkelin kanssa olla, niinkuin sekin mun kanssani..

Miksi ei ole VALMIS avioliittoon kun on valmis tekemään lapsia? Luulisi lasten teon vaativan enemmän valmiina olemista... Ja avioliitto ei tarkoita mitään jumalan siunausta, vaan suhteen virallistamista (itse en kuulu kirkkoon ja jumalia en suhteeseeni sekoita todellakaan ).

Juu, niinhän ne kaikki sanoo. Miksihän avoieroja on niin paljon.. :whistle: Tiesiks et nainenkin voi yhtälailla kosia??

Ennen esikoisen syntymää menin naimisiin silloisen mieheni kanssa. Tokalla kerralla lapsemme syntyi paljon ennen meidän naimisiinmenoa... Mulle ei sillä asialla ole mitään kovin suurta merkitystä.

Ehkä moni nykynainen ei tiedä, mitä eroa on lainsäädännöllisesti avio- ja avoliitolla...

Kyllä mä ainakin tiedän, mutta ei se avioliitto siltikään ole mulle mikään välttämätön pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Nainen ei voi kosia jos naimisiin tahtoo?? :o

Voi, voi, tottakai. Yleistin ehkä tuon. Mutta sanotaan sitten niin, että ei ole kuullut kosintaa tai sitten ei ole kuullut myöntävää vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja senni:
Hyvähän se olisi mennä, mutta jokainen tekee tavallaan!

Miksi olisi hyvä mennä??

Samaa kysyisin minäkin??Ei se nykypäivänä oo niin paha tehä lapsia ennen avioliittoa ja pakkoko se on ikinä mennä naimisiin?Mulla ei oo ikinä ollut mitään suurta hinkua mennä naimisiin ja kolmas lapsi on jo tulossa.Naimisiin pitäisi minun mielestä mennä jonkun muunkin asian takia kun pelkästään lapsen.

Säälittävää on se, että asiasta jauhaa kun itse ei ole kosintaa ikinä kuullut ja toivoo sitä niin paljon silti.

En mä ainakaan tällä hetkellä mitään kosintaa odota, olis se aika outoakin että yhtäkkiä joku mies kosisi :laugh: :laugh: Kyllä mä voin silti asiasta puhua enkä mä mitään sääliä kaipaakaan keneltäkään.

Joistain sit on kiva istuu puoliks vaihtopenkillä....nk. parempaa ootellessa....

Naista tai miestä voi vaihtaa vaikka ois naimisissakin=) Ei se naimisissa olo ole mikään tae ettei mies tai nainen käy vieraissaxD Ja miksi yleensäkkin ois pakko mennä naimisiin?Miksei voi elää samallalailla kuin tähänkin asti ilman naimisiin menoakin?

Rahan takia tuskin kukaan naimisiin meneekään (onhan aina tietty niitäkin ). Älkäähän nyt katkerat ihmiset vääntäkö asiaa tikusta. Totuushan on avioliiton puolesta lainsäädännölliset oikeudet, yhtenäinen sukunimi (pikkuasia joo, mutta itse ainakin muistan kuinka ihmettelin joskus pienenä kun kaverin äidillä oli eri sukunimi kuin muulla perheellä ), turvallinen olo (kyllähän se turvallisuuden tunnetta tuo, selvähän se ).

Toiset ovat naimisissa, toiset eivät, omasta tahdostaan tai ilman ja ne ilman omaa tahtoaan naimattomat ovat aina vaan katkeria.

noo.niinku sanoin totuus on aina kova pala purtavaksi! Ja ero niinku leskeksikin jäänti kuuluu myös monen avioliitossa olevan eloon, mut SE LAINSÄÄDÄNTÖ! Se on NAIDUN KAVERI ei NAIMATTOMAN!

Rahan takia tuskin kukaan naimisiin meneekään (onhan aina tietty niitäkin ). Älkäähän nyt katkerat ihmiset vääntäkö asiaa tikusta. Totuushan on avioliiton puolesta lainsäädännölliset oikeudet, yhtenäinen sukunimi (pikkuasia joo, mutta itse ainakin muistan kuinka ihmettelin joskus pienenä kun kaverin äidillä oli eri sukunimi kuin muulla perheellä ), turvallinen olo (kyllähän se turvallisuuden tunnetta tuo, selvähän se ).

Toiset ovat naimisissa, toiset eivät, omasta tahdostaan tai ilman ja ne ilman omaa tahtoaan naimattomat ovat aina vaan katkeria.

Sukunimi voi olla eri vaikka olisikin naimisissa... ja millä ihmeen tavalla se naimisissa oleminen tuo turvallisen olon? Turvaa mitä/ ketä vastaan?
Lainsäädännölliset oikeudetkin on perintöjen sun muiden osalta aikas yhdentekeviä ainakin jos ei ole mitään mitä periä ja jos on jokatapauksessa PA oli se puoliso elossa tai ei.

Mä en näe varsinaisesti syytä sille miksi kenenkään pitäisi mennä naimisiin tai olla menemättä. Jokaisen oma asia.

noo.niinku sanoin totuus on aina kova pala purtavaksi! Ja ero niinku leskeksikin jäänti kuuluu myös monen avioliitossa olevan eloon, mut SE LAINSÄÄDÄNTÖ! Se on NAIDUN KAVERI ei NAIMATTOMAN!

Mistä nää tiiät kuin paljon mua on naitu?? hehe!=)

Yhteistyössä