Miten niin tietysti naimisiin ennen lasten saamista?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Samaa mieltä kanssasi.
Onkohan se sitten parempi, että erotaan heti kohta häiden jälkeen?
Ja maha pystyssä en myöskään haluaisi häitä viettää, mielummin sitten vaikka vauvan synnyttyä.
*ihan vaan mun mielipide*

Eikö mielipiteesi ole aika hassu. Voiko lapsia sitten tehdä ja erota tuosta noin vain. Naimisiin kun menee niin ei oo sitten kiva jos heti eroaa. Kyllähän sen niin pitäisi mennä, että miehen ja naisen keskinäinen suhde on kunnossa ja sitten vasta tehdään lapsia (ja jos keskinäinen suhde on kunnossa ja jos aikoo joskus naimisiin mennä niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että sitten ollaan jo naimisissa ennen sitä lasta - suhde siis kunnossa ). Lapsia kun on vaikea perua, avioliiton voi aina perua ja tarkoitan siis sitä, että ehdotomasti pitää olla asiasta TÄYSIN varma kun lapsia tekee ja kun tietty avioliittoon astuu.

Kyllä suhde voi olla vakaa ja hyvällä pohjalla vaikka olisi avopari. Eihän jotkut parit mene koskaan naimisiin ja silti ovat kuolemaan asti yhdessä. Ei se avioliitto ole mikään tae hyvästä suhteesta.

No voihan nyt hemmetti, tottakai voi olla hyvällä pohjalla, en mä nyt sitä haekaan. Jotkut eivät mene naimisiin, toiset menevät. Mutta jos joskus aikoo mennä naimisiin, niin miksi ei menisi sitten ennen lapsien tekemistä, säästyypähän ainakin isyystesteiltä ja ompahan aina se turva sitten, sekä on aikaa järjestää häitä enemmän kuin ei ole lapsia.

Tää koko keskustelu on vaan taas tätä avioliittoon kuulumattomien kateutta tms. Kaikki eivät naimisiin haluakaan, mutta suurin osa kyllä? jos en ihan väärässä ole, ja suurin osa näistä naisista, joita ei ole kosittu puhuvat koko ajan siitä kuinka avioliitto on turhaa...(näin ainakin itse olen todennut oikeasta elämästä kavereiden puolelta... ) ja sitten joskus jos mies kosiikin niin suostutaan samantien, koska sitähän on odotettukin...

Ja taas muka vain kateutta. Kun mä aivan oikeasti ihmettelen, että miksi pitää niin kovasti mainostaa, että tietysti naimisiin ennen lapsia.

Mä haluan kyllä joskus naimisiin, mutta en mä ketään sen takia kadehdi eikä mun elämä siihen lopu. Jos mun pitäis valita avioliitto ilman lapsia vai avoliitto lapsilla, niin kyllä menee lapsien saaminen edelle.

säästyypähän ainakin isyystesteiltä ja ompahan aina se turva sitten

Mikä turva? Ja tarkoitat varmaan isyydentunnustusta. Oltiin exän kanssa avopari eikä lapsesta ole mitään isyystestiä tehty, vaan isyydentunnustus. Eikä se ole mikään iso vaiva.

Meillä on aivan loistava suhde ilman avioliittotodistustakin.
Häät varmaan pidetään joskus kun siihen on varaa.
Pitäisiköhän nyt sitten abortoida tämä syntymätön lapsi?????

Samaa mieltä kanssasi.
Onkohan se sitten parempi, että erotaan heti kohta häiden jälkeen?
Ja maha pystyssä en myöskään haluaisi häitä viettää, mielummin sitten vaikka vauvan synnyttyä.
*ihan vaan mun mielipide*

Eikö mielipiteesi ole aika hassu. Voiko lapsia sitten tehdä ja erota tuosta noin vain. Naimisiin kun menee niin ei oo sitten kiva jos heti eroaa. Kyllähän sen niin pitäisi mennä, että miehen ja naisen keskinäinen suhde on kunnossa ja sitten vasta tehdään lapsia (ja jos keskinäinen suhde on kunnossa ja jos aikoo joskus naimisiin mennä niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että sitten ollaan jo naimisissa ennen sitä lasta - suhde siis kunnossa ). Lapsia kun on vaikea perua, avioliiton voi aina perua ja tarkoitan siis sitä, että ehdotomasti pitää olla asiasta TÄYSIN varma kun lapsia tekee ja kun tietty avioliittoon astuu.

Aikaisemmassa aiheeseen liittyvässä ketjussa joku ehdottomasti halusi olla naimisissa ennen lapsia, ja kuitenkin oli sittemmin eronnut.
Mitä hassua mielipiteessäni on?

Siis se, että itse ainakin sun tekstistä sen ymmärsin, että avioliittoon kun astuu niin se on sitten loppu elämän päätös, mutta kun lapsia tekee niin se on vain sellainen juttu, joka tehdään ja jos sen isän kanssa eroaa niin eipä sen väliä, tyyliin.

Avoliitto on tosi säälittävä asia! Olen pahoillani kaikkien avovaimojen puolesta joiden avokit ei ole heidän kanssaan halunneet sitoutua kirkossa taikka maistraatissa! Elämä on todella TURVATONTA avopuolisolla toisen kuollessa tai erotilanteessa! Lainsäädännöllisesti avopuolison asema on Suomessa todella heikko... Sorry! Katkera olisin minäkin, kun tolla vaihtopenkillä puoliks kokoajan istuisin!

Alkuperäinen kirjoittaja väkkkärä:
Avoliitto on tosi säälittävä asia! Olen pahoillani kaikkien avovaimojen puolesta joiden avokit ei ole heidän kanssaan halunneet sitoutua kirkossa taikka maistraatissa! Elämä on todella TURVATONTA avopuolisolla toisen kuollessa tai erotilanteessa! Lainsäädännöllisesti avopuolison asema on Suomessa todella heikko... Sorry! Katkera olisin minäkin, kun tolla vaihtopenkillä puoliks kokoajan istuisin!

Sä olet itse säälittävä tuon rajoittuneen ajattelutapas takia. Onhan niitä naisiakin jotka eivät halua naimisiin.

En todellakaan tarkoita, että nämä mun kirjoituksen toimivat kaikkien kohdalla, kuten sen olen kirjoittanutkin. Vaan olen itse tämän (että naiset haluavat naimisiin )todennut elävästä elämästä, en palstoilta lukiessa. Ja monet haluavat naimisiin ennen lapsia nimenomaan sen takia, että haluavat virallistaa oman (mihen ja naisen ) suhteensa ennen niiden lasten tuloa. Itsekin näin tein, ksoka musta se tuntui luontevalta, mutta jos se ei teidän mielestä sitä ole niin ei sitten. Itse ainakin tunnen, että on jotenkin turvallisempi ja virallisempi olo kun olen naimisissa kuin, että olisin avoliitossa. Vaikka eipä meidän suhde muuttunutkaan (tietenkään ) jonkun paperilapun takia.

*huoh*
Ilmaisin itseäni varmaan huonosti.
Tarkoitin sillä siis sitä, että jotkut tuntuvat menevän vaan lapsen takia naimisiin, ja eroavat sitten pian sen jälkeen.
Että sekö on sitten hienoa; olla naimisissa ja erota pian?? Jos ei muuta "syytä" avioliittoon ole. Tajusitko [/b]Bibo?
Nyt mä poistun jäähylle tästä keskustelusta, heippa.

Sä olet itse säälittävä tuon rajoittuneen ajattelutapas takia. Onhan niitä naisiakin jotka eivät halua naimisiin.

Kuulutko sä Scarlett niihin naisiin? Vai miksi, et sitten itse ole naimisiin mennyt?

ThumbsUp.gif

Sääli on sairautta ;)

mä olen sitten ehkä vaan niin tyhmä, etten ymmärrä mennä naimisiin, en nyt enkä koskaan, koska mä vaan en halua.
Mä olen pärjännyt ennenkin yhna ja tulen tarvittaessa myöhemminkin pärjäämään, joten mulle ei oikeesti ole mitään merkitystä sillä avioliitolla.
Ja koska ei ole, en myöskään siihen aio koskaan ryhtyä, pelkän rahan takia avioiuminen on MINULLE niin vieras asia, etten sitä tule koskaan tekemään.
Muiden tekemiset taas ei mua hetkauta pätkääkään ;)

*huoh*
Ilmaisin itseäni varmaan huonosti.
Tarkoitin sillä siis sitä, että jotkut tuntuvat menevän vaan lapsen takia naimisiin, ja eroavat sitten pian sen jälkeen.
Että sekö on sitten hienoa; olla naimisissa ja erota pian?? Jos ei muuta "syytä" avioliittoon ole. Tajusitko [/b]Bibo?
Nyt mä poistun jäähylle tästä keskustelusta, heippa.

Joo, siis nimenomaan ei naimisiin sen takia mennäkään, mutta ei todellakaan tehdä lastakaan jos suhde ei ole vakaa. Kyllä lapset on aina isompi asia. Lapsia tehdään kun parisuhde on tosi vakaalla pohjalla ja voidaan turvata lapselle isä ja äiti, molemmat. Eikä mihinkään sellaiseen suhteeseen, joka on jo muutenkin tosi epävakaa...mun mielipide.

Mut miksi tästä aiheesta on aina kauheata vääntöä? Jotkut ovat naimisissa, toiset eivät. Ja niistä toisita osa omasta tahdosta, osa ovat katkeria (ja ne katkerat yleensä juuri vääntävät tästä aiheesta ).

Kuulutko sä Scarlett niihin naisiin? Vai miksi, et sitten itse ole naimisiin mennyt?

Eihän se pitäisi sua riepoa mitenkään jos joku nainen ei halua naimisiin. Kukaan ei ole yhtään sen parempi vain sen perusteella onko naimisissa vai ei.

No tällä hetkellä mun on paha mennä naimisiin ilman miestä. Exän kanssa meinattiin mennä naimisiin, mutta mä halusin lopulta erota. Että eikös ollut parempi ettei ehditty naimisiin asti?

Mutta kuten tuonne aiemmin kirjoitin, että jos mun pitäis valita otanko avioliiton ilman lapsia vai avoliiton lapsillla, niin kyllä valitsen sen avoliiton. Lapset on se tärkeämpi asia.

Mut miksi tästä aiheesta on aina kauheata vääntöä? Jotkut ovat naimisissa, toiset eivät. Ja niistä toisita osa omasta tahdosta, osa ovat katkeria (ja ne katkerat yleensä juuri vääntävät tästä aiheesta ).

Ja taas mun pitää sanoa, että mä ihmettelen sitä mainostamista tyyliin tietysti naimisiin ennen lapsia Toiset ovat avoliitossa ja toiset avioliitossa, nyt ei ollut siitä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja väkkärä:
scarlett-79! En mä sitä lainsäädäntöä tehny! Mut ainakin kalikka kolahti!

Vähemmästäkin, nostaa toi sun mielipitees niskakarvat muillakin pystyyn, vaikka olisikin naimisissa..Joskus vois vähän aatella mitä laukoo.. :whistle:

Ja mulla nostaa niskakarvat pystyyn joidenkin tyyli, kun pitää jotenkin korottaa itseään jalustalle kun on totta kai menty naimisiin ennen lasten saamista. Eli itse kukin voisi miettiä mitä laukoo... :whistle: :whistle:

Mikä tossa nyt niin mainostamista tai ylemmyyttäosoittavaa oli?
Tietysti minä syön, jos ruokaa on tarjolla.
Tai tietysti valitsen luontoystävällisen vaihtoehdon, jos sellainen on kohtuuhintaan tarjolla.
Ja tietysti teen kuten minusta on paras.

Tietysti jokainen vastaa omasta näkökulmastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mikä tossa nyt niin mainostamista tai ylemmyyttäosoittavaa oli?
Tietysti minä syön, jos ruokaa on tarjolla.
Tai tietysti valitsen luontoystävällisen vaihtoehdon, jos sellainen on kohtuuhintaan tarjolla.
Ja tietysti teen kuten minusta on paras.

Tietysti jokainen vastaa omasta näkökulmastaan?

Aivan :D Vastasin tietysti koska avioliitto on mulle itsestään selvä asia siinä tilanteessa kun nainen ja mies päättävät elää yhdessä ja saada jossain vaiheessa lapsia.Muut tehköön mitä lystää.Ja enempää en tästä puhu.

Yhteistyössä